Keuzes door smaak die verandert

Echt nie

2 likes

Wélles!

3 likes

Nietes

3 likes

:clap::clap::clap::clap:

Eh, ik kan het m’n partner gewoon vragen zonder dat er geld bij hoeft.

Maar hee, “rolex is voor het leven”
 iedereen negeert mijn vraag: TS heeft al een Rolex voor het leven. En een Nomos, en een Meistersinger. En een Kontiki.

Als hij nog geen Rollie had, prima. Maar als je er al één hebt? Als je het dan aan spullen uit moet geven, pak dan voor 8000 ball’n gewoon een motorfiets. Staan nog leuke Street Twins te koop met een paar km op de teller. :slight_smile:

2 likes

:man_facepalming:t2:

1 like

Ik denk dat je met de DJ wel echt een ander model hebt naast je explorer i.p.v. de milgaus
 kast en bezel lijken erg op elkaar.

Vind de milgaus plaat en glas wel subliem! Van die bliksem wordt ik niet echt warm

De Datejust met fluted bezel en Jubilee band is zeker onderscheidend genoeg ten opzichte van je Explorer! Doen dus, mooi in 36mm met blauwe wijzerplaat
!

Die Milgaus is ook tof, maar 3mm dikker (en dat is veel!). Bovendien, wat doen die gepolijste lugs en middelste schakels op de band op een sportief bedoeld horloge?

1 like

dar is snel met R! Er was er dit keer maar eentje voor
 :joy:

Foto :grin:

1 like

Haha grappige relativering!

TS (en veel mensen hier waaronder mezelf) verleggen langzaam en onbewust de grenzen waarna een horloge van 3K opeens vrij normaal is en 9K óók gewoon tot de opties behoort

Best wel lastig want ben zelf ook nogal besmet met dit virus! :grimacing:

1 like

Ik merk het zelf. Ik kocht ooit horloges van 100-500 Euro. Toen begon ik te hobbyen, initieel in die prijscategorie. Toen volgden er Hammies en Squales van 600-900 Euro, en kwam ik in de Muhles van 1500 Euro terecht, waarna een GS en een Nomos van boven de 3K list plotseling heel normaal waren.

Laatst stond ik in Stockholm met een Zweedse GMT in de handjes van 2000 Euro, en dacht ik er over om er één te nmen “omdat ik nog niks uit Zweden had”, wat natuurlijk de ultieme afstomping vertegenwoordigt.

De Zweedse plannen heb ik maar eens laten varen omdat ik langzaam tot de concusie kom dat de wet van de diminishing returns hier van toepassing is, terwijl ik nog niet eens aan service beurten toe ben met m’n verzamelingetje.

Kortom: Hoeveel vreugde voegt de toevoeging nog toe ten opzichte van de kosten die je er voor maakt?

4 likes

Én heren die in schoolmeisjes uniformen rondlopen :face_with_raised_eyebrow: :thinking:

Dat Japan was wel een ervaring

Overigens kon het ook prima “on a budget” en hebben wij er lang geen 8k stuk geslagen.

Beste plekken om te slapen waren de Ryokans met Kaiseki diners.

Voor de liefhebber: YAMA in Rotterdam komt er erg dicht bij michelin-sterren niveau en kost niet de wereld. Wachttijd is alleen 3 maanden, reservering per mail want ze spreken Japans en vrijwel geen Engels (ook typisch)

2 likes

Als je het niet over je hart kan verkrijgen om je Nomos te upgraden voor de JLC, zou ik denken dat 1 van beiden te weinig gedragen gaat worden.

Bovenstaande zou mijn keuze zijn,
Anders de Millgauss (Ik heb niet zoveel met datejusts, maar dat is vloeken in de kerk hier :zipper_mouth_face:)

1 like

Nou, dan moet ik me maar snel afmelden hier.
De echte “liefhebber” lijkt me niet bepaald enkel een pure materialist

2 likes

Hmmm, die milgaus is een erug luxe everyday

Waarom niet eens iets heel anders?

Citizen chronomaster eco-drive (heeft speciale harde coating ook tegen krassen)

2 likes

Klopt maarja
iedereen will altijd “bigger, better, faster, more!!!” :sunglasses:

Het is een raar mechanisme: hier ben ik eigenlijk meer een 1-horloge-type die ik dan écht altijd draag (op de standaard uitzonderingen na) en daar ben ik blij mee.

Maar tevreden? Nee er moet er tĂłch nog steeds eentje bij en dan geen Seiko-5 van 6 tientjes. :face_with_raised_eyebrow:

Vermoeiende hobby!

P.s. wat kost een servicebeurtje voor zo’n GS? :innocent:

Ik ga het niet meemaken. Binnen nu en veertig jaar verwacht ik dood te zijn, dus dat mag de volgende eigenaar gaan bekijken.

1 like

Hahaha wat een nare maar realistische conclusie! :thinking:

3 likes

Naar? Nee man, diep respect voor Seiko dat ze de claim maken dat hun horloges middelbare heren overleven. Zonder service. :+1:

Dat mijn dagen geteld zijn weet ik al vanaf m’n 4e. Dat krijg je in zo’n gezellig calvinistisch nest.

1 like