Hallo iedereen.
Nog even en dan is de pot weer gevuld.
Alleen zoals de meeste hier het wel herkennen wil de smaak weleens veranderen tov paar maanden geleden en slaat de twijfel toe.
Wat ik nu heb.
- Rolex - Explorer (meest recent model) Voor mij een hele mooie allrounder en met dit weer bijna niet van de pols te krijgen.
- Zenith ā El primero. Prachtige chrono, heeft verder geen toelichting nodig
- Nomos ā Orion (35mm). Voor mij de dresswatch onder de 2k, draagt ondanks bescheiden formaat behoorlijk groot vanwege de lange lugs
- Meistersinger Sathora - met witte wijzerplaat. Lekker rustige en precieze einzeiger door jumping hour module
- Twee duikers > Eterna Kontiki, blauwe wijzerplaat en Citizen NY0040, dus ook weer een blauwe wijzerplaat, worden ook om en om gedragen vooral in de warmere maanden door de rubberen banden
Waar ik nu naar zit te kijken.
Iets wat tot pakweg een paar jaar geleden niet verwacht had en intussen heb ik er een van dit merk⦠Vroegah had ik zoiets van dit merk is voor patsers, voor kijk mij eens geld hebben, ik heb een Rolex⦠Schurfthekel aan dit merk. En toch kon ik de Explorer niet weerstaan en die heb ik intussen ook alweer 2 jaar in bezit. het is gewoon een alleskunner en een brok kwaliteit. Alleen strak in t maatpak ( wat ik niet heel vaak draag) heeft de Nomos toch echt de voorkeur
Optie 1 is een DJ in de 36 mm variant. Vroeger vond ik het vergroot glas helemaal niks, daat kom ik op terug. Maar wat voor wijzerplaat?
Ik zit te kijken naar de blauwe of de witte en dan met fluted bezel of zonder⦠(Die met fluted bezel is trouwens wel stuk duurder, pff) en Ik heb intussen al twee blauwe wijzerplaten. maar goed ik hou van blauw
Ik weet niet wat Rolex met de site gedaan heeft maar ik vind t zoeken een drama. Ik klik op heren en krijg alsnog dingen met diamanten te zien, klik fluted aan en krijg alsnog smooth bezels te zien. Zowel op ipad en chrome op pc.
De vraag is bestaat de DJ ook in de ice blue dail ( die de day-date heeft, way above mijn budget maar dit ter zijde)
Optie 2 is wederom een Rolex. De blauwe Milgauss. Heerlijk eigenwijs met zijn bliksemschicht secondewijzer en een aparte kleur blauw.
Optie 3 is iets wat al langer op de lijst staat en niet weg te krijgen is alleen slaat de twijfel een beetje toe want hoe vaak ga ik m dragen want t is voor mij een van de mooiste dressers ooit gemaakt maar met de rest van de kist gevuld is het de vraag hoeveel draagtijd die gaat krijgen. En ook dat hele instellen van maanstand ect als ik m een tijdje niet gedragen hebā¦
JLC ultra thin moonphase
Om het blauwe te compenseren kan ik uiteraard altijd de duiker(s) eruit gooien
Andere opties en input/food for thought uiteraard welkom (eigenlijk +/- 40mm en +/- ā¬9000 list) Door de maat valt GS snowflake af en de Hi beat van GS mwah weet nietā¦
Als laatste is het de vraag hoe leverbaar alles is momenteel? Zowel de Rolexen en de JLC goed te doen?