Keuzes door smaak die verandert

Hallo iedereen.

Nog even en dan is de pot weer gevuld.

Alleen zoals de meeste hier het wel herkennen wil de smaak weleens veranderen tov paar maanden geleden en slaat de twijfel toe. :cry::cry:

Wat ik nu heb.

• Rolex - Explorer (meest recent model) Voor mij een hele mooie allrounder en met dit weer bijna niet van de pols te krijgen.
  • Zenith – El primero. Prachtige chrono, heeft verder geen toelichting nodig
  • Nomos – Orion (35mm). Voor mij de dresswatch onder de 2k, draagt ondanks bescheiden formaat behoorlijk groot vanwege de lange lugs
  • Meistersinger Sathora - met witte wijzerplaat. Lekker rustige en precieze einzeiger door jumping hour module
  • Twee duikers > Eterna Kontiki, blauwe wijzerplaat en Citizen NY0040, dus ook weer een blauwe wijzerplaat, worden ook om en om gedragen vooral in de warmere maanden door de rubberen banden

Waar ik nu naar zit te kijken.

Iets wat tot pakweg een paar jaar geleden niet verwacht had en intussen heb ik er een van dit merk… Vroegah had ik zoiets van dit merk is voor patsers, voor kijk mij eens geld hebben, ik heb een Rolex… Schurfthekel aan dit merk. En toch kon ik de Explorer niet weerstaan en die heb ik intussen ook alweer 2 jaar in bezit. het is gewoon een alleskunner en een brok kwaliteit. Alleen strak in t maatpak ( wat ik niet heel vaak draag) heeft de Nomos toch echt de voorkeur

Optie 1 is een DJ in de 36 mm variant. Vroeger vond ik het vergroot glas helemaal niks, daat kom ik op terug. Maar wat voor wijzerplaat?

Ik zit te kijken naar de blauwe of de witte en dan met fluted bezel of zonder… (Die met fluted bezel is trouwens wel stuk duurder, pff) en Ik heb intussen al twee blauwe wijzerplaten. maar goed ik hou van blauw

Ik weet niet wat Rolex met de site gedaan heeft maar ik vind t zoeken een drama. Ik klik op heren en krijg alsnog dingen met diamanten te zien, klik fluted aan en krijg alsnog smooth bezels te zien. Zowel op ipad en chrome op pc.

De vraag is bestaat de DJ ook in de ice blue dail ( die de day-date heeft, way above mijn budget maar dit ter zijde)

Optie 2 is wederom een Rolex. De blauwe Milgauss. Heerlijk eigenwijs met zijn bliksemschicht secondewijzer en een aparte kleur blauw.

Optie 3 is iets wat al langer op de lijst staat en niet weg te krijgen is alleen slaat de twijfel een beetje toe want hoe vaak ga ik m dragen want t is voor mij een van de mooiste dressers ooit gemaakt maar met de rest van de kist gevuld is het de vraag hoeveel draagtijd die gaat krijgen. En ook dat hele instellen van maanstand ect als ik m een tijdje niet gedragen heb…

JLC ultra thin moonphase

Om het blauwe te compenseren kan ik uiteraard altijd de duiker(s) eruit gooien

Andere opties en input/food for thought uiteraard welkom (eigenlijk +/- 40mm en +/- €9000 list) Door de maat valt GS snowflake af en de Hi beat van GS mwah weet niet…

Als laatste is het de vraag hoe leverbaar alles is momenteel? Zowel de Rolexen en de JLC goed te doen?

1 like

Milgauss! :drooling_face:

Ik zeg: Yacht-Master met blauwe wijzerplaat.

Maar als substituut voldoet de Milgauss ook wel.

7 likes

Kies met je hart… Erin die JLC…en dag dag Nomos…want je wil dan geen competitie voor de dress draagtijd

1 like

Je hebt een zeer fraaie collectie inmiddels. Ik heb zowel een Explorer 1 als de JLC UT Moon (maar dan zwart). Toevoegen van een van de Rolexen zou mijn keuze niet zijn. Ik vind ze beide best mooi, maar ik heb meer met de ingetogen Explorer 1 en de OP. Ik heb zelf voor een witte OP naast de Explorer gekozen.

Maar de JLC is ook echt een aanrader. Echt prachtig. De maanfase is snel verzet, het wordt ook een klein onthaastend ritueeltje. Met behulp van de speciale app die JLC heb je hem zo op de juiste stand.

Of je lost het zo op:

6 likes

De jlc zou ik kiezen of idd een witte op als je een rolex wil. Succes met je keuze

:point_down:

Boek eens een reis naar Japan, leer vliegen of reis naar vier michelin restaurants om er te eten met een stedentrip er aan vast. Of neem een paar weken vrij om door Italiƫ te wandelen in het voorseizoen. :slight_smile:

Zeker wanneer je de explorer altijd om hebt behalve wanneer de Nomos als dress horloge dienst doet. Dan zijn zowel een JLC als een DJ totaal overbodig. :slight_smile:

13 likes

De Nomos eruit doen… krijg ik niet over mijn hart. Door dat horloge en die maat ben ik besmet geraakt met onze gekke hobby, dat heet de duurdere kant ervan… Overigens pas ruim 10 jaar na besmetting in bezit gekregen via dit forum, is jaren lang bij alleen maar kijken gebleven

Laat me raden, die Tonda is ongeveer even duur als een Rolex Explorer? Lijkt me nu niet bepaald een €2000 klok. En begrijp ik nu hieruit dat je slechts een 2 piece collectie hebt? Ik dacht dat je ook een El Primero had en nog een andere Zenith? Of ben ik nu abuis?

Ik snap de gedachte gang, alleen t lastige is dat ik wat dit betreft materialistisch ben. De reis is zo voorbij ( En ja voor t geld van bijv de JLC zou ik naar Japan kunnen) alleen dat is een pracht ervaring maar als ik mag kiezen tussen iets wat ik de rest van mijn leven zou hebben of een reis die na een aantal weken voorbij is ( met wel herinneringen voor de rest van mijn leven) dan kies ik nu voor de hobby al kan ik niet ontkennen dat Japan buiten Europa bovenaan t lijstje staat om heen te gaan

1 like

Sja… Maar je hebt al een setje horloges wat de rest van je leven mee kan.

Mij schiet de wet van de diminishing returns door de kop.

Ts vraagt niet om hippie advies…
Lekker materialistisch zijn en stukslaan die knaken op Rolex. Sushi kan je hier ook eten.

Herinneringen zijn voor even, Rolex is voor het leven.

Wat is beter dan ƩƩn Rolex in je verzameling? 2 modellen van Rolex :sunglasses:

4 likes

Hippie advies? Een reis van 7 a 8 duizend ballen naar Japan, alwaar je in goede restaurants kunt eten, in fijne hotels kunt slapen terwijl je je vergaapt aan de rare neiging van Japanse dames om veel te lang in schoolmeisjesuniformen rond te lopen?

Heh.

Weet je wel wat een hippie is, überhaupt? Ik kom ze maar weinig tegen in het Hilton. :thinking: :rofl: :rofl:

4 likes

Dat kan hier ook prima. Kost enkel wat extra…

Ik doel uiteraard op het ā€œdoe wat anders met je geldā€ advies. Totaal niet nodig op een site als horlogeforum waar alles draait om materialisme.

:joy:
Met oplossen bedoelde ik met een watchwinder het probleem van het verzetten van de maanfunctie oplossen…toevallig zat er nog een horloge in de winder.

1 like

Tom en slechts twee horloges … :joy::joy::joy:

1 like

Ga voor DJ 36mm Ice Blue.

Ik kon vorig jaar bij S&C Utrecht de DJ en de Milgauss zo passen.
Ik vond de Milgauss geweldig; de DJ niet. Maar goed, smaken veranderen en de laatste tijd denk ik toch wel vaak aan een DJ, maar dan met zilveren plaat.

Die is er niet

1 like

Is er echt wel !