Keuzes en mogelijkheden te over, maar wat en waarom?

Vandaag ben ik weer even op pad geweest en twee winkels in Den Haag afgegaan waarbij wel wat gepast is.

Ik heb onder meer een Grand Seiko quartz (SBGP001) met zilveren wijzerplaat gepast (ik vind het horloge van de afwerking van de kast, het stealth achtige, niet mooi) en een Tag Heuer Carrera (WAR211B.BA0782) met witte wijzerplaat (geen klik mee, onduidelijk waarom).
De zoektocht is dit keer gericht op lichte wijzerplaten.
Ik heb ook nog de Aquis Lake Baikal (Limited Edition) gepast. Schitterende kleur, maar niet waar ik nu naar zoek.
Ook nog een blik geworpen op het pre-owned aanbod en daar zat een Tag Heuer Grand Carrera GMT bij. Alleen daar vond ik de prijs te hoog voor. Bovendien ontbreekt de originele doos (wat je er ook van vinden kan) en wist men mij niet te vertellen hoe oud het horloge is. Wel in het voordeel, het horloge had in januari 2020 service gehad bij Tag Heuer.
Dan kon ik het niet laten om ook de Omega Seamaster te passen, uiteraard de witte variant. Geweldig apparaat, maar de stalen band kan mij niet bekoren. Laatst stond er hier één in het blauwe deel, waar ik zeker naar heb gekeken maar de trekker niet heb overgehaald (en nu ben ik te laat).
Daarna nog door naar de concurrentie/collega’s op de hoek, want die hebben de witte Aquaracer liggen, het nieuwe model. Een ander model kwam hier laatst nog voorbij in het blauwe deel, maar mijn bod is te laag bevonden (en inmiddels verkocht).
Met de paservaring op de hoek, weer terug gelopen om te vragen wat men mij kon aanbieden en daar wel een redelijk bod gekregen (van ca. 10% korting).

Nu heb ik nog wel een ander te bezoeken en wil dat nog wel open houden.

Maar vooruitlopend, welke zou iemands voorkeur hebben en waarom? Wat onderscheidt dit model of dit merk van de andere(n)? Is het dat extra bedrag waard of wat is een goed argument om dat te besparen?

Ik snap dat het wat lastig is zonder foto’s (heb ik in eerste instantie niet aan gedacht en van de Aquaracer zijn ze slecht) maar het zijn wel gangbare modellen dus goed te vinden of zelfs bekend bij deze en gene.

Mocht je nog andere opties en mogelijkheden hebben, dan hoor ik het graag natuurlijk. Ik houd op zich alle mogelijkheden open.

Ik verwacht daarbij ook nog wel een vraag over het budget, die kent een plafond van 5k op dit moment.

1 like

Oh ja, ook nog de Breitling Superocean (A17366D81A1A1) is op tafel gekomen. Niet onaardig, maar ook daar geen spark.

Helemaal mee eens! Goede tip.
Vandaar dat ik ook zonder aankoop de deur uit ben gelopen.

Dat lukt vandaag zonder horloge ook wel :stuck_out_tongue_winking_eye:, maar aangezien de combinatie met de genoemde hartslag er niet is, is het er blijkbaar nog niet.

Het moet ook echt wel een aanvulling op de collectie zijn, vandaar de expliciete voorkeur (nu) voor een lichte plaat.

1 like

Ik zou ook zeggen: verder zoeken; dit klinkt niet als een klik.
En als er uiteindelijk niks uit de bus komt ben je misschien gewoon niet van de lichte wijzerplaten :wink:

1 like

Na nog wat gepast te hebben, zie ook: Wat heb jij gepast?
heb ik uiteindelijk een dergelijk model besteld, maar dan in een andere maat en zonder GMT functie

2 likes

En die komen er dus niet op, dat zit op de GMT uitvoering welke gekoppeld kan/dient te worden met de smartphone. Dat wil ik niet. :wink:

Dank je wel.
Nu een week of twee geduld hebben…

1 like