Opzoek naar een stevig horloge voor alledaags gebruik probeer ik al enieg tijd een fatsoenlijke occasion Seamaster Bond te vinden hetgeen in de praktijk lang niet makkelijk blijkt. Enhousiast gemaakt door de verhalen van Dreski, de koers van de GBP en mijn goede ervaringen met Seiko is in die zelfde periode mijn interesse in de uberseiko Velatura aangewakkerd. Ik overweeg nu deze aan te schaffen en mocht een tzt een passende aanbieding vinden voor een nette Seamaster, deze erbij te nemen. Nu is er nog weinig over de Velatura geschreven op dit forum en blijft het en smak geld voor een Seiko dus ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening of de Velatura de investering waard is!
Voor pak em beet 433 euro! deze super mooie klok in huis en je betaald geen invoerrechten vanuit Engeland(eu) dealer prijs is 895 euro, zeg maar gewoon ruim de helft goedkoper.
Collega heeft deze klok ook bij deze e-bay verkoper aangeschaft, was binnen 8 werkdagen in huis. Op dit moment staat de pond op 1.12 euro. Ik heb zelf net een aanbetaling in ponden gedaan 200 pond is precies 224 euro, succes!!(tu) oh! je heb gewoon internationale garantie op dit klokje dus dat is ook geen probleem.:~
Ben wel enigzins overtuigd inderdaad, voor de huidige prijs kan ik hem eigenlijk niet laten liggen. Wat ik wel heel vreemd vind is dat de pond gister op 1.07 en nu op 1.06 euro staat terwijl Ebay stug de wisselkoers van 1.12 blijft hanteren. Iemand enig idee waar ze dat op baseren?
Ben wel enigzins overtuigd inderdaad, voor de
huidige prijs kan ik hem eigenlijk niet laten
liggen. Wat ik wel heel vreemd vind is dat de pond
gister op 1.07 en nu op 1.06 euro staat terwijl
Ebay stug de wisselkoers van 1.12 blijft hanteren.
Iemand enig idee waar ze dat op baseren?
Ik denk dat ze dit niet bij kunnen houden qua schommelingen. Belangrijkste is wat de paypal koers doet. Ik denk dat die op 1,08 staat nu.
Zag dat ebay zijn koersen heeft bijgesteld dus gaat inmiddels nog maar over een paar euro dus loont de moeite niet echt maar ben in zijn algemeenheid wel geinteresserd in hoe dat dan in zijn werk gaat. Heb hier nog niet eerder over gehoord namelijk. Iemand?
Ik heb me zelf onlangs ook in deze materie verdiept:
paypal zegt +2,5% op de werkelijke koers te doen, mastercard (voor Rabobank) +1%. Dus betalen met CC of paypal en bij de checkout kiezen om omrekenen door CC-mij te laten doen.
Overigens, koers van de pond is vandaag de hele dag al minder dan 1,07 euro…
Goede tips wat betreft valuta koersen en paypal omreken methoden, dank daarvoor tjvreeken en De Ville! Hopen dat ik de cc valuta conversie knop kan vinden in paypal.
Denk dat ik eruit ben, allemaal veel dank voor het meedenken!
De kogel is door de kerk en de confirm button op ebay is gepasseerd:) Nu is het enkel nog een kwestie van ongeduldig afwachten, ben erg benieuwd! Na mijn laatste Seiko gister de deur uit te hebben gedaan is de opvolging in ieder geval snel geregeld dus de ontwenningsverschijnselen zullen beperkt blijven.
Dank voor jullie input en uiteraard plaats ik zsm. foto`s!
Toen ik verleden week een aanbetaling had gedaan stond de koers op 1.12.
3 dagen later op 1.07 toen weer een dag laten op 1.08…tsja het fluctueerd dagelijks en da’s echt niet bij te houden. Helaas heb je er tijdens een betaling gewoon geen invloed op. Ik denk maar zo verleden jaar stond de pond op dik 1.50 euro. Dus de Britten janken nu… en wij nu maar eens lekker lachen ja toch! succes allemaal met jullie aankopen.