Keuzes, keuzes, keuzes [€2000-2500]

Goedemorgen iedereen, ik was al een langere tijd lid van het forum al heb ik nooit echt actief meegedaan. Maar ik lees graag mee en hou de horlogemarkt nauwlettend in de gaten. Binnenkort (duurt nog fve) mag ik beginnen aan een promotietraject en dat is reden voor een feestje, dus een mooie horloge. Nu hou ik gelukkig wel van onderzoeken en wil ik graag de voor mij perfecte horloge vinden. De prijs mag rond de 2000-2500 euro zitten, maar minder is ook goed. Dan gaat de rest waarschijnlijk naar wat Seiko’s of andere horloges om een kleine collectie op te bouwen. Ik ben niet echt merkgebonden maar ik vind het moeilijk om voor m’n eerste echt grote aankoop een microbrand of Seiko te gaan, ook al maken ze prachtige horloges.

Waar ik naar opzoek ben:
Formaat: 38-43 mm, mijn pols is 17,5 cm
Type: Nog niet echt een voorkeur, maar voor alledaags gebruik
Extra’s: Exhibition caseback, moonphase en een GMT vind ik wat toevoegen
Geschiedenis: Of in ieder geval iets waar je kan over praten
Nieuw/tweedehands: Beide zijn goed

Wat ik erg mooi vind:
Oris Aquis Titanium, tweedehands voor 1600 euro te vinden
NOMOS Club Campus 38 Nacht, vind de California dial een leuk detail
Omega Seamaster Diver 300M
Omega Speedmaster Reduced, normaal vind ik een chronograph te druk maar het mat zwarte
Hajime Asaoka Kurono, mooie dress watch, ik hoop op een nieuwe release
Steinhart Ocean One 500 Titanium (GMT), een stuk goedkoper maar lijkt me kwalitatief heel veel bieden
Sinn 104 St Sa I A, met een stalen bracelet best mooi maar denk dat ik de andere toch mooier vind
Grand Seiko SBGV245, grijs op grijs op grijs, maar het komt zo mooi samen

Net niet horloges:
Tag Heuer Aquaracer
Ollech & Wajs P-101 S
Zodiac Super Sea Wolf Compression
Sinn EZM3

Het neigt dus zeker naar een diver, maar ik wil er niet aan vast zitten. Ben zeker benieuwd naar wat voor moois er nog meer te vinden is.

6 likes

Pfff. Je begon zo goed.

Ik ook. Voor dat budget kun je ook een 39mm Club Campus Neomatik kopen.

Ik wil hem zelf ook, maar er zit niet genoeg in de horlogepot. #skeer. :sunglasses:

6 likes

Longines Heritage diver

8 likes

Excellent choice, sir.

8 likes

Doe s gek

19 likes

De grand seiko en de omega seamaster 300 springen er voor mij uit. Die Nomos is ook een gedurfde keuze :+1:

1 like

Van die laatste staat er eentje op het forum te koop voor 150 onder budget. Betere lugs dan de Club, want geen lug gap. Betere bandenswapper.

In beide gevallen heb je een mogelijke conversation piece.

Alternatief:

Nu zul je zeggen waarom negeer je de lijst die jij opgaf?

Aquis is te lomp. Vind je nu tof, maar de kans dat je dat over 20 jaar nog vind is miniem. Koop iets tijdloos.

Club Campus? Lug gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap. Verder prachtig.

Omega Seamaster? Tja. Zolang je die lelijke met die gofljes maar niet doet. Horloge is druk, in mijn optiek. Niet tijdloos genoeg voor het promoveren.

Speedy Reduced? Ik heb er een in vier jaar naar de klaeute geholpen, en ik hoor dat de uurwerken minder solide zijn dan in een gewone speedy.

Hajime Asaoka Kurono? Interessant, maar een beetje een eenhoorn.

What the fuck fool? Een hommagemerk met zo’n evident gejat ontwerp om te vieren dat je promoveert? Nee nee nee nee nee. Neen. Njet. Nein!

Prachtig. Het moet gezegd.

I think we have a winner. Maar ik ben bevooroordeeld.

17 likes

afbeelding

7 likes

4 likes

1 like

Lijstjes zijn er om genegeerd te worden :smiley:, ik weet zelf niet eens wat ik zou willen. Als ik die foto’s zie zou het mezelf bijna kwalijk nemen als ik niet voor de Grand Seiko kies :pensive:, in Japan kost deze ook net geen €2400 nieuw. Dat is deel 2 van mijn cadeau naar mezelf, al heb ik die voor onbepaalde tijd uit moeten stellen. Op de foto’s ook een stuk mooier dan de productfoto’s van Seiko zelf.

1 like

Die Sinn U50 is zo toch ook heel mooi, vooral met zo’n matte bracelet. Dan brengt hem toch boven de 104, denk dat die toch op m’n shortlist moet komen.

2 likes

Je noemt Grand Seiko SBGV245.

Ik weet niet waarom je nog verder moet zoeken.
Als grijs iets te grijs is, kun je ook voor een SBGV243 gaan.

1 like

De Club Campus neomatik 39 is zeker ook een mooi horloge, vond het alleen moeilijk om de meerprijs van €1100+ goed te praten tegenover de Club Campus 38. Qua decoraties op de movement zijn het wel de mooiste opties.

1 like

Ben je ermee gaan diepzeeduiken ofzo? :joy: :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Hij is minstens €1200 euro gaver dan de 38.

2 likes

Omdat @HanDavinci niet doorpakt :stuck_out_tongue_winking_eye::kissing_heart: Omega speedmaster Mark 2 145.014

1 like

Ik weet niet waar je woont, maar als je 'm niet blind wilt aanschaffen en de Seiko boutique helpt je niet kun je 'm passen. :slight_smile: Hij is 200m WR, heeft een service-interval waar je koud van wordt en doet 20000A/m antimagnetisme. Het is een mooi afgewerkte tank, dus.

Wat betreft die Sinn U50, ik weet niet wat voor werk je gaat doen, maar dat ding zal onverwoestbaar blijken. Even onverwoestbaar als die GS, maar dan met een hardere kast. :slight_smile: Je zou hem kunnen gebruiken om de GS, een willekeurige Rolex of welk ander horloge dan ook tot gruis te vermalen. Maarrrrr… Hij is wat lomp voor een dagelijks horloge, en dus waarschijnlijk minder tijdloos.

Wat voor figuur ben je? Worden het pakken van wol, rubber of gevangenis-denim? :thinking: Dat zou ik mee laten wegen, specifiek omdat je je afstudeer-horloge niet gaat flipperen.

Toch?

Dat komt dichter in de buurt dan je denkt. Wist ik veel dat ze dat van die meters waterdichtheid niet meenden. En shock proof… Dat interpreteerde ik ook verkeerd, zo bleek tijdens een pot squash waarbij de ruit en de plaat ingetikt werden. :slight_smile:

2 likes

Ding ding ding we have a winner :sunglasses: :ok_hand: