We hebben weer een goed haar achter de rug, ondanks dat het november is zitten we op kantoor al op 17% meer omzet dan heel 2013, dat houdt dus in dat ik mezelf weer mag verwennen met een nieuw horloge.
Vorig jaar heb ik mezelf getrakteerd op een gebruikt Omega Planet Ocean 45,5mm, wat een mooie klok!
Dit jaar wordt het een horloge met een echt vintage gevoel, ik blijf dat toch een mooie uitstraling vinden. Mijn maximale budget is € 3.000,00 gebruikt of nieuw.
Onderstaand heb ik een paar horloges neergezet die mij persoonlijk wel aanspreken, nieuwprijzen tussen € 960,00 en € 2.500,00, gebaseerd op Chrono24 prijzen in Nederland, België, Duitsland, Italie, Spanje, Oostenrijk en Scandinavië, de gebieden waar ik regelmatig kom voor mijn werk, prijzen verschillen toch flink binnen Europa. Dus in willekeurige volgorde is dit mijn inspiratie op dit moment. Allemaal geleende foto’s helaas…
Longines Legend Diver, 42mm, ETA 2824-2, verkoopprijs nieuw vanaf ca. € 1.350,00.
Maurice Lacroix Pontos S Diver, 43mm, ML115 caliber (gebaseerd op Sellita SW200, minpuntje?), verkoopprijs nieuw vanaf ca. € 1.700,00 (NATO leer of stalen band is dezelfde prijs).
Ik vind de Maurice Lacroix erg mooi maar ook Eterna vind ik een mooi merk. Beide zie je niet zo vaak voorbij komen, wat ze ook een beetje bijzonder maakt vind ik.
Wat een heerlijk luxeprobleem! Persoonlijk mis ik de Tudor Heritage Black Bay in het lijstje. Zeker op leer vind ik de rode een fantastische vintage uitstraling hebben. In ieder geval succes en veel plezier met kiezen!
In jouw rijtje vind ik de Eterna wel erg mooi Eric. Ik vond mijn Doxa een te gek horloge, maar de vorige serie vind ik wel fraaier dan deze nieuwe. En nu we het toch over Doxa hebben, zou ik deze aan je lijstje willen toevoegen: