Keuzes keuzes keuzes

Vandag ben ik 40 geworden en mooie mijlpaal i 'n het leven. Ik ben op zoek naar een leuk horloge voor mezelf. Voor mij helaas geen Rolex AP of IWC om er mar en paar te noemen. Bij monsterwatches al tijden zitten kijken naar een Seiko. Een Seiko 5 moet het worden. Staan er daar weer 52 op, een aantal vind ik niet mooi. Ik ben nu uiteindelijk op een 3 tal horloges uitgekomen en nu nog even de keuze maken. Ik heb al horloges met een zwarte en witte wijzerplaat. Nu kijk ik weer naar een witte grijze en blauwe plaat. Welke zouden jullie kiezen en waarom ? Hopelijk kan ik dan snel de keuze maken en

gaan bestellen.

2 likes

Wit zou ik dan niet doen, de blauwe vind ik (op de foto) lelijk blauw. Hoewel ik niet zo van de grijzer dials ben, ziet déze er wel mooi uit. En leuke dag aanduiding.
Het wordt de grijze!

Gefeliciteerd en op naar de 50!
De grijze want de blauwe is jakkes blauw en wit/goud vind ik geen mooie combi.
Succes met de keuze.
Groeten
Peter

Tip: kies wat je zelf mooi vind!:wink:

Ik vinde eerste blauwe erg mooi. Grote nadeel van de twee is de kastvorm en lugs, banden swappen word hem niet bij die klok.

Gefeliciteerd!

Heb jij even geluk, ik vind van de meeste merken de meeste modellen niet mooi. (Maar misschien heb ik daardoor wel geluk).

Smaakkwestie, maar je vraagt ook om motivatie.
Witte plaat met gouden wijzers valt af, vind ik zelden mooi. De brede chapterring vind ik ook helemaal niet mooi, in combinatie met de rest.

Grijs: Beter. De dagaanduiding is lekker anders. De 6-9-12 vind ik vaak mooi maar hier niet zo. Komt door het font (lelijke cijfers in mijn ogen), én een beetje doordat het te druk wordt met het 5 schildje, en de day+date.
Er staat nu zoiets:
…12
…5
9…1
…monday
…6

Blauw voor mij.

Het is denk ik door de foto:

2 likes

Blauw met een lederen cognac kleurige band, zoals hierboven.

2 likes

Blauw zoals mijn bovenbuurmannen zeggen.
Want; Prachtige sunburst!

Gefeliciteerd en succes met een keuze te maken .

Beste allen,

Zelf hoef ik de eerste keus niet meer te maken. Vanavond kreeg ik van mijn schoonouders de Seiko 5 met blauwe wijzerplaat. Ik ga zeker nog een leren cognac band erbij halen. Nu nog even handig worden met het banden wisselen. Nu kijken of ik een 2e horloge bijkoop :grinning::grinning:

5 likes

Van deze 3 vind ik de witte met gouden wijzers het mooist, kies wat je het eerste aansprak. Succes en gefeliciteerd van een precies op de dag af 24 jaar oudere😄!

2 likes

Beide gefeliciteerd :birthday::beer:

2 likes

Dank je wel!

Leuk cadeau! Ga je veel plezier van hebben denk ik.

Beste, eerst en vooral een fijne verjaardag :wink: Persoonlijk zou ik gaan voor de grijze, niet enkel voor de kleur, ook de aparte plaats van de dag aanduiding heeft wel iets vind ik… In ieder geval succes met uw keuze . groetjes

Gefeliciteerd met je verjaardag en het blauwe cadeau, top.
De grijze en witte vind ik ook erg mooi.
Wit heb je al dus verwen jezelf met een grijze.
Inderdaad kun je daarop geen andere banden zetten maar de metalen band staat wel goed erop.

Bedankt voor de felicitaties

Grijze vind ik de mooi, maar het bandje wat er aan zit heeft “gevouwen” schakels. Zie onder:

Dat is eerlijk gezegd de minste kwaliteit band die Seiko heeft & je kan zoals opgemerkt door de bandaanzet bijna niet wisselen.

Het wordt dus de blauwe. Proficiat!

Laat je niet leiden door de slechte foto’s . de blauwe sunburst is echt mooi. Soms heel donker inktblauw-achtig, dan weer mooi stralend in het zonnetje.

Lugbreedte 19mm bedoel je ? Klopt, maar een 20mm lederen band past perfekt.

Ik bedoel dit:

Daar vind je geen acceptabel alternatief voor :wink: