Zeker te weten de explorer 36mm. Vind het één van de mooiste horloges van Rolex.
De nieuwe overigens lekker links laten liggen:
Vind de 39mm Explorer veels te kleine wijzers hebben! Het is een bij elkaar geraapt ding.
Sowieso vind ik de nieuwe modellen van Rolex echt slecht:
Banden veels te smal:
De deepsea band loopt zelfs schuiner af dan de oude submariner!!! (banden even naast elkaar gelegd). Alsof ze de band gewoon vergeten zijn…?
Lugs zijn bij de meeste modellen veels te breed (sub en GMT, waarbij die van de GMT iets smaller zijn) waardoor de balans weg is en het echt een bandje is geworden wat er aan hangt.
Die mannen hebben flink zitten te slapen. Toevallig van iemand die er werkt aan de uurwerken vernomen dat er meerdere mensen op zijn afdeling het ook niet mooi vonden, maar daar werd niks mee gedaan… eigenlijk gewoon niet naar geluisterd. Ach ja, voorlopig geen rolex meer hier…en wat er nog van ligt mag blijven.
ik zou voor de explorer gaan …
of wat ik toen ik twijfelde heb gekocht …een Glashutte Senator Navigator (ik weet niet eens meer precies hoe hij hete )
39mm grote datum en het type met bewerkt uurwerk …
blijft echt geweldig en moet voor het budget kunnen (tu)
Is tweedehands of "grijze"import ook een optie.
In dat geval zou een AP Royal Eagle of een VC Overseas binnen bereik komen.
Of je moet gewoon tegen een buitenkans aanlopen. Ongeveer 10 maanden geleden had Steltman een Overseas voor EUR 5.000,- in de uitverkoop.
Het is natuurlijk de vraag of dit naar uw smaak niet te “dressy” is.
met vriendelijke groet en veel succes gewenst bij uw afweging.
Han
Royal Eagle zegt mij even niets (zal wel aan mij liggen). Prijstechnisch ligt AP boven mijn budget voor zover ik kan overzien ook via het grijze/tweede hands ciricuit. De Overseas vind ik niet mooi.
groet,
Bas
Han R Schreef:
Is tweedehands of "grijze"import ook een optie.
In dat geval zou een AP Royal Eagle of een VC
Overseas binnen bereik komen.
Of je moet gewoon tegen een buitenkans aanlopen.
Ongeveer 10 maanden geleden had Steltman een
Overseas voor EUR 5.000,- in de uitverkoop.
Het is natuurlijk de vraag of dit naar uw smaak
niet te “dressy” is.
met vriendelijke groet en veel succes gewenst bij
uw afweging.
Han
je kan in overweging nemen dat Omega niet erg waardevast is, en Rolex zijn eigen kaliber maakt. IWC gebruikt een JaegerleCoulter caliber. Succes! Groeten, Marco.
qua waardevastheid zou ik inderdaad voor de Rolex gaan; de Omega vind ik echter de mooiste; heb 'm laatst om gehad en het is een schitterende wijzerplaat met dikke, schitterend schitterende indexen!
Overigens is de Aqua Terra vóór dit type heel goed en voordelig te verkrijgen
Oeps, slip of the toetsenbord.
U hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Ik doel uiteraard op de AP Royal Oak.
Royal Eagle is ook VC. Deze bedoel ik nu juist niet!
groeten en bedankt voor de correctie.
Han
Wat denk je van een IWC Portofino? Sinds twee jaar zijn die 39 mm rond. Nieuw met kroko-bandje en vouwsluiting voor 2300.-Eur te krijgen na wat praten. Ik heb er eentje tweedehands; vind hem erg mooi.
Van de week kwam een buitenkans langs die ik niet kon laten lopen. Wel een IWC Flieger, geen Spitfire maar toch een licht gekleurde wijzerplaat. Woensdag de overdracht, daarna z.s.m. de plaatjes.