Dit is een hele mooie Hammy … dan valt de rest af.
De Sumo draagt toch groot hoor. Recent gepast. Ik heb een polsmaat van 17,5 en pak 'm soms op 18. Prachtig en machtig die Sumo, maar die was inderdaad 2 mm te groot. Een behoorlijke teleurstelling dus
Hou je van een ouder model Roelkalkboel? Ik zie dat je vooral horloges met een donkere achtergrond hebt. Zelf zal mijn keuze niet snel op wit vallen, maar de Samurai maak ik absoluut een uitzondering op. Zit geweldig om de pols en valt binnen budget! Een horloge dat respect afdwingt. Zoals vaker … in het echt veel mooier X(
Een samurai is zeker heel mooi! Jammer om hrt te horen over de sumo, was zeker een kanshebber mocht die toch op een smalle pols passen. Zal eens wat gaan lezen over de hamilton, had in principe al nee gezegd tegen jeffrey.
Bedankt mensen voor het meedenken! Ik ben net bij een juwelier geweest die een oris aquia had op staal en een certina ds action diver. Beide super mooi en de oris past goed op mijn pols. De certina niet omgehad. Ga er van uit dat de tt1 weinig onder doet voor een aquis op het eerste gezicht.
De steinhart ocean one military blijft ook wel trekken. Ik heb wel veel foto’s gezien van de sowm waar hij nogal groot lijkt op een smalle pols door de grote uitstekende lugs. Naast een skx007 is hij echt een stuk groter en voor een sumo doet de steinhart maar een beetje onder. Als ik iets lelijk vind is het wel uitstekende lugs op een te kleine pols.(TD)
Niemand hier die toevallig een sowm in bezit heeft en een kleine pols?
Ik heb de Sumo en heb de OVM gehad.
Voor een smalle pols is de OVM minder geschikt idd door de rechte uitstekende lugs.
De Sumo draagt imho zelfs kleiner.
Bovendien verveelde de OVM mij gauw, op de kwaliteit is bijna niets aan te merken.
Nu heb ik een 18.5 cm pols en gelukkig veel in de breedte dus kan ik grote horloges goed hebben.
Blijft natuurlijk een persoonlijke mening en mijn advies zou zijn “passen die handel voor aanschaf”
Hoe meer ik er naar kijk hoe groter de ovm lijkt. Ik heb wat zitten meten enz zonet en mijn monster past echt perfect op mijn pols dankzij de korte lugs. Ik heb ook nog een danish design die 42mm is en redelijk lange lugs (50mm afstand) en die draag ik veel minder omdat het horloge soms een beetje schuin hangt, de lug aan een kant wat uisteekt enz. Ik haal echt maar net 17cm omtrek op het polsgewricht waar ik vaak mij. Horloges half op/half er voorbij richting mijn hand draag.
watchagain Schreef:
Voor een smalle pols is de OVM minder geschikt idd
door de rechte uitstekende lugs.
Bovendien verveelde de OVM mij gauw, op de
kwaliteit is bijna niets aan te merken.
Nu heb ik een 18.5 cm pols en gelukkig veel in de
breedte dus kan ik grote horloges goed hebben.
Blijft natuurlijk een persoonlijke mening en mijn
advies zou zijn “passen die handel voor aanschaf”
Re: What are the bezel diameter and lug distance of Sumo?
When I was researching info on the Sumo, some old threads here mentioned it being 52mm lug to lug. But it really does wear much smaller than the specs indicate. My Landmonsters, from what I roughly measured were 50mm lug to lug but wears like a massive discus! The Sumo wears beautifully, but my wrist is slightly larger at 7.25 inches (on a good day, haha) I think I saw pictures of a Sumo on a 6-inch wrist on one of the old threads. It looked pretty good to me.
Hoe meer ik er naar kijk hoe groter de ovm lijkt.
Ik heb wat zitten meten enz zonet en mijn monster
past echt perfect op mijn pols dankzij de korte
lugs. Ik heb ook nog een danish design die 42mm is
en redelijk lange lugs (50mm afstand) en die draag
ik veel minder omdat het horloge soms een beetje
schuin hangt, de lug aan een kant wat uisteekt
enz. Ik haal echt maar net 17cm omtrek op het
polsgewricht waar ik vaak mij. Horloges half
op/half er voorbij richting mijn hand draag.
watchagain Schreef:
Voor een smalle pols is de OVM minder geschikt
idd
door de rechte uitstekende lugs.
Bovendien verveelde de OVM mij gauw, op de
kwaliteit is bijna niets aan te merken.
Nu heb ik een 18.5 cm pols en gelukkig veel in
de
breedte dus kan ik grote horloges goed hebben.
Blijft natuurlijk een persoonlijke mening en
mijn
advies zou zijn “passen die handel voor
aanschaf”
snap wat je bedoelt. de seadweller valt mooi om de pols. de ocean 2 valt mooi om de pols. maar bij de hfle2011/ocean gmt, die heeft v die rechtere lugs, waardoor ik em minder mooi om mn pols vind.
ik zou es rondkijken of er sommige bij je in de buurt zijn die de klokjes die je leuk vind hebben om es irl te zien. of op n rikketik afspreken ofzo.