Na een redelijke tijd afwezig te zijn geweest op het horlogeforum ben ik van plan weer wat actiever te gaan posten. In de tussentijd heeft mijn horlogehobby plaats moeten maken voor een motorhobby en de bijkomende tijd, kosten etc.
Toch bleef het kriebelen… Ik heb twee jaar geleden bij Rob een mooie monster gekocht en heb daar veel plezier van gehad en heb dit nog steeds. Best bestede 200 euro ooit misschien wel.
De afgelopen maanden ben ik weer actief mee gaan lezen op HF en besloot wat geld vrij te maken voor een nieuw horloge. Ik ben tegen vanalles aangelopen maar er zijn twee horloges die er voor mij echt uitsprongen maar helaas niet in het echt heb mogen bewonderen: de Oris tt1 diver en de glycine combat sub. De kleur van de horloges ben ik nog niet over uit. En hier komen jullie in beeld:
Mijn budget is max 550 euro… Een oris is nieuw niet haalbaar en zou tweedehands zelfs als moeilijk zijn. De glycine is wel haalbaar via klepsoo.com. Ik heb op watchuseek veel positieve reacties gelezen met klepsoo en zelf al contact met klepsoo gehad, het gevoel is goed. Bijkomende kosten zijn er niet begreep ik aangezien de btw incl de verkoopprijs is voor eu landen.
Een seiko sumo vind ik ook prachtig, maar helaas heb ik maar een smalle pols, net geen 17 cm omtrek.
Wie heeft er advies voor een mooie duiker, niet te groot, automatisch en binnen het gestelde budget? Voorkeur gaat uit naar nieuw of zgan. Wat betreft de glycine, welke kleurstelling zou volgens jullie niet snel gaan vervelen? Flipperen doe ik namelijk niet aan, ik wil mijn horloges houden.
Alvast bedankt voor jullie input! I’m glad to be back
ik vind zelf de bruine glycine combat met gouden tinten erg leuk. maar als beater of die overal bij past zou ik toch voor zwart gaan.
er zijn zoveel merken mey duikers in die prijsklasse, waaronder davosa, steinhart, bernhardt, etc. maar kwa stijl vind ik ze allen anders dan de 2 door jou voorgestelde. oris door de kast. glycine lijkt veel op de n amder bekend merk, maar toch de combi en de rechte stukken bij de lugs en de verschillende kleuren zorgen er voor dat iemand niet zal vragen of t n echte rollie is.
Voor zo’n 100 euro extra heb je met een beetje zoeken een Longines Hydroconquest. Er zijn varianten naar keuze (39 en 41 mm., met quartz of automaat). Dan heb je in mijn optiek heel wat meer horloge dan een Glycine. Niet alleen meer verhaal/uitstraling/historie, maar ook waardevaster in mijn optiek.
ik vind zelf de bruine glycine combat met gouden
tinten erg leuk. maar als beater of die overal bij
past zou ik toch voor zwart gaan.
er zijn zoveel merken mey duikers in die
prijsklasse, waaronder davosa, steinhart,
bernhardt, etc. maar kwa stijl vind ik ze allen
anders dan de 2 door jou voorgestelde. oris door
de kast. glycine lijkt veel op de n amder bekend
merk, maar toch de combi en de rechte stukken bij
de lugs en de verschillende kleuren zorgen er voor
dat iemand niet zal vragen of t n echte rollie is.
De eerder genoemde merken heb ik weinig gevoel bij op de een of andere manier. Steinhart maken mooie horloges, maar wat ik er mooi van vind lijkt te veel op een ander duurder merk/model. Het is persoonlijk, maar ik zal dan toch het gevoel hebben met een duur kopie rond te lopen. En dit is zeker niet bedoeld als een belediging voor wie dan ook. Al is de ocean vintage millitary wel prachtig… Pfff moeilijk dit haha
Voor zo’n 100 euro extra heb je met een beetje
zoeken een Longines Hydroconquest. Er zijn
varianten naar keuze (39 en 41 mm., met quartz of
automaat). Dan heb je in mijn optiek heel wat meer
horloge dan een Glycine. Niet alleen meer
verhaal/uitstraling/historie, maar ook
waardevaster in mijn optiek.
Daar ga ik nog eens even naar kijken. Dankje voor de tip.
Edit: en wat gezien. Mooi horloge, maar doet het net niet voor me…
ik vind zelf de bruine glycine combat met
gouden
tinten erg leuk. maar als beater of die overal
bij
past zou ik toch voor zwart gaan.
er zijn zoveel merken mey duikers in die
prijsklasse, waaronder davosa, steinhart,
bernhardt, etc. maar kwa stijl vind ik ze allen
anders dan de 2 door jou voorgestelde. oris
door
de kast. glycine lijkt veel op de n amder
bekend
merk, maar toch de combi en de rechte stukken
bij
de lugs en de verschillende kleuren zorgen er
voor
dat iemand niet zal vragen of t n echte rollie
is.
De eerder genoemde merken heb ik weinig gevoel bij
op de een of andere manier. Steinhart maken mooie
horloges, maar wat ik er mooi van vind lijkt te
veel op een ander duurder merk/model. Het is
persoonlijk, maar ik zal dan toch het gevoel
hebben met een duur kopie rond te lopen. En dit is
zeker niet bedoeld als een belediging voor wie dan
ook. Al is de ocean vintage millitary wel
prachtig… Pfff moeilijk dit haha
Steinhart specifiek, de Triton en Ocean 2 hebben idd wel wat elementen van andere merken. Maar irl vind ik die 2 iig een genoeg eigen face hebben.
…De glycine is wel haalbaar via klepsoo.com. Ik heb op watchuseek veel positieve
reacties gelezen met klepsoo en zelf al contact
met klepsoo gehad, het gevoel is goed. …
Ik heb juist van 2 liefhebbers -onafhankelijk van elkaar- begrepen om juist bij Klepsoo weg te blijven. Die zouden (ook?) in refurbished horloges doen, dus die niet echt nieuw zijn maar teruggekomen na defect en weer hersteld. En vervolgens weer als nieuw verkocht. Dat zou ook kunnen verklaren waarom ze bij bepaalde modellen zulke lange levertijden hebben.
Je zou je ook af kunnen vragen hoe zij kortingen tot 50 % kunnen geven op gekende merken en courante modellen. Bij boutiquemerken is dat te verklaren gezien de hoge marges, maar bij merken als Glycine gaat dat in mijn ogen niet op.
Wellicht gaat hier ook op wat in het echte leven opgaat: als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat meestal ook.
Sterkte met je keuze! Persoonlijk vind ik de Glycine Combat Sub in de combi blauw met goud wel erg mooi.
…De glycine is wel haalbaar via klepsoo.com. Ik heb op watchuseek veel
positieve
reacties gelezen met klepsoo en zelf al contact
met klepsoo gehad, het gevoel is goed. …
Ik heb juist van 2 liefhebbers -onafhankelijk van
elkaar- begrepen om juist bij Klepsoo weg te
blijven. Die zouden (ook?) in refurbished horloges
doen, dus die niet echt nieuw zijn maar
teruggekomen na defect en weer hersteld. En
vervolgens weer als nieuw verkocht. Dat zou ook
kunnen verklaren waarom ze bij bepaalde modellen
zulke lange levertijden hebben.
Je zou je ook af kunnen vragen hoe zij kortingen
tot 50 % kunnen geven op gekende merken en
courante modellen. Bij boutiquemerken is dat te
verklaren gezien de hoge marges, maar bij merken
als Glycine gaat dat in mijn ogen niet op.
Wellicht gaat hier ook op wat in het echte leven
opgaat: als iets te mooi is om waar te zijn, dan
is het dat meestal ook.
Sterkte met je keuze! Persoonlijk vind ik de
Glycine Combat Sub in de combi blauw met goud wel
erg mooi.
Hey, dankje! Goed om een ander verhaal te horen. Dit is iets wat ik zeker meeneem in mijn beslissing.
Marnix.moed heeft me dus aangespoord om even te kijken naar Steinhart en nu denk ik al heel de avond aan de ocean 1 vintage millitary. Terwijl ik niets had met steinhart!! Mooie hobby dus… Ik blijf bezig zo. En dat is positied, haal er veel plezier uit om dit soort dingen uit te zoeken en bekijken. Ik zal straks een een lijstje met doto’s plaatsen van de verschillende modellen. Ook door EricPP zijn post weer Oris tot de serieuze kandidaten kunnen rekenen…
Ik ben op de volgende horloges uitgekomen. Ik zal proberen mijn eigen gevoel een beetje erbij te beschrijven maar sta meer dan open voor verbeteringen enz op mijn mening en gevoel.
De glycine combat sub
Mooi horloge, mijn oog was er op gevallen en dacht direct “dit is m”. Helaas dus buiten budget als blijkt dat Klepsoo.com niet helemaal deugt.
De Steinhart ocean 1 vintage millitary
In de eerste instantie weinig met steinhart. Te veel hommage. Ondertussen en veel over gelezen en hij is dus gebaseerd op de MilSub, een rolex die er in heeel beperkte oplage was. Las op een forum dat zelfs de rolex fanaten de steinhart konden waarderen en het een mooie hommage vonden. Groot voordeel van dit horloge is dat hij GEEN datum heeft. Zorgt voor veel rust op de plaat. Ruim onder budget dus nog geld over voor leuke bandjes of evt een start voor de volgende klok.
De seiko Sumo
Volgens mij te groot voor mijn kleine pols… maar hij draagt blijkbaar een stuk kleiner dan ik denk. Nieuw binnen budget en naar de blauwe kijk ik al een hele tijd. Was hij maar 2 mm kleiner…
De christopher ward c60 trident
Persoonlijk nog maar weinig gezien van dit merk maar ik lees er op de verschillende fora bijna niets slechts over. Mijn gehele budget zou op gaan aan een exemplaar op rubber terwijl mijn voorkeur echt uit gaat naar een horloge op stalen band…
De oris TT1
Ver boven budget maar 2ehands wellicht net binnen bereik. Ook weer op rubber, met stalen of titanium band wordt het wel een erg grote uitdaging voor 550 euro. 44mm maar door het uitlopen van de kast draagt hij blijkbaar als een 42mm.
Dit is hoe het er nu voor staat! Ik weet het iig even niet meer
Oris, met afstand de mooiste.
Met een beetje geduld heb je die best voor €500…
Er is een nieuwe lijn Oris duikers sinds een jaar of twee (Aquis), dus voor een tt1 wordt geen hoofdprijs gevraagd.
De christopher ward c60 trident
Persoonlijk nog maar weinig gezien van dit merk
maar ik lees er op de verschillende fora bijna
niets slechts over. Mijn gehele budget zou op gaan
aan een exemplaar op rubber terwijl mijn voorkeur
echt uit gaat naar een horloge op stalen band… http://i1095.photobucket.com/albums/i479/roelkalkb
oel/8321511107_b4091f3b94_zpsf7729982.jpg
Persoonlijk,… zou ik voor de Steinhart of de C. Ward gaan.
Mijn voorkeur is dan zelfs de Steinhart omdat ik vind dat die ook leuk combineert met bijvoorbeeld een lederbandje of een nato.