Het wordt weer tijd om wat crypto stuk te slaan en hoe beter dan de aanschaf van een mooie duiker?
De Maurice Lacroix Pontos S Diver heeft een Sellita-SW200 gebaseerd loopwerk en de Mido Captain V GMT een ETA C07.661 (Powermatic 80) loopwerk.
Mijn voorkeur gaat uit naar 4Hz in de Sellita - secondewijzer loopt dan altijd lekker - maar de 3Hz in de ETA heeft weer een gangreserve van 80 uur. Dat is ook wel lekker.
Beiden 2 eigenwijze duikers in mijn opinie, wat vinden jullie?
Is de afwerking van de Mido (uit het hogere Swatch segment) net zo goed als Maurice Lacroix?
Rhodium wijzers of met diamant gesneden (Mido), Moderne smoel vs. klassieke look. Dat soort vragen.
(Als iemand zijn Pontos S Diver wil verkopen, dan hoor ik dan ook graag, de Mido is denk ik te onbekend en nieuw voor 2de hands)
p.s. Ik heb Mido ook gevraagd wat een metalen band zal kosten. Kijken of ze de €270 van Oris wel of niet overtreffen
Deze blauwe Mido wordt namelijk niet geleverd met metalen band (zoals de andere 2 modellen), maar een soort sailcloth/leer.
Bij aanschaf is het verschil slechts €60, maar bij nakoop band loopt het meestal in de papieren!
Beide zijn mooie horloges, poll is ook bijna 50/50 verdeeld. Voor mij heeft de ML een lichte voorkeur, vanwege de datum op 6 (mijn favoriete plek), en de GMT functie van de mido heeft voor mij geen meerwaarde. Dus de ML voor mij please!
Prachtig horloge die ML Pontos!
Nadeel is het ontbreken van fijnafstelling op de stalen band en er zijn geen halve schakels.
Hij zat mij te ruim of te strak en dat was toen de reden om hem te verkopen…
Stukje verder hier. Hoe meer ik naar de Mido kijk, hoe minder ik em vind. Met name de gebruikers foto’s geven een donkerblauw beeld aan. De productfoto’s zijn mooier. Ook contact met Gassan gehad en de metalen bracelet is €180. Dat vind ik dan wel sympathiek. Hik nu een beetje op de Mido All-Dial en de Pontos S.