Ik moet een hebberig gevoel krijgen bij een horloge. En zeker na het bezoek dat we ooit brachten aan Nomos (maar daarvoor ook al) spreekt dit merk mij enorm aan. Prachtig uurwerk, strak design en dan dat fantastische Nomos Universallexikon, een boek met alle informatie over het merk en de makers. Met onderwerpen als: hoe reanimeer je een horlogemaker en wie van onze medewerksters heeft nog haar natuurlijke haarkleur?
Ooit heb ik als eerste in Nederland het grote model van de Nomos Club ontvangen maar die is me later afgetroggeld door ene Tom K;)
Nu ik de Chopard aan een liefhebber heb verkocht (hij belde net nog of ik niet nu even naar Arnhem wilde komen…) sta ik voor de keuze welke Nomos Zurich het gaat worden, de witte of de zwarte? In ieder geval zonder datum want het moet een zo clean mogelijk uitstraling hebben. En waarom deze Nomos bij mijn andere ‘geweld’? Ik miste gewoon een wat meer ‘dressige watch’ en deze vult dat gat op imo.
Weiss
Schwartz
Groepje Duitsers (ze zijn rustig ;))
en de achterzijde die wat mij betreft ook aan de voorkant zou mogen zitten. Hoe laat het is weten we toch wel…
wachten op het eerste haarkrasje…
Nu maar hopen dat de koper zich niet bedenkt. Voor alle zekerheid bestel ik het horloge pas als ik de flappen in de zak heb >X
Die weiss ist dass niet mit ein zilverenez cijferblad?
So ja dan zou ik die kiezen (verbaas me bij mijn tangente nog steeds over de subtiele materiaalcombinatie).
De witte vind ik op het eerste gezicht rustiger en gedistingeerder overkomen
Maar ik zou zo niet kunnen kiezen, ben bang dat je die op de pols zal moeten bekijken om goed te kunnen oordelen, er van uitgaande dat je hem ook gaat dragen.
Als het alleen een vitrinestuk blijft dan zou ik voor de witte gaan.
Sterkte met de besluitvorming!
De witte vind ik op het eerste gezicht rustiger en
gedistingeerder overkomen
Maar ik zou zo niet kunnen kiezen, ben bang dat je
die op de pols zal moeten bekijken om goed te
kunnen oordelen, er van uitgaande dat je hem ook
gaat dragen.
Als het alleen een vitrinestuk blijft dan zou ik
voor de witte gaan.
Sterkte met de besluitvorming!
Bij het woord Vitrinestukken denk ik aan heel andere zaken (lees: de Wallen)