Ik wil graag terug naar het oude vertrouwen analoge.
Ik struin hier het forum af naar mooie foto’s en verhalen en begin zo mijn voorkeuren te krijgen.
Doel is een degelijk horloge, van een merk met een bewezen staat van dienst, zodat dit horloge ook een verhaal krijgt als het later doorgegeven wordt.
Ik vind enkele Rolex modellen erg mooi; Day-Date, DateJust, Submariner of de Oyster Perpetual zou ik graag om mijn pols dragen. Echter staan me enkele zaken tegen.
Ik heb het idee dat Rolex op het moment een enorme hype is. Prijzen schieten door het plafond, of je moet lang wachten.
En dan is er nog de regel ‘If you can’t buy it twice, you can’t afford it’ van toepassing. Dat gaat in deze context voor deze hardwerkende loonslaaf ook zeker op. Kèk huisje, vier kinderen, etc…
Verder zijn het erg gewilde objecten, ook bij het gespuis. Ik heb het idee dat het risico op overval tijdens een avondje uit wat hoger ligt met een Rolex om je pols.
Het merk Tudor; een interessante. Het verhaal erachter is natuurlijk briljant. De geschiedenis spreekt me wel aan. Ik heb ook het idee dat de kwaliteit van de kast en band zeer goed zijn. Ik begrijp ook dat Tudor sinds enkele jaren zijn eigen uurwerken assembleert.
Modellen die me aanspreken zijn de
Black Bay 41 mm
en de Black Bay 38 mm Fifty-Eight
De Tudor Style en de Tudor Glamour Day-date komen iets lager op het lijstje.
Ik wil graag de datum en ik vind het datum vak bij de Glamour ‘het net niet’. Ik zou het IRL moeten beoordelen uiteraard.
Ik heb het afgelopen weekend de Aquis-serie van ORIS ontdekt.
Ik vind ze prachtig.
De Oris Aquis Date met grijze bezel en blauwe wijzerplaat; Prachtig!
Net als de ORIS Clean Ocean L.E. of de ORIS Lake Baikal L.E.
Die laatste is dan van het formaat 43.5, waarbij ik eerder 39 voor ogen had.
Binnenkort staat een weekend Amsterdam gepland en zullen we zeker de ORIS Boutique aandoen.
Ik zou graag van jullie horen wat jullie zouden aanbevelen, gezien mijn liefde op het eerste gezicht bij de ORIS Aquis.
Altijd leuk om zulke keuzes te kunnen maken.
De BB41 heb ik gehad en is echt een prima horloge, wel vind ik dat de 41mm wat topzwaar is en continue schuift om je pols.
De Aquis series zijn echt leuke horloges, zorg er wel voor dat je ze eerst in het echt ziet. Er zijn mensen die ze irl vinden tegenvallen.
Voor nu ga ik er even vanuit dat je budget rond de 2k is en je op zoek bent naar een blauwe plaat en een echte allrounder?
Kijk eens naar de blauwe variant van de Sinn 104. Spreekt je misschien ook aan!
Mijn mening is dat de Oris Aquis 39mm een “klein dikkertje” is. Beetje uitverhouding.
De 43 mm daarin tegen is beter in verhouding maar daarvoor moet je wel de polsen hebben.
Oris 65 al eens gezocht?
Dat TAG-Heuer horloge vind ik ook mooi. Zou e wel graag een RVS band bij willen.
De Hamilton vind ik iets minder. Ik heb niet zo veel met een chronograaf.
Ik zie in de poll dat er massaal gekozen wordt voor de BB58 van Tudor.
Wat is de reden dat je voor die Tudor zou gaan ipv voor ORIS?
Gevoel? Uitstraling? Of zit er ook een groot verschil in kwaliteit van kast, band en uurwerk?
Ik zou gaan voor de Tudor BB. Prachtige, stijlvolle klok. Tijdloos ontwerp. Nu mooi en over 50 jaar nog steeds. Van Oris vind ik, eerlijk gezegd alleen de Divers 65 echt mooi (Maar dan ook wel echt mooi!) De rest van de range vind ik niet heel bijzonder.
Als het je daily wordt, zou ik voor de Black Bay 58 gaan. Deze is gewoon zo tijdloos, heeft al het mooie van de originele Rolex/Tudor Submariners en toch genoeg om wel zichzelf te zijn. De BB 36 zou ik hier ook nog bij zetten; de 41 vind ik net uit proportie.
Als je ook van Japans houdt, ik nog de SPB143/SBDC101 willen aandragen. James Stacey heeft wat mij betreft de drie mooiste ±40 MM horloges van dit moment hier naast elkaar gelegd:
De BB is een beetje flets, de Aquis knalt je echt tegemoet. Da’s dus gewoon een kwestie van smaak.
Zelf zou ik de Oris nemen, en dan zelfs nog de lake baikal De 39 mm is inderdaad wel een klein dikkertje, maar de 43 valt perfect.
Misschien heel even wennen, maar dan heb je wel echt wat om je pols hangen
Ach :
dan kom je er vast wel uit. De 41 mm kan ook nog hè. …