Keuzes, keuzes

Dat is zeker een mooie!

2 likes

1 tiny liitle piepklein dingetje. De datum is aan de kleine kant, maar dat heeft de Marinaut ook. En als je dat gaat veranderen moet je de andere verhoudingen meetrekken … dat wordt dan een re-design. Maar ja, de datum, who cares? :sunglasses:

1 like

Wel prima afleesbaar overigens. Zonder was nog mooier geweest. :sunglasses:

2 likes

mbt citizen zie youtube https://www.youtube.com/watch?v=yTYEHfVt8ho

1 like

Mwah, soms pak ik een artikel en kijk op de versheidsdatum. Dan is een datum op je klokkie toch wel handig in sommige gevallen :grin: We dwalen af, excuus :face_with_hand_over_mouth:

Maar afleesbaar is de datum dus goed.

3 likes

De citizen voor mij :wink:

1 like

De citizen By far.
Mooi horloge en lekker licht draagbaar!!

2 likes

Kwa uitstraling de Citizen , maar de vaste band vind ik dan weer jammer .
Er is veel te koop in deze prijsklasse , ik zou nog even verder kijken.

1 like

Polletje dan maar?

• Citizen NJ0180-80M
  • Seiko SRPE77K1
  • Bulova Sutton
0 stemmers
3 likes

lijkt me duidelijk dan! :grimacing:

2 likes

:joy:

1 like

De Citizen heeft een hele mooie wijzerplaat. Eigen plaatje voor de sfeer :slightly_smiling_face:

Toch ben ik hier ongeveer de enige die em niet mooi vond om de pols. De zeer platte en behoorlijk dikke kast, brede band met bijna geen taper, waardoor een erg brede sluiting, en de sluiting zelf voelde erg fragiel.

Ik zou dus sowieso eerst gaan passen.

6 likes

Goeie! Verbaas me nu al. De Bulova is populairder dan uit de comments blijkt.

2 likes

Alle drie topmerken. Ben zelf geen fan van divers en integrated bracelets. Als je integrated bracelets prima vind dan zou ik de citizen nemen. Wil je meer versatiliteit met banden dan Bulova.

Hoi, ik vind de Bulova wat klassieker ogen. Plus dat je eens een band kan swappen. De Citizen oogt wat moderner, maar heeft integrated lugs en is wel van titanium …

Keuzes, keuzes … :grin:

Ik had trouwens gisteren de UTC-wijzer verkeerd ingesteld. Niemand op het forum is dit opgevallen :smile: De wijzer moet precies 12 uur terug staan :wink: Op de foto is het bijna 12 uur in de middag. ( NL = UTC+2 )

Citizen spreekt over dit horloge van Super Titanium. Wat is het verschil met gewoon titanium? Ik weet wel dat er verschillende soorten zijn.

Van je keuzes vind ik de Citizin het mooist. Fraai model!

Tissot heeft ook een mooi exemplaar (in de stijl van de Citizen) maar is dsn wel weer een stap duurder…

Zelf interpreteer ik de gmt wijzer meer als een tijdzone wijzer die je in kunt stellen op iedere tijdszone die je wil.

Zelf vind ik het juist wel fijn in balans.
Die subdial staat precies goed uitgelijnd tussen de datum en de tekst links op de dial.
Dit geeft juist dit horloge z’n eigen karakter.
Maar het kan voor iedereen anders voelen uiteraard. :melting_face:

1 like

Dat is precies andersom. GMT/UTC of ZULU Time/HOME Time, hoe je het noemen wilt, blijft altijd hetzelfde. Verschillende tijdzones stel je juist met de gewone uurwijzer in. Deze is ook in de eerste kroonpositie apart in te stellen zonder de andere settings te veranderen. In deze eerste positie is ook de datum aan te passen. De UTC en de minutenwijzer zijn gekoppeld in de tweede positie. Net als bij de bekende pepsi PanAm GMT :wink:

1 like

Deze zocht ik… Zonder twijfel de Citizen inderdaad

1 like