Eens wat anders: Oris Chronoris komt met zowel een stalen als hele mooie lederen band. De Longines Heritage 1973 heeft een beetje hetzelfde idee.
Van deze keuzelijst zou ik zonder enige twijfel voor de AT gaan. Sportief en chic tegelijk.
Het is een pracht horloge inderdaad , ik heb er nu ook 1 gevonden met bracelet voor 2430 euro
De SMP met ceramische bezel valt mij in het echt tegen, maar ik ben duidelijk in de minderheid, ook de open wijzer doen het niet voor mij en die band vind ik niet mooi, dont kill me, slechts mijn bescheiden mening. Op leer geen gezicht.
Speedy absolute aanrader maar vind de AT voor zakelijk leer/ staal het goed passen. TBBB ook, vind zelf op leer zeker passen.
Ja dat waren voorheen precies de dingen die mij weghielden bij de SMP
Ben er ingegroeid denk ik
Sinn is inderdaad ook een goede optie. Wat ik allemaal lees maken ze kwalitatief erg goede horloges voor de prijs.
Ik zelf vindt de 103 ST het mooiste model. De vintage touch is echt gaaf en je kan hem bij elke gelegenheid dragen. Daarnaast is het een goede bandenswapper!
Daarom vind ik zijn voorganger een stuk mooier, zeker zonder ceramische bezel.
Diezelfde groei maak ik ook door, de wijzers vind ik inmiddels gaaf…de band nog niet…wat niet is kan nog komen ben ik inmiddels achter.
En de pelagos? Misschien is die 2500 dan net iets te krap. Maar is er een andere reden waarom die niet in het lijstje staat?
Te tool. Ik loop de hele week in een zakelijke omgeving rond.
Ik vind duikersinlay icm leer meestal niet zo geslaagd. Misschien n rustiger model v damasko of sinn?
Mijn voorkeur zou n At of black Bay 36 zijn.
Tweedehands AT met mijlen voorsprong. Sportief, elegant, ingetogen, en gewoon prachtig om naar te kijken. Zeker weten een klassieker in wording.
Dit als een Speedy geen optie is natuurlijk…
Aan de rest van je selectie zijn er telkens wel een aantal ‘net niet’ elementen.
Ik ook. Ik kom op aardig wat plekken. En kan mij niet voorstellen dat een pelagos ergens misplaatst is.
Tot die conclusie ben ik ook aan het komen
Misplaatst is misschien wat te stevig geformuleerd maar helemaal passend is het ook niet echt, een matte tool diver bij een hemd en jasje.
Deze of de tudor. Knap op leer en staal!
Op uhrforum een aantal leuke ATs:
https://uhrforum.de/omega-seamaster-aqua-terra-2503-33-00-a-t264749
https://uhrforum.de/omega-seamaster-aqua-terra-2503-80-00-a-t263640
Hier ook, maar nog steeds niet “ingegroeid”
Jaap heeft mijn oude AT nog te koop staan. Heule mooie! Of je wil je de kleinere variant?