Keuzes, keuzes

1/2 + 1/2 = 1

Bij jou niet?

Ja. In dit geval is 2 halven helaas gelijk aan 1 hele

1 like

Bij mij niet nee. 2 maal 1/2 is vrijwel altijd iets groter dan een hele. Meestal niet precies 1/2 en één maal extra ruimte tussen schakels bij 2 maal een half. Niet zo ingewikkeld.

1 like

Klopt. Bekende manier van fijnafstelling.

2 likes

Bij mij blijkbaar ook niet.

Net de proef op de som genomen met de GS band en idd, scheelt 5 mm. Precies genoeg om de band comfortabel te maken.

Nóóit bij stil gestaan. @tompj :+1:

1 like

Mooi! Goed foefje toch?

Heb je trouwens snel gefikst.

1 like

Gewoon deze. Zoooo mooi in zowel zonlicht als in het duister!

Iets meer bling dan de voorgangers maar dat kan ie hebben. Daardoor nog veelzijdiger te gebruiken.
Gewoon een tool en sieraad in 1!

5 likes

Inmiddels bedreven geworden in het wisselen van de band omdat ik geen keuze kan maken tussen leer en staal :wink:

4 likes

BTW
Jaap heeft een mooie SMP te koop staan :ok_hand:

1 like

Helemaal mee eens.

Daarnaast vind ik de Seamaster gewoon bij lange na niet de mooiste duiker die je voor dit bedrag kunt kopen en de Tudor heeft voor mij echt een veel te hoog ‘Submarinergehalte’.

Je moet je imo ĂŒberhaubt afvragen of je een duiker moet kiezen als ‘alleskunner’. Heb persoonlijk geen enkele moeite met een ‘nette duiker’. Maar ik weet dat veel mensen hier wel heel veel moeite mee hebben. Blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.

Het is natuurlijk wel weer heel typisch voor Horlogeforum dat je voor de TAG Heuer het minste bijval krijgt.:wink: Maar ik nomineer dus juist deze. De driewijzer Carrera is zowel sportief, maar ook het meest dressy van de door @anon50762135EV voorgestelde opties. Dit is bovendien gewoon een ontzettend fraaie klok, die er zowel op staal als leer geweldig uitziet!

De andere fraaie klok vind ik de AT. Maar voor de prijs van een tweedehands AT koop je een nieuwe Carrera. En dat vind ik gewoon niet reëel. Omega is al een aantal jaren volledig de weg kwijt, met het prijsbeleid.:confused:

2 likes

Nou ben ik geen fan van Omega noch van Tag Heuer, maar een AT is wel van een ander niveau dan een Carrera. Eerlijk is eerlijk

3 likes

Want?

Iedereen heeft zo z’n persoonlijke voorkeur wat betreft merk en model. Maar een AT en Carrera zijn beide kwalitatief uitstekende en mooi afgewerkte horloges van een merk met een mooie historie. Daarnaast ontlopen de kostprijzen elkaar natuurlijk niet heel erg veel. Swatch Group betaal niet véél meer voor de materialen en arbeidslonen dan LVMH. Dus een prijsverschil van meer dan 100% vind ik volkomen irreĂ«el.

Zoals ik al zei, is Swatch Group/Omega volledig doorgeschoten in de prestigestrijd om zo dicht mogelijk op Rolex te gaan zitten.

1 like

Lastige kwestie Ide 

Die Tag heb je al gehad, of iets soortgelijks, dus daarvan weten we al dat je daar niet (lang) blij van gaat worden. De Tudor BB is leuk met veel verschillende banden en heb ik gehad; stoere klok maar de kastvorm/-hoogte was na een week een grote stoorfactor. Deze heeft dus na een week weer het veld moeten ruimen. De Omega Seamaster (wel in blauw met alu bezel) heb ik nu 5 jaar en ik draag hem graag. Ik vind hem echter lastig te combineren met andere banden dan de stalen band, rubber gaat m.i. nog wel, maar leer niet. Ik denk dat ik - met oog op het feit dat je graag met banden speelt - met de Omega AT een veilige én prachtige keus maakt.

Of
 toch die Rolex Explorer (36/39 mm, of de II?) voor 1 a 1,5 k meer. Omega Speedmaster is ook al vaker geopperd zie ik, als dat wat voor je is

Ik heb er zelf langer omheen ge-draaikont maar was eigenlijk meer geld aan het uitgeven bij het flipperen van horloges van ca. 2k dan in de categorie erboven
 :cold_sweat:
Dus

Heb je ze eigenlijk allemaal al wel eens gepast? Dat geeft vaak ook gewoon goede inzichten.

Groet, Matthijs

3 likes

Met dank aan @cliogek zojuist even de blauwe SMP kunnen bewonderen.

12 likes

Zonder de golfjes op de wijzerplaat is deze inderdaad wel wat beter gepast in een zakelijke context, hoewel ik hem mooier vind mét de golfjes.

1 like

Of is Rolex volledig doorgeschoten om op ‘gepaste’ afstand van Omega te blijven?

4 likes

Ja, dat ook. Een soort wapenwedloop op polsformaat.

1 like

En wat was de eerste indruk?

Een outsider: Eterna Kontiki Four Hands 42mm?

5 likes

Zwarte SMP met aansluitend rubber van Hirsch staat best netjes imho.

Groeten
Rutger

1 like