Keuzes...maar zo moeilijk!

Het spaarpotje is weer bijna toereikend voor een nieuwe aanwinst. Jullie hebben misschien al een ‘gezocht’ topic van me zien langskomen inmddels :slight_smile:

Ik heb nu 3 horloges op mn shortlist staan:

  • Breitling Colt II ‘superquartz’
  • Oris Aquis
  • Longines Legend diver

Alle 3 divers, maar daar houdt de overeenkomst dan ook wel mee op. Alle 3 hebben ze voor mij eigelijk bijna alleen maar pro’s en maar weinig tegens, dit maakt het voor mij des te moeilijker.

Sowieso wacht ik geduldig af tot ik een goede deal tegenkom, dus dat zal zeker meespelen in de uiteindelijke beslissing.

Een objectieve keuze maken is lastig, maar je (first world) problemen van je af schrijven werkt wellicht ook therapeutisch. Wie weet kunnen jullie er wat zinnigs over zeggen.

:slight_smile:

Oh ja plaatjes:

Ik zou zonder twijfel voor de Longines gaan!

ORIS (natuurlijk…)

Groet
Herman

Trek ik de stand maar even recht…de Breitling!

Longines (maar wel de variant zonder datum) :wink:

Hallo Erik,

Breitling vind ik geen mooie horloges.
Maar de firma heeft wel een waanzinnige geschiedenis
vooral in de luchtvaart waar ik een zwak voor heb.

Voor de ORIS zijn tig-duizend andere duikers te vinden.

De Longines is een speciaal ding.
Heeft vele gezichten: sportief, dresser, en ook een beetje aviation.
Bovendien heeft hij een uitgesproken verschijning zodat je hem
nooit meer hoeft te verkopen.:slight_smile:

Grt,

Drex

Breitling - de mooiste van de drie.

Longines!

(De ORIS is niets bijzonders & de Breitling, zoals gebruikelijk, spuuglelijk).

Longines LD! (tu)

Groet, Glenn

Gelukkig had ik ooit de luxe om een combinatie van de merken te nemen.
Ok, het is geen duiker van Oris. Als het bedoeld is als allrounder zou ik voor de Longines gaan. Uitgesproken uiterlijk die zowel als dress en sportief goed te doen is en bij alle kleding te combineren.

De meningen zijn verdeeld zo te zien, maar ik bespeur een lichte ( zoals verwachte ) voorkeur voor de Longines :slight_smile:

Ik vind deze ook het speciaalst omdat deze indd ook bij een wat nettere look prima kan. Ook op nato’s vind ik deze er prachtig uit zien btw!

De breitling vind ik mooi met zijn matte band en kast (ben geen fan van hoogglans/goud enz wat je ook vaak bij breitlings ziet) En het lijkt me ook gewoon leuk om een breitling te bezitten :slight_smile:

De oris vind ik een kwalitatief ondergewaardeerde klok wars van pretenties

:slight_smile:

De Longines: geen kroon op 3-uur waardoor die net even iets confortabeler draagt.
Het is maar een detail, maar dat kan net het verschil maken (tu)

mcfr Schreef:
. Als het bedoeld

is als allrounder zou ik voor de Longines gaan.
Uitgesproken uiterlijk die zowel als dress en
sportief goed te doen is en bij alle kleding te
combineren.

Daar zou ik mij met zo n arm geen zorgen om maken!

De Breitling heeft veel mooiere familieleden en de Oris is een beetje gewoontjes.
Zeker dus de Longines!
Deze heeft idd vele gezichten: zeer uitgesproken authentiek ontwerp, klassiek maar toch hedendaags en tijdloos. Sportief, maar kan ook heel goed door voor een dresswatch. Combineert goed op bijna iedere band, kortom ook op mijn lijst komt 'ie voor!

De Breitling vind ik helemaal niks, de Oris en de Longines zijn echte tijdloze uurwerkjes waarbij ik een lichte voorkeur voor de Oris heb.

Erik11 Schreef:

Ik vind deze ook het speciaalst omdat deze indd
ook bij een wat nettere look prima kan. Ook op
nato’s vind ik deze er prachtig uit zien btw!

zeker mooi op nato

Natuurlijk de Oris,

De longines en de breitling als goede tweede. De lld is gewoon speciaal, het doet me iets.

Geen discussie mogelijk;), de Longines natuurlijk, met of zonder datum.

Oris is inderdaad een ondergewaardeerde klok met een super afwerking, zou zelf toch voor de Longines gaan; veelzijdiger en eigenlijk een categorie opzich.

Belangrijke afweging voor mij zou ook de huidige collectie zijn.