Das verstandig 
Ik zou ook graag een advies geven, maar zoiets is onmogelijk. Je MOET het voelen, urenlang bij juweliers koffie drinken en alle details bekijken. Gewoon zeggen wat je budget is en gaan met die banaan! Wat een héérlijk toekomstperspectief!
Ja inderdaad, is wel een lekker gevoel.
Maar in tegenstelling tot voorgaande keren weet ik nog niet welke richting op te gaan.
Lekker eerst volgende week naar de zon, kan ik op men gemak hier is over peinzen.
Eigenlijk een luxe probleem…
Verder weer bedankt.
Gr tn Leen.
Ik zou voor 3K een mooi horloge kopen en met de rest stevig op vakantie gaan.
Zo net weer terug van vakantie, en de draad weer opgepakt.
Aangezien ik een voorkeur heb kwa service en kwaliteit, voor van Willegen Rotterdam en Steltman Den Haag.
En vandaag met dit pokke weer even aan het googlen ben geslagen en zie dat van Willegen CVDK verkoopt.
En een aantal modellen in de buurt van mijn budget komen. Vraag ik me steeds af, hoe speciaal is het om een Nederlands klokje te bezitten.
De maat en ETA uurwerken houden me tegen…
Hoe denken jullie daarover, de Ariadne en Ceres 1974, vallen in het budget. Maar het uurwerk van de Ariadne zit in vele andere merken en zijn veel goedkoper. Wat rechtvaardigt de meerprijs?
Grtn Leen.
Verkopen beide CvdK, ben een tijd terug bij Steltman geweest voor een VIP avond ter ere van CvdK.
Een Ariadne staat ook hoog op mijn lijst, gewoon de stalen versie met witte wijzerplaat… Gruwelijk mooi !
Qua maat kan ik zeggen vond ik hem ook niet echt groot ogen, maar is ook een kwestie van wennen denk ik.
In vergelijk tot bijvoorbeeld een Panerai…tja…
Je moet hem ook apart zien, een dresswatch is ook niet heel groot, maar de complicaties maken hem juist zo bijzonder.
Rechtvaardigt dat een prijs…euh… Is dat ooit zo?
Ik denk alleen dan altijd maar dat als je een vergelijkbaar model zoekt in een ander “hoogstaand” merk , de prijs ineens ver-vijfvoudigd.
Succes met je keuze sowieso !
Pieter.
Wat Master_Fan zegt! 
Ligt hier in mijn woonplaats in de vitrine bij een bekende juwelier, zelfs deze goede foto verbleekt bij het zien van het horloge in real life.
Groeten,
Noel.
Ik moet zegen dat ik de Monaco én een goed idee vind én een goede aanvulling op je (overigens mooie) collectie.
Misschien nog de Tudor BB erbij als beater.
Kan je die meenemen op vakantie 
Ik snap wel wat je bedoelt met de ariadne. Cvdk heeft natuurlijk iets met astronomie en hoewel ik de ariadne de meest praktische vind met z’n kalender, vind ik n astrolabium beter bij t merk passen. Persoonlijk lijkt de planetarium errug leuk. Prijskaartje minder leuk 
Betreft tips… De submersible vind ik wel n andere uitstraling hebben. Doch snap je twijfels over weer iets v hetzelfde merk. Ik probeer ook meer te diversificeren.
Als grote stoere klokken iets voor je is, misschien dat breitling iets voor je kan zijn? Ik heb t idee v niet, aangezien beide zaken t merk voeren, maar je er niet zelf al op was gekomen…
Je Portugese is wel n populaire klassieker onder iwc. Andere lijnen als de aquatimer en portofino zijn minder hot.
Maar misschien dat n iwc flieger iets kan zijn? Die nieuwe oogt groter dan de ouwe en er zijn ook wat forsere modellen.
Hoewel n ouwe speedy wel n mooie aanvulling op je collectie zou zijn, ga je je niet ergeren aan de gebruikssporen?
Goedemorgen allen,
Iedereen weer bedankt voor de tips en ideeen.
Ben geen monaco fan trekt niet mijn aandacht.
Verder wil ik geen goedkopere, om nog een tweede horloge aan te kunnen schaffen, mijn collectie is nu al zodanig groot dat ik moeite heb om voldoende draagtijd te geven aan alle klokkies.
Het is wel zo eenmaal keuze gemaakt zijn het bIijvers.
Verder heb ik nooit geen directe klik met Rolex gehad, maar ontbreekt wel nog in mijn collectie, vindt gewoon de prijzen overvraagd voor het gebodene dat is wat me op dit moment tegenhoud.
CvdK kwam eigenlijk voorbij en dacht eens kijken of dit in mijn budget valt en inderdaad vallen er een aantal binnen het budget, maar ook vele erbuiten.
Ook Van der Gang kan een optie zijn heb ik gezien, maar ook daar worden weer ETA uurwerken gebruikt.
En een Breitling, die heb ik al, trouwens super tevreden over, zeer robuust en comfortabel te dragen.krijgt daardoor ook de meeste draagtijd.
Ik ben geen type dat urenlang bij juweliers spendeert om te passen en daar keuzes te maken, in 99% van de gevallen staat mijn keuze vast voor ik ga kopen.
Daardoor heb ik ook een goed gevoel over de keuze en uitgegeven geld, en zijn het allemaal blijvers.
Ben geen impuls koper, en spendeer er echt veel tijd aan met het maken van de keuzes.
En met ieders hulp word van het forum, worden de keuzes nog steeds uitgebreid, en staat er een lijst van potentiele kandidaten.
Huidige stand is:
- Panerai radiomir 1940 3 days. (nadeel heb al een PAM, en de datum verstelling is ruk)
- Omega Speedmaster 57 vintage wijzerplaat.( nadeel maat klok en iets boven budget, wel prachtig uurwerk)
- IWC new spitfire pilot chrono, (nadeel, heb al een IWC, en iets boven budget)
- CvdK, Ariadne met de donkere wijzerplaat. (nadeel, maat klok, uurwerk niet echt spannend, zwarte wijzerplaat niet zo mooi bewerkt)
- Van der Gang chronograaf, (nadeel, iets boven budget, ook hier geen spannend uurwerk, wel veruit de mooiste kastvorm en wijzerplaat en wijzers.)
- Tudor Pelagos. (geen idee van de prijsstelling, nadeel soberheid afwerking kast, merk identiteit, en wijzerplaat plus wijzers niet zo erg mooi)
- Rolex submariner date. (nadeel, iets boven budget, prijstelling over de top, glas met hoge loop over datum kwetsbaar en niet zo mooi, zo als bij mijn PAM is een betere keuze, maat klok aan de kleine kant, afwerking perfect, maar mijn ervaring is dat dit bij andere merken uit deze prijscategorie niet minder is).
Stuite gisteren ook nog op Dornbluth & son, en ook daar een flink aantal modellen binnen budget of er net over. Moet nog wat meer tijd besteden aan dit merk, lees wel dat levertijd van modellen een probleem is 6-8 maanden, voor de niet op voorraad modellen.
We gaan voorruit, maar gaan door met keuzes maken.
Zeker geen haast.
Grtn Leen.
Oeps, over je Colt oceaan heen gelezen.
Ach, zoektocht is toch ook deels vd fun vd hobby?
Wat vind je vd blancpain fifty fathoms? Bij handelaar misschien rond je buget te krijgen?
Goedeavond medeforrumers,
Een update over de stand van zaken.
Nog geen definitieve keuze gemaakt, afgelopen weken maanden veel tijd hier doorgebracht, veel gelezen en ideeen opgedaan, en veel op websites van horlogemerken gesurfd.
Intussen ook men budget verruimd doordat er genoeg tijd voor is.
Wat nu men keuzes zijn:
- Omega speedmaster moonwatch staal op staal, of de DSOFDM?
- Breitling Navitimer 01, 46mm, zwarte wijzerplaat stalen band.
- IWC Spitfire.
- Tudor Pelagos
- Panerai luminor 1950.
- Rolex sub of seadweller.
Graag jullie input om weer verdere keuzes te maken.
De CVDK is me gewoon te klein, en het uurwerk 7751is wel een beetje duur.
Verder is rolex ook een beetje klein op mijn pols, maar overweeg ze nog zeker.
De deepsea kan ook, maar vindt het model niet mooi in verhouding. Dan is de Pelagos voor mij een betere keuze.
Laat jullie meningen/ervaringen maar horen.
Grtn Leen.
DSOTM, een van de weinige Omega’s die ik echt bijzonder vind. Heeft bovendien een zichtbodem.
Mee eens zijn ook meerdere modellen van, maar zou het niet een modegril zijn dat zwarte?
Dat uurwerk is wat ik heb kunnen concluderen echt prachtig en wel een van de mooiste op de markt.
Daarvoor is er ook een lichte voorkeur voor de stalen versie. De titanium versie is blauw… Op de een of andere manier vindt ik dat niet mooi.
Ook is er een berg verschil in prijzen van deze klokken, iets wat ik niet helemaal snap. En misschien kwa toekomstige waarde toch wel een probleem kan gaan geven.
Of is dat te veel negatief gedacht?
Grtn Leen
Tudor of rolex, altijd waardevast.
Tja lastige keus. Ik weet natuurlijk niet je leeftijd, maar zie je je over 15 jaar nog een zwarte klok dragen? Dan denk ik dat de speedy 57 een betere keus is. Ook in titan te krijgen. Titanium is superlicht, en dan heb je echt wat aparts.
Hetzelfde idee heb ik ook met een pan luminor. Ik vind het qua uiterlijk niet echt verfijnd.
Rolex sub of dweller: daar zijn er al zoveel van. Is een explorer 2 42mm geen optie?
Maarre wel een super vooruitzicht, geniet van de zoektocht!
Medeforummers,
Vandaag de gelegenheid gehad om eens even langs van Willegen te gaan. Rotterdam dan he.
De reden is dat hij het grootste gedeelte van men voorkeurslijstje heeft.
En ik S&C liefst voorbij loop.
Wat een stelletje… daar zeg.
Voor Rolex en Panerai ga ik nog naar Heetman en Panerai naar Steltman.
Maar goed, heb een Navtimer (46mm) uitgebreid bekeken en gepast, super ding scoort hoog, mooi uurwerk ook mooi zichtbaar columnwheel.
Toen de Omega speedmaster moonwatches, ceramic en de stalen, viel me eigenlijk tegen, eigenlijk geen enkele klik mee.
CVDK, de nieuwe, naam kwijt… Tja wel mooi hoor, maar klik? nee nog niet echt.
Toen de IWC’s ja daar moet ik toch zeggen afwerking, de afgewerkte kast kanten, de band snelwissel systemen, ja met een simpele nagelbeweging even een band wisselen is toch iets wat niet vele hebben. Ook geen kast beschadigingen meer echt super, Portofino single pusher chrono, mooi zeg. Spitfire pilot afwerking van de kast alleen al.
En toen iets geks, uberhaupt niet bij me opgekomen,de auquatimer 2000 omgehad… toen was het stil. Wat een klok wat een afwerking, details, luminova…
Maar die rubber band nee das niet men ding, zegt men klikken we toch gewoon de stalen erop van de normale aquatimer. Stond echt geweldig.
Ben nu sterk in twijfel, is wel een knots hoor, maar ja daar hou ik wel van.
Toch een deze weken rolex gaan passen, zullen wel klein vallen vrees ik, en de Panerai nog.
Vindt het wel moeilijk hoor.
Maar ontegenzeggelijk, als ik de afwerking zie en de innovatieve band wissel systemen en band sluitingen, is IWC toch wel top hoor, en ja er zijn er ook die ik absoluut zou laten liggen maar goed dat heb ik eigenlijk mer alle merken wel.
Zucht nog moelijker dan ik dacht.
Grtn Leen.
Tja apart ding hè die Aquatimer. Ik heb m ook een paar weken geleden op rubber gepast bij Van Willegen. Die bezelring, het lijkt wel magisch zoals die klikt.
En die lumen, je kan er een boek in het donker bij lezen.
Voor de zondagavond, een mooi plaatje erbij
Inderdaad die lumen zijn betoverend, en die bandwissel echt super,
Maakt me echt aan het wankelen hoor, eerst maar eens een paar nachies over slapen.
Thanks voor de foto.
Grtn Leen.