Keuzes maken, altijd moeilijk

Horlogeliefhebbers,

Ik heb wat advies nodig.
Recent heb ik van mijn ouders een waarde document ontvangen van een overlijdens verzekering die ze voor mij hadden afgesloten toen ik kind was.
Aangezien ik hier zelf ook mijn voorzorgs maatregelen voor heb getroffen, heb ik de waarde ervan uit laten keren.
Om dit nu niet zomaar aan alles en nog wat uit te geven, heb ik besloten, met wat eigen geld erbij, om hier een klokkie van aan te schaffen.
Mijn budget is ongeveer 6k.
Voorkeur keuzes.
Omega speedmaster 57. (de vintage look)
Panerai luminor 1950 submursible.
IWC nieuwe spitfire chronograph. (2 chrono dial versie)
2 de keus, Rolex Sub.
Goedkoper maar ok, Nieuwe Tudor pelagos.
Verder open voor alternatieven.

Alvast dank voor de assistentie.

Grtn Leen.

Puur gevoelsmatig kan ik je een advies geven; Omega of IWC.

Vele van het forum kunnen hun keuze veel beter beargumenteren…

Succes met het maken van je keuze…

Ik zou met die 6k ff de PC op en neer.

Heb je zo een mooi klokkie…

1 like

Ik zou eerst een wat mooie klokken om m’n pols doen om te kijken wat je mooi vindt. Dresser, duiker, chrono. Isd er een merk waar je wat mee hebt? Wat heb je verder al?

Waarde technisch zou ik voor een Sub gaan. Geen IWC, mega afschrijving vaak. De Speedmaster is ook gaaf,maar denk toch dat het voor mij een Sub zou worden.

Als het horloge een blijvende herinnering moet zijn ga je het niet meer verkopen dus zou ik me minder druk maken om de afschrijving. Gewoon een paar keer horloges gaan passen en dan een keuze maken. Heb je niet een graal / droomhorloge waar je al jaren mee bezig bent? Dan gaat die het toch gewoon worden straks!

Heerlijk luxe probleem. Wil je persé nieuwe horloges of mag het ook een occasion zijn? In dat geval kun je van jouw budget makkelijk twee horloges kopen…

Zo goedemorgen,
Had niet verwacht al zoveel reacties te vinden, zeker vakantietijd.
Wel om even op alle reacties te reageren, ja na aardig wat surfen op de IWC gekomen, maar de reden dat ik twijfel is dat ik al een portugieser chrono heb. en misschien geen tweede IWC wil.
Daarna op de Omega SPM 57 gestuit… ik heb blijkbaar iets met dit soort chrono’s, en ik heb nog geen Omega.
Even het www op en neer heb ik al vele keren gedaan vandaar mijn vraag om advies van mede forummers.
Als ik vrij zeker ben van de voorkeuren ga ik ze zeker passen.
Ik let niet echt op restwaardes, het is zowiezo een blijvertje, verder als ik kijk naar de IWC’s dan is de mijne nog steeds heel populair, en als ik zie wat ik toen heb betaald, en waar ze nu voor verkocht worden dan valt dat goed mee.
Ik vindt de Rolex wel heel duur geworden voor het gebodene, verder pakt hij mij niet zo, geen direkte klik, verder heeft een collega van mij een seadweller, en als ik mijn IWC draag, krijg ik altijd complimenten en hij vrijwel niet, denk dat het komt door de immense hoeveelheid lookalikes.
Heb geen echte voorkeur in type het moet gewoon klikken. Verder wel nieuw, ben een enorme zeikert, en duld geen beschadegingen, ook mijn huidige collectie is in nieuwstaat.
Ja wat heb ik al. Zoals vermeldt een IWC, een panerai luminor automaat OP6553. Fortis B42 chrono (met de zilveren plaat), Bretling Colt Oceane, Aristo M262 flieger en nog wel het een en ander.
Ja een graal heb ik nog wel een Breguet XXII, maar budget ontoereikend…
JLC weet ik eigenlijk niet trekt me wel maar dacht niet dat ik die ooit zou gaan aanschaffen…

Ik zie de reacties wel weer verschijnen.

Grtn Leen.

:blush: Ik bedoelde eigenlijk fysiek de P.c Hooftstraat.:wink:

Ik had er al gelopen…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Kan je gelijk eens wat irl zien , en soms zie je gewoon ’ dingen ’ ( merken/modellen ) , waar je nu niet eens aan denkt.

Buiten weer de gebruikelijke opsomming aan uitgerangeerde ’ iconen '…

Persoonlijk zou ik voor de panerai gaan.
Prachtig horloge dat zich leent voor bandenwissels.
Met een nieuwe band hou je die ook aantrekkelijk voor jezelf :wink:

En wat te denken van een Zenith El Primero 36000 vph, ik word hier heel vrolijk van (zelfs van de stemmig zwarte uitvoering)…minder vrolijk van de aanschafprijs overigens…

Sommige keuzes zijn zo eenvoudig… :wink:

Succes en veel plezier met het uitzoeken van jouw ideale horloge!

4 likes

Met zo’n budget hou je geld over bij aanschaf van de nieuwe Pelagos COSC gecertificeerd…Zou zelf voor de nieuwe Tudor Pelagos gaan of een Submariner, model 116610LN. Listprijs van de Rolex Sub 116610LN is 7.500,00 EUR.!! Maar met een beetje korting bedingen gaat het met die 6k wel lukken. It’s up to you :smile:

JLC Master Chrono of de nieuwe Master Control toch wel erg mooi als je het mij vraagt en ook wel tijdloos ( gelet op de herkomst van de besteding ).

1 like

Persoonlijk zou ik voor dat geld een CVDK Ariadne kopen, of een Zenith El Primero
Misschien kan je voor een 2e hands horloge gaan in nieuwstaat, dit kan je veel in prijs schelen.

http://www.zenith-watches.com/media/catalog/product/cache/1/image_explorer_1/988x544/170ec19af00183b5e0368529fc2daa2f/El-Primero-36_000-VpH-3-couleurs-1.jpg

2 likes

Die nieuwe el Primero zou ik niet doen. Die afgehakte subdials… zou dan kijken voor een vintage.

De klik moet er zijn, zou gewoon eens een Rolex passen want die zou wel mooi in je collectie passen.

Het is dat je geen 2e hands wil anders een groene sub of bi-Colour met blauwe plaat is unieker en super mooi vind ik.

Vind dit ook wel een mooie bijzondere omega die nieuw redelijk in je budget past;

Direct doen deze!

Goedemorgen,

Aah PC Hooft, Ja ik woon in Rotterdam, er is hier ook genoeg te beleven wat dat aangaat. met een lichte voorkeur voor van Willegen(komt men IWC en Fortis vandaan) en Steltman Den Haag (Panerai).
Ja de Panerai geeft me wel een goed gevoel maar een tweede… Ik twijfel nog.
Zenith ja de oude el primero chrono trok me wel de nieuwe minder… Ook het budget is dan een probleempje.
Tag Heuer, mooi maar niet mijn smaak.
Ja op de een of andere manier klikt het met de Tudor Pelagos zeker nu er een eigen uurwerk inzit, geen idee wat de nieuwe prijs is, ook de maat past beter bij mij, als ik de dweller van mijn collega omdoe lijkt hij zo iel en klein, ik heb nogal forse polsen, en ben relatief grotere klokjes gewendt, maar ga zeker nog eens passen, de prijs is idd een probleempje, ik vindt zoals eerder vermeldt dat er teveel voor gevraagd wordt.
Die JLC is ook mooi trouwens, zou alleen dan een zwarte plaat willen, is trouwens ver boven budget.
CVDK ja heeft wat… Ik weet het niet maar ja van Willegen heeft het merk kan eens gaan kijken daar.
Als gezegd genoeg nieuwe en al bekende adviezen om te gaan bekijken en passen.
Bi colour is niet mijn smaak en komt er zeker niet, de Speedmaster is wel mooi trouwens, ook een goed advies thanks.

We gaan voorruit, het geld brand nog niet in de zak.

Grtn Leen.