Is dat verplicht dan ?
Omdat ik regelmatig zie dat mensen op HF echt staan te leuren met hun horloges (talloze upjes en prijsverlagingen), en daar heb ik persoonlijk niet zoveel zin in. Een eerste experiment met een veilinghuis was het ook niet helemaal. Dus nu zet ik elk weekend ongeveer vijf(goede beschrijvingen kosten tijd) horloges op eBay, en dat gaat vrij aardig. Ik heb ook nog drie horloges in de rij voor Catawiki maar dat schiet nog niet echt op.
Ik kan echt niet begrijpen dat je zo over het horloge forum schrijft
Eeehhh… Ik zie je punt niet. Ik verkoop regelmatig iets via HF als iemand mij een PB stuurt. Maar als advertentie medium ben ik er gewoon niet kapot van. Wat is daar mis mee?
Mwah dat leuren valt wel mee hoor Soms wel ja, maar dan is er gewoon geen interesse, kortom op Ebay zullen biedingen ook niet van de grond.
Zoals eerder gezegd, veilinghuizen brengen weinig op, reden dat ik nooit wat veil op een dergelijke locatie. Zeker veilen in lotjes is ‘zonde’ van opgeknapte horloges, betaalt zich niet uit, wordt als standaard beschouwd.
Betrouwbaarheid op HF is verreweg het grootste op HF. Ik heb op meer dan honderd verkopen wellicht enkele problemen gehad, meestal koper die er toch van afzien. Slecht een keer nooit meer iet van iemand gehoord.
Marktplaats js voor mij een goede uitwijkmogelijkheid voor spullen die hier niet zo goed passen/zullen verkopen. Is wel wat minder maar heb er ook vaak zat op een prettige en zeer snelle manier spullen verkocht. De advertentiekosten zijn een nadeel maar een groot publiek wat je ermee bereikt een voordeel.
En daarnaast is t ook wel leuk toch, mensen hebben je restauratie gezien, dus hebben dan wellicht interesse. Meer dan mensen op Ebay.
Kijk ik bedoel als je pocht met Ik heb hiernaast nog drie zakken met in totaal circa 50 horloges en dat je zoveel horloges hebt,Maar niets wil verkopen via het forum moet je niet zielig gaan doen en op het forum zetten dat mensen leuren.
Gedeeltelijk heb je wel gelijk. Over het algemeen heb ik toch wel goede ervaringen op het forum. Soms is er gewoon geen interesse, omdat het niet bijzonder genoeg is. Het is natuurlijk gewoon vraag en aanbod.
Ik denk dat als je een leuk prijsje vraagt er best wel interesse is voor sommige horloges. Het is wellicht wat inhalig om een paar euro te betalen en dan het onderste uit de kan willen schrapen. Het kan denk ik geen kwaad anderen ook een mazzeltje te gunnen. Iedereen blij en jij van je horloges af.
We moeten er vooral niet teveel gewicht aan hangen. Ik handel graag in horloges en dat is geen geheim, nog sterker, volgens mij ben ik altijd erg straightforward op HF, ik vertel jullie daarom ook rustig wat ik ergens voor betaal en ook als ik domme fouten maak. Het delen van die ervaring, is kennis die ik graag met jullie deel.
Dat eBay een beter verkoopmedium is dan Horlogeforum dat lijkt me weinig discussiewaardig, daar is het tenslotte voor ontwikkeld. HF is een discussieplatform. Het feit dat je elke keer een berichtje moet plaatsen om je eigen aanbieding vindbaar te houden zegt toch eigenlijk al genoeg. Als ik dan zie dat iemand dat 10-15 keer moet doen (dat noem ik leuren), dan wordt ik daar niet bijster enthousiast van, maar dat is mijn mening.
Ik moet je wel gelijk geven dat het misschien wat patserig klinkt als ik praat over een zak horloges, daar was ik me niet zo van bewust. Het was in ieder geval niet zo bedoeld. Misschien goed voor jou om te weten is dat ik er een uitdaging van heb gemaakt om mijn horloge hobby op een low-budget wijze aan te pakken, dus tegen minimale investering een zo hoog mogelijk kwaliteit, dat betekent dat ik bijvoorbeeld op rommelmarkten probeer voor weinig mooie horloges te kopen en uiteindelijk met de opbrengst weer wat mooiers kan aanschaffen. Dat betekent wel dat je in korte tijd relatief veel horloges bij elkaar verzameld, en daar heb ik het dan ook over.
Patserig? Er zitten een paar leuke vondsten tussen, maar het is vooral heel veel tientjeswerk toch? Ik snap de kritische opmerkingen wel: veel van jouw horloges (onbekend merk met leuk uurwerk bijvoorbeeld) horen thuis bij een liefhebber, die ze een (onrendabele) servicebeurt laat geven. Daarvoor is het forum een prima medium. Jij geeft er de voorkeur aan om ze met wat poetswerk optisch te verbeteren en dan met winst door te verkopen. Dat past wat minder op een liefhebbersforum (en inderdaad prima bij eBay).
Ik verkoop al best lang op Ebay en daar is het ook soms net gokken, ene keer krijg je prima prijzen voor je horloges maar soms brengen ze ook veel minder op dan ze waard zijn.
Ik zet meestal dan ook gelijk 15 advertenties dan heft de meevaller meestal de tegenvaller op en krijg ik uiteindelijk toch wat in ongeveer voor de 15 horloges wilde krijgen.
Wat betreft verkopen op HF,niets mis mee maar natuurlijk veel minder views dan op mp of Ebay maar het is dan ook een forum en kosteloos dus prima prijs-kwaliteit verhouding.