Keuzes maken

Ik ben op zoek naar een klassiek maar toch ook sportief ogend horloge. Ik heb op zich een aantal horloges op het oog maar kan geen echte keuze maken op basis van het uiterlijk. Kan iemand mij helpen bij mijn keuze op het technische vlak. Eventueel met andere merken en type’s. Ik heb er allemaal namelijk niet zoveel verstand van. Het budget ligt ergens tussen 500 en 900 euro. De volgende horloges heb ik op het oog: Maurice Lacroix Les Classiques Moonphase (witte wijzerplaat mat zwart lederen band), Tissot T-Lord Automatic Chronograph Valjoux (zwarte wijzerplaat met zwart lederen band) en Seiko Premier Kinetic Perpetual (zwarte wijzerplaat met zwart lederen band). Kan iemand mij eventueel ook iets vertellen over de techniek van de diverse horloges.
Ik hoor het graag, alvast bedankt.

De 1e twee zijn mechanische horloges, de laatste is een kwartshorloge dat z’n energie betrekt uit polsbewegingen, zoals een automaat dat ook doet. Als je kwartsprecisie wilt dan moet je daar dus voor gaan. Ze hebben allemaal een lederen band dus het is misschien niet zo belangrijk voor je, maar toch: als je ermee wilt kunnen zwemmen dan moet je toch wel een op z’n minst tot 50m (5atm) waterdichte kiezen.
Verder kan ik je op technisch gebied niet zoveel vertellen…

Wits , als je er mee wil gaan zwemmen toch minstens tot 100 meter (10Atm) waterdicht kopen.
50 meter is dan absoluut ongeschikt !! daar kun je alleen mee douchen en in de regen lopen.

Ok, word ik even verbeterd.

Ik heb het zelf stiekem wel gedaan en daar nooit problemen mee gehad, maar dat was dan wel met een kwaliteitshorloge van AlleenBijDeHeeema :slight_smile:

Ben vandaag bij een aantal winkels geweest.

De keuze ligt nu bij de volgende twee horloges.

  • Maurice Lacroix Les Classiques Moonphase (witte wijzerplaat, zwart lederen band, quartz).
  • Tissot Le Locle Automatic Chronograph Valjoux.

Kan iemand mij iets vertellen over de techiek, de betrouwbaarheid en duurzaamheid van beide horloges.