Keuzes

Hoe maken jullie die?
Gaat het om de uitstraling, gebruiksgemak, mooie uiterlijk, functionaliteit, prijs, kwaliteit?

Voor mijzelf heeft het heel lang geduurd voordat ik een beslissing heb genomen over wat gewoon mijn voorkeur of mijn stijl is. Probleem is dat ik te veel horloges mooi vind en dan denk dat het het laatste horloge is wat ik koop.
Het nieuwe horloge blijft dan vaak nieuw in de doos of bij tweedehands in de staat waarin ik het ontvangen heb.

Ik ben er nu een beetje uit wat ik het liefste zou willen, maar die schijnen er niet te zijn, en wat ik waarschijnlijk niet zal dragen. Al een stap vooruit :wink:

Deels heeft te maken met praktische dingen en deels ook met psyche denk ik.
Heb dikke harige polsen (21 cm omtrek en draag een horloge graag losjes)
Een stalen band heb ik vaak geprobeerd maar het zijn bij mij allemaal haren trekkers. Ook zijn veel bandjes aan de korte kant.
Mijn ogen zijn niet meer de beste dus zonder leesbril kan ik geen priegelwerk op de wijzerplaat ontcijferen. Daarnaast ben ik niet zo goed in gebruiksaanwijzingen dus heb horloges liggen waar ik geen bal van snap.
Kom er met de gebruiksaanwijzing voor mijn neus wel uit maar neem geen gebruiksaanwijzing mee als ik buiten ben.

Wat betreft de psyche. Ben extreem zuinig op horloges en vind het absoluut zonde om nieuwe of dure horloges te dragen, bang dat er krasjes op komen. Dus die blijven in de doos.

Ben dol op de mechanische horloges vanwege de techniek en het karakter, maar baal van die korte gang reserve.
Kan solar erg waarderen vanwege de lange gang reserve en het feit dat je ze alleen in het venster hoeft te leggen.
Daarnaast hand opwinders, want ik kan zeker de tijd vinden om een horloge even op te winden.

Ik wil terug naar 5 horloges en twee daarvan zijn er 2 erfstukken van opa en vader. (geen dure horloges) en die gaan nooit weg maar draag ze niet.

Voor het ruige werk een Casio G shock met een (simpele) module die ik kan bedienen in het veld (zonder gebruiks handleiding).
Voor het normale werk een anologe solar met militair uiterlijk.
Als dresser een hand opwinder of automaat, maar nog steeds in de militaire stijl. Een klassieke dresser past echt niet bij mij.

Ben ik de enige die zo gek is als een deur of zijn er meer?

1 like

Goed verhaal.

4 likes

Eigenlijk zou er een regel moeten zijn waardoor je ā€˜krijgertjesā€™ en horloges met heel veel emotionele waarde niet mee zou hoeven tellenā€¦

1 like

hier op het forum?

wie NIETā€¦

:confounded:

2 likes

Het niet dragen van een horloge snap ik echt niet.

Lekker kort ook

Zijn er dan regels?

Dat is de psychische kant van het verhaal. Zonde als er krassen op komen :wink:

Nieuwe dure horloges blijven in de doos?
Met een auto rij je toch ook overal heenā€¦

Klokje kopen waar al krassen op zitten :slight_smile:

2 likes

Wist je dat niet dan :cold_sweat:. Vooral de ongeschreve :persevere:. Aiaiai. Ik zal je ze even PBen. :upside_down_face:

1 like

2 likes

Mijn opa had een duur horloge, ik weet niet meer welk merk.
Maar goed, op zondag werd het ding op de salontafel gelegd
en werd er alleen naar gekeken.
Daarna verdween het horloge weer voor een week in de kast.
Het kan dus nog gekker :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

5 likes

:joy:

2 likes

@koekoek. Dat doe ik dus ook en dat zijn de horloges die ik werkelijk draag.
Voor het zware werk en het gewone werk. De ā€˜dresserā€™ mag van mij wel nieuw en krasvrij zijn, maar die draag ik dan ook zeer zelden :wink:

Ik heb 3 woorden voor je: EMOTIE