Keuzes

ik wordt helemaal gek van die keuzes, daarom hoop ik dat jullie mij over de streep trekken
vreselijk die keuzes :frowning:
ik wil 1 van deze klokjes aanschaffen, maar ik kom er niet uit

sinn 556 (chrono duitsland)

sinn 656 (chrono duitsland)

sinn 6015

damasko d36

hoop dat de sinn’s niet klein vallen, ben daardoor op de fortis ook afgeknapt

ik ga morgen op vakantie, dus hoop nog snel even de knoop door te hakken met jullie hulp

Als ik zou mogen kiezen? De Sinn 6015, maar ik ben toch wel een beetje weg van pointerdate en chronograaf enz… en deze combineert dat mooi.

is wel de kleinste van het stel, en ik heb vrij grove polsen

Ik ging gewoon op het model af, niet op de maat, die is zelfs iets kleiner (37,5 mm) dan de Fortis Cosmonauts (38 mm).

i know, daarom de twijfel

ik heb nu een oris diver zoals je misschien weet (44mm)
die fortis viel in het niet bij de oris

kan het zijn dat een leren band het horloge meer laat spreken dan een forse metalen band?

Ik vind de Sinn 656 een prachtig horloge. Maar als je op, wat tegenwoordig klein is, 38,5mm afknapt, houdt alles op. Ik vind het in elk geval een mooier horloge dan de damasko (is met 40mm wel iets groter). Het probleem met dit soort vragen is dat over smaak niet te twisten valt.

Als ik jou was, zou ik gedurende de vakantie er nog eens goed over nadenken. Haastige spoed is zelden goed. (wat een clichés toch).

Daar verandert de afmeting niet van. Ik heb zelf ook een Fortis Cosmonauts (heb ik zelfs nu om:)). Ik vind het een prima maat, maar ik heb ook niet van die forse polsen. Zelf wil ik ze ook niet te klein hebben. Lastig hoor. Kan je de keuze niet na de vakantie maken? Eigenlijk zou je ergens moeten kunnen passen.

Neem meer tijd om tot een keuze te komen. Je had toch eerder ook al iets te impulsief gekocht? Als het nu ging om een goedkoop horloge maakt het allemaal niet zoveel uit, maar een Sinn vertegenwoordigt toch een behoorlijk kapitaal imho. Het lastige is natuurlijk ook dat het niet zo simpel is om de diverse modellen eens rustig naast elkaar te leggen. Er worden in Duitsland wel diverse Sinn-presentaties georganiseerd (http://www.sinn.de/sinn-uhren-2000/termine-2008.htm) maar daar is wel een extra stap voor nodig. Weet iemand misschien een andere optie?

Gr Ron

Ik vind die Damasko er erg goed uitzien, daarbij is het volledig geharde staal waaruit de kast is vervaardigd een echte pré.

Of je voldoende geduld kunt opbrengen tot je op de wachtlijsten van Damasko aan de beurt bent is een 2e natuurlijk ;).
Af en toe duikt er 1 op bij o.m. TZ-UK, maar dan moet je er steeds snel bij zijn!

:smiley: mag dicht