Keuzestress CW moonglow

Dan is de tweede CW veruit de mooiste die je aangeeft. En ook dat horloge gaat prima bij sneakers en een tshirt.

Merk wel op dat de straatprijs op Chrono van de Mühle Glashütte lager is dan de Christopher Ward. En het horloge is dunner. 11,6mm is mooi, bij 39mm.

1 like

Is een mooi horloge, maar ik vind de kast van beide CW’s sportiever.

Ik kan me moeilijk over het CW-logo heen zetten, dus voor mij zou de keuze dan op de moonphase vallen.

2 likes

Dat hoor ik steeds van mensen, wat is er zo mis met het logo?

2 likes

Atari vibes :crazy_face:

1 like

Ik spreek maar even voor mezelf:

Ik vind de horloges van CW echt top, niet alles pas in mijn straatje maar een hoop modellen zijn wel interessant.

Alleen het logo staat mij ook altijd een beetje tegen wanneer ik zoek naar inspiratie voor een NA. Ikzelf vind een opgelegd logo top, en daarna de merknaam in sierlijke of simpele tekst in een mooi lettertype wel wat toevoegen. CW is wat te abstract voor mij en te modern. Wellicht is er voor anderen een andere reden.

1 like

Laat ik dat nou net een erg negatieve eigenschap vinden. Maar ik ben militaire en sport horloges dan ook erg beu. Zo zie je maar weer.

1 like

Ik heb deze 2 ook overwogen.

De moonphase vind ik iets teveel glitters hebben. Misschien leuk voor de zaterdagavond…

De moonglow vind ik nog steeds erg mooi. Alleen het logo en de tekst zou van mij weg mogen.

Ik zeg altijd deze, maar ben bevooroordeeld :innocent:

3 likes

Dat is ook wel echt mooi idd. Thx!
Bedankt allemaal voor de input, ik had even wat andere meningen en invalshoeken nodig.
Ik denk denk dat ik het even in de koelkast stop, tot ik waarschijnlijk in een moment van zwakte op een doordeweekse donderdagavond de website vam CW open en de Moonglow bestel :wink:
De Moonphase is eigelijk mooier, maar ik heb zelfs geen enkel hemd :joy:. En vind hem op staal niet tot zijn recht komen.

Thx!

2 likes

100% de 37mm c1 moonphade met leren band.

1 like

Mijn polsen zijn 19,5cm nvdr.

holy moly

dan de 40mm voor jou :smiley:

maar als je niet vaak een dresser draagt, dan evt op staal 40.5 en de leren band los kopen

1 like

Dat kan. Maar de topicstarter geeft aan meer het casual/sporty type te zijn. Ik ben dan zo’n ouderwetse sukkel die probeert een antwoord op de vraag te geven. :man_shrugging:

2 likes

Ga eerst eens een overhemd scoren. Of beter: drie. Mocht je dat nu echt onoverkomelijk vinden, pak dan de mooiere polo, op z’n minst. Misschien een gebreide polo, zelfs, of iets wat als casual chic aangemerkt zou kunnen worden.

Wen dan eens aan het idee om gewoon een horloge op leer te dragen. Die eeuwige sporthorloges op staal, ik word er heel erg moe van. Natuulijk heb ik ook meerdere van die dingen, maar we zitten niet meer in Covid lockdowns, we hoeven niet meer in joggingbroek en badslippers over straat te schuifelen.

Ik pleit er voor dat we ons als maatschappij weer eens met enig gevoel van waardigheid en trots gaan kleden.

Ik heb zelf een bredere 18,5cm pols en kom rustig weg met 34-36mm. Een 19,5cm pols komt goed weg met 36-38mm horloges, zeker als het all-dial is, en wat meer dressy. Naar mijn smaak is op mijn pols 38-39mm al veel te groot voor een dressy horloge.

Mocht het kunnen, dan zou ik adviseren om te passen, maar ja.

Mensen moeten soms tegen zichzelf in bescherming worden genomen. “Koop eens een fatsoenlijk overhemd, joh, oale dakloze daddege d’r bent” is ook een antwoord.

image
Als de keeper van Real Madrid zich als fatsoenlijk kan presenteren kan TS dat ook. Moet je eens kijken wat daar voor dames op af komen.

2 likes

:wink:

Maar je kan de moonphase of moonglow ook bij CW bestellen, eens kijken hoe het staat en eventueel weer retour sturen. Dat gaat heel makkelijk en soepel bij CW.

Maar als ik jouw verhaal zo lees zou ik eerder voor de moonglow gaan. Die is toch meer all-round.

Deze limited van de moonglow een paar maanden terug was ook heel nice. Helaas uitverkocht :frowning:

En deze limited van de moonphase was ook minder dressy in mijn optiek :wink:

1 like

Ik heb niets tegen CW maar het logo op de Moonglow verprutst zo’n beetje de hele plaat.
Daarom voorkeur voor de Moonphase, maar er zijn mooiere moonphase horloges (zoals uit de plaatjes duidelijk wordt)

1 like

Help me begrijpen wat er nice is, want ik zie het niet.

Ik zie een stel wijzers die zo van een Rolex DJ af gerukt zijn, een heel erg drukke rand met kardinale indices, minute track, verzonken ring voor datumweergave, en dan ook nog 31 cijfers rond de plaat.

Vervolgens zie ik een modernistische kast waar wel een vintage achtige uienkroon uit steekt. In mijn beleving zou dit ontwerp me binnen 2 uur dragen al de keel uit hangen. Ik ervaar het als een ondoordachte snack die elke samenhang mist. En dat logo van ze is ook al niet om aan te gluren.

Vervolgens weet ik niet precies waarom je “Calibre JJ04” op de plaat zou willen printen. Tot slot erger ik me al jaren dood aan het feit dat een Brits merk met Britse ontwerpers halsstarrig “Swiss made” voert. Zeker wanneer je bedenkt dat dat niets betekent, en dat partijen als Moser & Cie het uit protest weigeren te voeren.

Kortom: de totale antithese van wat een moon phase zou moeten zijn. Ik ben misschien te conservatief. Als je dan avant garde maanfases wilt zou ik in Nederland gaan kijken of je zoiets vindt:

:wink:

4 likes

Ik moet meteen aan “Love, Death and Robots” denken. Mooie serie, maar niet voor op een horloge

2 likes

Yup, ze zouden gewoon een mooi font moeten kiezen en het op “Christopher Ward” moeten houden.

Die affectatie van dat huwelijk tussen de Zwitserse en Engelse vlag vind ik ook nog vergezocht, dus los van het uiterlijk zie ik de symboliek niet.

3 likes

“Bij twijfel niet oversteken” zegt men wel :slight_smile:

Het ligt er misschien ook aan, aan wat je momenteel al hebt en draagt. Als je meerdere sportieve horloges hebt, is een meer gekleed model juist een leuke afwisseling, waardoor je misschien ook je andere horloges meer gaat waarderen door het onderscheid.

Ik vind persoonlijk de moonphase té kaal. Ik zie dat niet lekker combineren met een meer casual kledingstijl - en dan bedoel ik niet spijkerbroek & colbert casual maar sportschoen & T shirt casual.
De Moonglow lijkt mij in dat aspect beter te combineren, die kan (al dan niet op leder) ook bij een meer geklede outfit. Bij dat model vind ik weer wel dat die datumring too much is, zonder dát had ik 'm nog meer als allrounder gezien.

Ik vind een heuse dresser onder alles met korte mouwen eigenlijk een moeilijk iets.
Zo’n model als die Moonphase werkt m.i. dan gewoon niet. Doe dan van de twee maar die Moonglow.

Ik loop ook zo rond. Het is niet de look schijnbaar :wink:

3 likes