Keuzestress en de twijfel over de nieuwe Daytona

Mijn bedenking bij dit soort vragen is altijd: wat wil je zelf bereiken?
Sommige mensen worden onrustig van zo’n aantal toppers, een ander wisselt graag af. Draag je graag verschillende stijlen of blijf je bij de sportieve chrono’s met donkere wijzerplaten? Wil je 1 echt high end stuk of blijf je bij deze prijscategorie? enz…

Ik zou enkel verkopen als je onrust ervaart. Dan begin je met wat te beperken: De IWC Pilot eruit, de Deepsea eruit, Sky Dweller eruit, 1 Speedy houden.

Dan heb je nog het volgende:

  • Omega Speedmaster (ST of Moonphase) omdat Speedy’s gewoon top zijn :smile:
  • IWC 7 days met mooi inhouse uurwerk
  • AP RO
  • JLC (hoewel ik persoonlijk dit model niet zou houden, maar dat is persoonlijk… je houdt er wel een diver mee)
  • Rolex Daytona

Zo heb je 5 toppers van 5 verschillende merken en wat afwisseling. Dan kan je rustig gaan oriënteren met je vrijgekomen budget: trapje hoger richting Patek, AL&S, vintage 70’s Omega chrono’s, exotische limited edition… je kan alle kanten op :slight_smile:

8 likes

Zeer mooie collectie!
Sky dweller en de jaegher sws houden, ik vind daytona en speedy overeenkomen van groottes of niet? Uiteindelijk heb je er dan 3 ongeveer zelfde, 2 speedys en de daytona… is het nodig? Die speedy tuesday blijft mijn topper, maar dat is smaak natuurlijk ( ongeacht de prijs)!
Groeten,

1 like
1 like

Ik vind de daytona wel echt by far het minste horloge uit je verzameling. Verkopen die hap! (heb er verder geen belang bij want ik wil geen daytona)

2 likes

Als je zo van chronografen houdt dat er nog een bij moet, prima.

Maar serieus, wat voegt het nog toe?

Portugiezer, Sky Dweller en Royal Oak houden.

Speedy’s er uit voor een Jlc moon phase, Sea Dweller weg voor een Blancpain, en de petit prince chrono weg voor een simpele driehander petit prince.

Daytona’s zijn nooit mijn ding. Misschien een chronoscoopje voor in de plaats.

10% van het prijsverschil kun je overmaken ovv advieskosten. :roll_eyes::innocent::innocent:

2 likes

Ik ook niet.
Maar koop hem wel voor list van je over :ok_hand::innocent::v:

1 like

Binnen dezelfde stijl valt deze collectie nauwelijks nog te verbeteren, dus misschien moet TS buiten zijn comfortzone stappen. :sunglasses:

1 like

hele mooie collectie,
en staan stuk voor stuk goed op de pols,
dus ik zeg alles houden…

1 like

,
misschien deze er nog bij,
:heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Easy! Al het blik er direct uit en kleine selectie van deze modellen in wit of rose-goud aanschaffen!

3 likes

AP en de Daytona houden en stuk dragen. De rest in een kluis (of zo) :+1:t2:

Deep sea en sky-dweller verstoppen is ook een optie…

2 likes

Ik mis een SKX en verder zou ik de collectie maar gewoon zo houden…:sweat_smile:

8 likes

Gruwelijke collectie zo. Moeilijk kiezen in de ochtend. Daytona oogt groter dan de Speedy?

1 like

Ik vind deze eerlijk gezegd de allermooiste! Ik ga echt binnenkort mijn geld weer een keer tellen. Serieus mooier dan de daytona.

3 likes

Rolex Sea-dweller Deep Sea eruit. Horkerige duiker met vreemde en storende tekst over die gas escape. Daarvoor in de plaats wellicht een leuke Rolex GMT? Dan heb je wel een stalen sportrolex met bezel, maar ook gelijk een leuke complicatie.

5 likes

Mooie collectie! misschien wat goud toevoegen ?

1 like

Haha. Top collectie :ok_hand:

En nu snap ik ook je mindf#ck om de 40mm daytona

Erg lastig om hierin te adviseren. Zijn allemaal mooie horloges.

1 like

Erg mooie collectie, moest even gaan zitten… hahaha…
Het volgende is alleen vanwege mijn smaak, ik zou een van de IWC’s wegdoen en daarvoor een Tag Heur Monaco of een Breitling Navitimer voor terugnemen. Geen idee van de prijsverschillen, al deze horloges zijn voor mij nog een ver van mijn bed show. De andere horloges zijn te mooi om weg te doen.

3 likes

Bahbah geweldige collectie! Jaloers allereerst!

Maar met uw mogelijkheden, zou ik de Little Prince sowieso eruit doen, te veel overeenkomsten met de Portuguese en persoonlijk zou ik die zelfs ook weg doen… Tevens zou ik de Skydweller eruit doen, niet mijn smaak. Wat de speedsters betreft twijfel ik, maar zou ze allebei weg doen. Ik twijfel ook over de deep sea JLC, Matt miss mogelijk behouden, erg gaaf! Tot slot zou ik ook de Sea-Dweller, hoewel schitterende dial, vind ik het een te grote maat, eruit doen.

Als ik hetzelfde aantal ongeveer gelijk zou willen houden, zou ik de JLC Ultra Thin Moon zilver, Grand Seiko SBGA375(spring drive sunburst blauw), Zenith El Primero 38mm tricolor, Rolex Submariner Hulk en een Day-Date rosé goud met groene plaat ervoor terug halen. Maargoed, dat is makkelijk gezegd. Ik bezit deze middelen helaas niet. Maar dan bezit je alle top merken, met schitterende uurwerken en een onwijs veelzijdige collectie!

1 like

Misschien al die enorme klokken er uit en gewoon die perfecte maat Daytona houden? :smile:

4 likes