Keuzestress en de twijfel over de nieuwe Daytona

In vervolg op mijn post in het Rolex Only forum heb ik even de moeite genomen om te fotograferen wat ik momenteel in mijn collectie heb…

Het duurde even, want door eerdere vervelende ervaringen met ongewenste gegadigden voor mijn collectie ligt niets meer in huis. K*-hobby hebben we toch. :slight_smile:

Zoals ik dus vorige week postte kon ik plotseling een ceramic daytona bemachtigen. Als een kind zo blij naar huis en kijken hoe hij om de pols stond. Geen twijfel over mogelijk, prachtig horloge! Maar… Ik heb eigenlijk alleen maar 42-44mm in de collectie. Dus toen ik deze om deed vond ik m toch wel wat klein ogen op de pols.

Maar eigenlijk is de vraag veel breder, ik draag niet alles meer evenveel, dus ik denk erover om wat weg te doen.

Vandaar dat ik jullie hulp in wil roepen en hoop ik wat eerlijke meningen te krijgen (en niet uit eigen belang om een daytona te bemachtigen :joy:)

Wat vinden jullie van de onderstaande horloges en hebben jullie goede ideeen tot het inkrimpen cq veranderen van mijn collectie…


Rolex Deepsea D-Blue


IWC Pilot Le Petit Prince


Omega Speedmaster Moonphase


IWC Portuguese 7Days


Audemars Piguet Royal Oak 15400ST


Jaeger LeCoultre Deepsea Chronograph


Omega Speedmaster Speedy Tuesday


Rolex Sky Dweller Blue


Rolex Daytona 116500ln

96 likes

Momentje hoor, eerst even bijkomen van dit geweld

40 likes

Karige collectie. Kwijl…

Grappen over “Daytona” en “List” incoming…

Hij staat je prima. Zeker niet te klein.

2 likes

Je hebt een topcollectie, doen wat je zelf wilt. Zo al is te zien, heb je onze hulp daar niet bij nodig.

5 likes

Mooie collectie :heart_eyes:
Zou niet direct kunnen zeggen wat je nog in je collectie mist, misschien paar weg en een pp aquanaut in de plek?
Toen ik voor het eerst een daytona zag was mijn spontane antwoord ‘is dit het nu waar zoveel over te doen is?’. Vond deze ook klein lijken en niet mijn persoonlijke smaak.

Maarja, met zo’n collectie moet ik weinig zeggen en gewoon nederig zijn :grin:

3 likes

Bammm , wat een collectie!
Prachtig hoor een daytona.

Wait what was de vraag ook alweer :crazy_face:

4 likes

Die IWC Portuguese 7Days :heart_eyes::drooling_face:

2 likes

Jeetje, mijn halve hypotheek om de pols :astonished:
Mis jij nog iets? Vette collectie!

2 likes

Perfect formaat wat mij betreft, maar ik heb (helaas) niet dit probleem :slight_smile:

Welke upgrades zijn er nog mogelijk met zo’n collectie? Twee of drie van de chronografen eruit en een Patek erin?

1 like

De rolexen en de ap houden, rest eruit en dan aanvullen met een lekker ordinaire geelgouden klatser (sub met blauwe plaat?!).

  • luxeproblemen zucht -
2 likes

Wat een fantastische collectie. Daytona heeft wat mij betreft de perfecte maat.

1 like

Hemeltje lief.

image

7 likes

Mooie collectie. Het enige wat ontbreekt is wat goud, Cellini erbij misschien?

10 likes

Eerst en vooral, echt een schitterende collectie. Gewoon een topcollectie.

Waarom zou je iets weg doen, omdat je alle horloges niet meer evenveel draagt? Ik zit momenteel ook met hetzelfde dilemma. Heb verschillende Rolexen in mijn collectie en draag de laatste tijd voornamelijk Omega. D’r is geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om een horloge weg te doen. Tijden kunnen veranderen en wellicht loop ik binnen een half jaartje wederom met een Rolex rond de pols.

Dus, als je het geld niet echt nodig hebt zou ik gewoon alles bij het oude laten en gewoon die Daytona erbij nemen. Sta intussentijd ook al 2 jaar op een “wachtlijst” voor een Daytona (en een BLRO).

Nogmaals, dit soort collectie… schitterend gewoon.

6 likes

Pfoe. Lekkere collectie zeg attenooie… :joy: :heart_eyes: :fire:
Daar kan die Daytona prima bij. Mooie maat ook. :+1:

1 like

Ik zeg daytona en de speedy eruit.

Dan een wit gouden day date 40MM.
Precies deze dan :drooling_face:

7 likes

Als ik de huidige collectie zie, denk ik niet dat deze in de smaak valt.

1 like

Die Daytona kan echt niet en is inderdaad veel te klein.
Stuur maar even een PB dan kom ik hem zo direct wel ophalen voor een kleine premium. :+1:

2 likes

Ik zou die Daytona meteen verkopen. Tegen list. Aan mij :sunglasses:

1 like

Ik zie 2 speedmasters.

En iwc petit prince ook maar n dure valjoux he.

Hey, Ik tracht ook maar een “reden” te geven hoor…

Gewoon alles houden man. Dit is gewoon n standaard basic collectie die iedere HF-er hoort te hebben :grimacing:

3 likes