Keuzestress Hamilton

Hoi, ik ben de laatste dagen op zoek geweest naar mijn eerste automaat en de keuze is niet alleen enorm, daardoor ook erg moeilijk. Ik moet zeggen dat een Hamilton vaak naar boven komt als kanshebber. Mag ik even jullie mening vragen over volgende horloges aub? Het zou zowat mijn alledaags uurwerk worden (kantoorjob).

Hamilton Railroad auto H40555731

Hamilton khaki field day date auto H70505733

Hamilton RailRoad Small Second Auto H40515731

5 likes

Alstu .

  • Railroad auto H40555731
  • khaki field day date auto H70505733
  • RailRoad Small Second Auto H40515731

0 stemmers

1 like

:grinning: schitterend!
En als er iemand bijkomende proza wil schrijven, houd je vooral niet in.

2 likes

Alle drie mooie modellen van Hamilton! Daar ga je zeker plezier van hebben.
Ze zijn allemaal rond de 40mm toch? Persoonlijk neig in naar de eerste twee modellen toe, vanwege de symmetrie. Het tweede model gaat al een tijdje mee en vind ik iets sportiever. Dat zou daarom mijn keuze zijn!

1 like

Ik ben wel benieuwd naar jouw proza waarom Hamilton naar boven is komen drijven? :+1: Nog andere brands die op jouw shortlist staan?

1 like

Ik vind de laatste juist leuk. Hij is netjes, dus perfect voor een kantoorbaan. Daarentegen is hij toch wat speels met de oranje accenten en dus ook leuk voor alledaags. Ik zeg: dit is 'm van de drie!

Tja die bovenste heeft opzich ook die uitstraling, maar toch minder mijn ding.

3 likes

De interesse in horloges is recent, dus heb nog geen brede blik op de markt, maar aangezien ik een midrange automaat zoek, zoek ik toch vooral in Hamilton, Tissot, Certina en Seiko. Maar wellicht zijn er nog meer merken die best de moeite waard zijn om te bekijken. Ik sta open voor tips.

Waarom Hamilton? Geen idee, ik vind dat ze vaak dat ietsje meer hebben dan andere horloges, maar dat is uiteraard persoonlijk. Bij de Khaki Field day date die ik hierboven gepost heb, vind ik de 24u binnencirkel wel iets extra geven bv. Bij de railroads het oranje accent.

De RailRoad Small Second Auto en de Khaki field zijn 42 mm, de gewone railroad 40 mm.

1 like

Heb je al horloges gepast?

Ik vind zelf namelijk 42mm te groot. Had ik tot een paar jaar terug wel, maar sinds ik ook wat 36mm en 38mm ben gaan dragen, wil ik eigenlijk niet anders. Zeker als je was dressy zoekt is 42mm wel groot. Hoe sta je zelf in de maatvoering van een horloge?

Zoek je echt iets dressy/casual of zijn duikers ook in de picture?

Ik vind Hamilton leuke modellen hebben, hou er wel rekening mee dat het saffier glas niet ontspiegeld is bij Hamilton.
Dat vind ik persoonlijk wel een dingetje.

4 likes

Hoi, ik ben dit weekend de Hamilton Khaki field day date gaan passen en die stond me eigenlijk wel vond ik. Ik ben 1.90 en 95kg dus dat kan al iets hebben.

Ik zie veel horloges graag, maar duikers, neen, niet mijn ding. Ik duik niet :-). Aan de ene kant wel gemakkelijk, dan valt er al veel af, want hoe meer je surft en opzoekt, hoe meer keuze er is. 't Is bijna niet te overzien.

1 like

3e springt er uit voor mij ten opzichte van de andere twee. Speelser en meer eigen gezicht. Zijn de prijzen vergelijkbaar?

Wat vind je van deze opties?

Of

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t0194301605101.html

Bij de Day date auto hebben ze iets heel moois gedaan met de cijfers. Die spelen fantastisch met het licht en springen er onder de juiste hoek echt uit.

Mooi horloge, ik vind die small second wel wat hebben. Met 40mm een prima maat. Wel mineraal glas

Dit is precies de reden dat ik er al diverse heb gehad, en steeds iets miste. Ze zijn allemaal snel doorgeflipperd. gaf voor mij steeds het gevoel dat het kwalitatief minder is. Ik weet ook wel dat dat wel meevalt, maar toch voelde het zo…

1 like

Op een Hamilton ?

Ook een optie

1 like

Die. De Railroads doen het niet voor me, dan liever een gewone Jazzmaster of Intra-matic.

Waarbij, ik heb liever field-horloges zonder datum of tenminste dan toch zonder dag-aanduiding. Dit wordt druk.

Met name de laatste vind ik geweldig. Voor een HAmilton field watch, is hij simpel. Mooi. Niet te groot.En 100m WR.

Maar de Smith’s PRS 29 is beter qua specs, geloof het of niet, en kost hetzeflde.

1 like

Dat spiegelen is best een dingetje maar heeft ook wel weer z’n charmes :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes