Keuzestress horloge

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Zelf heb ik er weinig verstand van daarom mijn vraag om advies.

Ik ben op zoek naar een leuk horloge van rond de 500-700€, nieuw of gebruikt. Momenteel heb ik een horloge Omega constellation uit 1952 (erfstuk) en een horloge van Guess collection(zwart keramisch).
Ik kijk al even naar de Tissot le locle powermatic 80 met een zilverkleurige band maar vind deze eigenlijk iets te “braaf”.
Iemand ervaring hiermee of een mooi alternatief?

1 like

Serieus antwoord: nee

O ja toch wel:

5 likes

als ik jou was zou ik voor deze prijs kijken naar een mooie seiko

1 like

Eerder Seiko als Tissot? En misschien een tip? Ik vind deze zeer mooi maar helaas nergens te vinden, seiko ssa385j1.

Deze is wel te vinden (bijv. Chrono24), maar ik weet niet zeker of u het redt voor ≤700 euro i.v.m. invoerrechten en belasting.

Iets minder braaf:

Als het wat voordeliger moet en louter functioneel, kun je altijd nog een Seiko kiezen :sunglasses:. Maar wil je ook blij worden van je investering, dan pak je natuurlijk bovenstaande Hydroconquest.

Maar moet het een dresswatch zijn? Of heb je geen idee? Automaat of Quartz? Stoer of stijlvol?

Evenals de Le Locle, een stijlvol horloge, maar minder saai:

Dit dus, zonder enige twijfel.

4 likes

Die Maurice lacroix horloges hebben prijzen als Invicta. Morgen of volgende week kost deze €350. En €600 voor zo’n horloge met quartz uurwerkje is gewoon te veel voor wat je krijgt.

Die Tissot is wel een mooi horloge. Misschien nog een Hamilton Jazzmaster Viewmatic. Er zijn veel verschillende varianten.

2 likes

Seiko Alpinist for sure. Veel horloge voor het geld en je maakt er nauwelijks verlies op als je weer wilt flipperen.

500/700 range heb je helaas niet veel boeiends, alle goede Duitsers bv zitten rond de 1k en boven. Zo ook de Oris 65’s en Squale duikerts

Tip je mij dan wel even? Overigens doet een Invicta € 64,- en is een heel ander soort horloge. Geen idee waar je je vergelijk op baseert.

BAM!! Prachtige Zwitserse Glycine Airman (automaat): €699,-

1 like

Wil je blij worden van de looks, kies dan weer een Seiko en zeker niet die saaie hydrocon-dinges. :wink:.

Als Certina liefhebber, had ik wel een positieve reactie verwacht. Of zijn die enkel in een hogere prijsklasse?

Voor rond 700 ballen kan er weinig tippen aan de Longines en Glycine. Tenzij je bijvoorbeeld specifiek een dresswatch zoekt.

Belachelijke prijs voor ook nog eens zo een beetje de minst aantrekkelijke Airman die er is.

Waarom? Het gaat er toch niet om wat jij ervan vindt? Ik probeer enkel TS suggesties te doen. En wanneer hij dit niet een mooie variant vindt, dan kan hij toch op zoek naar een andere? Of jij komt met een voorstel, welke Airman vind jij dan wel mooi?

Mijn opmerking heeft niet zo zeer met de prijsklasse te maken, ik vind het gewoon een oersaai ontwerp en lelijk ook. Kijk dan eens naar Certina inderdaad, of Hamilton of desnoods Alpina. Als je het over prijsklassen hebt dan acteert Longines sowieso een klasse te hoog vind ik, wat betreft afwerking zitten ze naar mijn mening niet boven Tissot.

Omdat het model alles mist wat een Airman een Airman maakt, verdiep je eens in de geschiedenis van het model.
En de prijs is echt veel te hoog.

1 like

Ik heb net 2 Tissots laten schieten en heb juist voor een Hydroconquest gekozen. Pracht ding. Maar hij hebt TS laten weten dat jij hem niet mooi vindt. Daar zal ie wat aan hebben.

Je noemt nota bene Aplina en Hamilton, kom dan met leuke suggesties.