Voor 3k zou ik niet hij Rolex kijken. Liever voor dat een nette GS of een nette Omega dan een afgetrapte Rolex imo.
Wat is het voorgeschreven service interval voor een springdrive? En wat kost dit om en nabij?
Ik zou er na 10 jaar eens over gaan denken om een spring drive wellicht te laten servicen. Maar door het werkingsprincipe zullen ze veel langer perfect blijven lopen dan een regulier uurwerk met balansveer en escapement. Ik verwacht dat een spring drive het wel 25 jaar zonder service volhoudt.
De oliƫn ook al zijn ze synthetisch zullen wel uitdrogen dus 10 jaar is denk ik wel de max (rolex geeft ook 10 jaar nu) dus zou dat aan houden voor springdrive
Het officiële advies van GS is om een spring drive om de 3 à 4 jaar te laten servicen.
Dit is absoluut commercieel ingegeven. Zoals @amusicar al aangeeft zal je spring drive uurwerk veel (echt veel) langer goed blijven lopen dan een mechanisch uurwerk. Mijn advies is, mede ingegeven door hoe ze een service doen bij GS, om pas een service te laten doen als er echt iets fout loopt. Vorig jaar koste een (standaard) Spring Drive service met light polishing 520ā¬.
Bij Grand Seiko is de service prijs vast, ongeacht of het uurwerk alleen gereinigd wordt of als er versleten onderdelen moeten vervangen worden. Wat @Lexie2797 zegt klopt uiteraard maar juist doordat ze een vaste prijs hanteren is dit van geen belang.
De service wordt ook in Schiedam uitgevoerd, behalve voor de Spring Drive Chrono. Die moet vooralsnog terug naar Japan.
Doen ze alleen de kast of nemen ze de band ook mee in de service met light polish?
Kijk, dat is handige informatie, bedankt.
Weet jij hoe dat voor de mechanische calibers zit (niet-GMT) qua prijzen en interval?
(Geef je 1 vinger, willen ze je hele hand)
Volgens mij doen ze alleen de kast en let op. Als je dit niet wil moet je het expliciet vermelden.
OkƩ duidelijk en bedankt voor de info!