Keuzestress: Seiko vs Maen

Bij mijn zoektocht naar een 38mm diver (ik heb smalle polsen) is mijn aandacht vooral gericht op 2 horloges.
De Maen Hudson mk4 en de Seiko sne569p1. Vergelijkbaar in formaat maar toch heel verschillend.
Ik heb een budget van max 750 euro.
De Maen is op papier top maar Seiko heeft de naamsbekendheid en gegarandeerde kwaliteit.
Van de Maen zijn voorlopig alleen renders verschenen, een pre-order kan dus tegenvallen.

Wat raden jullie aan? Zijn er nog leuke alternatieven?

• Maen Hudson mk4
  • Seiko sne569p1

0 stemmers

1 like

Puur op uiterlijk de Maen.

4 likes

Certina DS Action Diver

8 likes

Is de vraag niet.

2 likes

Bedankt voor de tip! Voldoet idd ook aan mijn eisen dus kan ik aan de optielijst toevoegen.

1 like

Ik dacht ook gelijk aan de Certina action diver. Prima alternatief in deze prijsklasse.

3 likes

Wat is ‘Zijn er nog leuke alternatieven?’ volgens jou dan?

1 like

Ik heb hem zelf ook in het groen. Erg mooi horloge hoor!

1 like

Jawel hoor :wink:

Tot 750,- zijn er heeeeel veel alternatieven, dat is een drukbezette markt met allerlei gevestigde namen zoals Seiko, Certina en Christopher Ward bijvoorbeeld. Maar ook heel veel microbrands zoals Maen en Halios.

Wat zijn buiten jouw budget nog mee eisen: diameter, type horloge, staal/rubber/leer, nieuw of gebruikt etc?

1 like

Heb de Maen gestemd, maar wou de Baltic Aquascaphe ook nog vernoemen, 38mm kast, maar 39mm met de bezel erbij, en binnen je budget

images

5 likes

Goeie tip! Mijn inziens een hele leuke diver voor het geld!

2 likes

38mm met een niet te lange lug to lug, diver, staal, liefst nieuw maar gebruikt is ok. Een eerder “neutraal” design zodat hij in elke situatie geschikt is :blush:

Voor mij Seiko. Ik ben niet echt goed geĂŻnformeerd betreft Maen, maar hoor niet al te goede verhalen. Of ze terecht zijn weet ik niet.

Hij is al genoemd, maar Baltic is ook erg mooi. Naast de bovengenoemde Seiko heb je ook nog andere Seiko modellen zoals bijvoorbeeld een uit de SPB series. Vaak komt er wel een leuke deal voorbij hier in het blauwe gedeelte.

Edit: ik lees nu pas 38mm diver. Dan zijn andere SPB modellen misschien toch iets te groot.

1 like

Hoewel de Maen op papier top lijkt te zijn, toch voor Seiko gestemd. Die hebben hun naam al genoeg waar gemaakt, wat bij Maen nog maar moet blijken. Dus waarom stress?

1 like

De Maen heeft volgens mij het Ronda R-150 uurwerk aan boord.
Deze is nagenoeg gelijk aan de ETA 2824 welke door vele Zwitserse merken wordt toegepast.
Voor het uurwerk zou ik niet zo bang zijn.

2 likes

Baltic!

Soit, hij is 39mm, maar toch.

Ik heb dit elders al eens gepost, maar een Baltic Aquascaphe met de BoR band is vrij flexibel inzetbaar. Zeker ook met de zwarte saffier-bezel, in plaats van de metalen die ik laat zien.

Traska commuter anyone?

36,5mm, waterdicht, gehard, flexibel inzetbaar in elke situatie. En lekker plat met 10mm.

En ruim binnen budget na import.

2 likes

Heel knappe horloges! De Baltic is een goede optie, alleen jammer van de rubber/beads of rice bandjes. Niet 100% mijn smaak. De Traska is geen diver dus niet wat ik nu zoek maar zeker eentje om in de toekomst te overwegen!

Tja, dan zit ik er doorheen. De Oris 65 limited van 38mm is te duur. De Freediver van Traska is te groot
 Eh,

Weet je

Yema Pearldiver is 38mm groot. En kost 749,- Euro.

De Marine Nationale is 790,- zonder kortingscode, 39mm groot, maar wel 2mm platter (glas is niet bol)

2 likes

Ik zou niet snel voor Maen gaan in dat segment. Toch wat onbewezen / twijfelachtige reputatie qua kwaliteit.
Maar Seiko is ook niet heel sterk in deze prijsklasse. Genoemd model is trouwens een solar/quartz voor zover ik weet.

Ik zou voor Baltic, NTH, Traska (ze hebben ook een duiker: de Freediver) of een andere goede microbrand gaan. Net wat je aanspreekt.

Edit: de Freediver is inderdaad wel groter dan je zoekt. Ik zou me overigens niet helemaal blind staren op de diameter, maar echt naar de algehele pasvorm inclusief de vorm van de end-links kijken.

Helson Shark Diver 38?
https://www.helsonwatches.com/shop.php#!/Shark-Diver-38-Steel/c/43304105

1 like

Ik vond de Maen verschrikkelijk door de enorm slechte afwerking (de band was wel top). Toch op dit horloge gestemd omdat ik voor de Seiko in kwestie niet meer dan 170 euro zou betalen op basis van de specs.

Zoals eerder gezegd is de Certina DS action en de Baltic bruisbal (of hoe hij ook heet) lijken mij een stuk toffer voor minder dan 750.

Baltic

Certina, ook in zwart, blauw en two tone opties te koop

6 likes