Bij mijn zoektocht naar een 38mm diver (ik heb smalle polsen) is mijn aandacht vooral gericht op 2 horloges.
De Maen Hudson mk4 en de Seiko sne569p1. Vergelijkbaar in formaat maar toch heel verschillend.
Ik heb een budget van max 750 euro.
De Maen is op papier top maar Seiko heeft de naamsbekendheid en gegarandeerde kwaliteit.
Van de Maen zijn voorlopig alleen renders verschenen, een pre-order kan dus tegenvallen.
Wat raden jullie aan? Zijn er nog leuke alternatieven?
Tot 750,- zijn er heeeeel veel alternatieven, dat is een drukbezette markt met allerlei gevestigde namen zoals Seiko, Certina en Christopher Ward bijvoorbeeld. Maar ook heel veel microbrands zoals Maen en Halios.
Wat zijn buiten jouw budget nog mee eisen: diameter, type horloge, staal/rubber/leer, nieuw of gebruikt etc?
38mm met een niet te lange lug to lug, diver, staal, liefst nieuw maar gebruikt is ok. Een eerder âneutraalâ design zodat hij in elke situatie geschikt is
Voor mij Seiko. Ik ben niet echt goed geĂŻnformeerd betreft Maen, maar hoor niet al te goede verhalen. Of ze terecht zijn weet ik niet.
Hij is al genoemd, maar Baltic is ook erg mooi. Naast de bovengenoemde Seiko heb je ook nog andere Seiko modellen zoals bijvoorbeeld een uit de SPB series. Vaak komt er wel een leuke deal voorbij hier in het blauwe gedeelte.
Edit: ik lees nu pas 38mm diver. Dan zijn andere SPB modellen misschien toch iets te groot.
Hoewel de Maen op papier top lijkt te zijn, toch voor Seiko gestemd. Die hebben hun naam al genoeg waar gemaakt, wat bij Maen nog maar moet blijken. Dus waarom stress?
De Maen heeft volgens mij het Ronda R-150 uurwerk aan boord.
Deze is nagenoeg gelijk aan de ETA 2824 welke door vele Zwitserse merken wordt toegepast.
Voor het uurwerk zou ik niet zo bang zijn.
Ik heb dit elders al eens gepost, maar een Baltic Aquascaphe met de BoR band is vrij flexibel inzetbaar. Zeker ook met de zwarte saffier-bezel, in plaats van de metalen die ik laat zien.
Heel knappe horloges! De Baltic is een goede optie, alleen jammer van de rubber/beads of rice bandjes. Niet 100% mijn smaak. De Traska is geen diver dus niet wat ik nu zoek maar zeker eentje om in de toekomst te overwegen!
Ik zou niet snel voor Maen gaan in dat segment. Toch wat onbewezen / twijfelachtige reputatie qua kwaliteit.
Maar Seiko is ook niet heel sterk in deze prijsklasse. Genoemd model is trouwens een solar/quartz voor zover ik weet.
Ik zou voor Baltic, NTH, Traska (ze hebben ook een duiker: de Freediver) of een andere goede microbrand gaan. Net wat je aanspreekt.
Edit: de Freediver is inderdaad wel groter dan je zoekt. Ik zou me overigens niet helemaal blind staren op de diameter, maar echt naar de algehele pasvorm inclusief de vorm van de end-links kijken.
Ik vond de Maen verschrikkelijk door de enorm slechte afwerking (de band was wel top). Toch op dit horloge gestemd omdat ik voor de Seiko in kwestie niet meer dan 170 euro zou betalen op basis van de specs.
Zoals eerder gezegd is de Certina DS action en de Baltic bruisbal (of hoe hij ook heet) lijken mij een stuk toffer voor minder dan 750.