Heel knappe horloges! De Baltic is een goede optie, alleen jammer van de rubber/beads of rice bandjes. Niet 100% mijn smaak. De Traska is geen diver dus niet wat ik nu zoek maar zeker eentje om in de toekomst te overwegen!
Tja, dan zit ik er doorheen. De Oris 65 limited van 38mm is te duur. De Freediver van Traska is te groot… Eh,
Weet je…
Yema Pearldiver is 38mm groot. En kost 749,- Euro.
De Marine Nationale is 790,- zonder kortingscode, 39mm groot, maar wel 2mm platter (glas is niet bol)
Ik zou niet snel voor Maen gaan in dat segment. Toch wat onbewezen / twijfelachtige reputatie qua kwaliteit.
Maar Seiko is ook niet heel sterk in deze prijsklasse. Genoemd model is trouwens een solar/quartz voor zover ik weet.
Ik zou voor Baltic, NTH, Traska (ze hebben ook een duiker: de Freediver) of een andere goede microbrand gaan. Net wat je aanspreekt.
Edit: de Freediver is inderdaad wel groter dan je zoekt. Ik zou me overigens niet helemaal blind staren op de diameter, maar echt naar de algehele pasvorm inclusief de vorm van de end-links kijken.
Helson Shark Diver 38?
https://www.helsonwatches.com/shop.php#!/Shark-Diver-38-Steel/c/43304105
Ik vond de Maen verschrikkelijk door de enorm slechte afwerking (de band was wel top). Toch op dit horloge gestemd omdat ik voor de Seiko in kwestie niet meer dan 170 euro zou betalen op basis van de specs.
Zoals eerder gezegd is de Certina DS action en de Baltic bruisbal (of hoe hij ook heet) lijken mij een stuk toffer voor minder dan 750.
Baltic
Certina, ook in zwart, blauw en two tone opties te koop
2 heel leuke opties van een merk dat ik nog niet had bekeken, heel goede tip!
Ondanks dat ik geen mean horloge heb wil ik toch even een lans breken voor ze. Lees hier heel vaak het argument van de slechte afwerking . Mean heeft in een ander topic aan gegeven dit te hebben aangepakt en zelfs voorgesteld om een horloge ter demo aan te bieden. (Kan even zo snel het topic niet vinden, misschien heeft iemand hier betere zoek skills) Dus denk dat ze dat puntje wel hebben aangepakt.
Klopt, dat topic heb ik ook gelezen. 100% zeker ben je pas van de kwaliteit nadat er echte foto’s zijn verschenen ipv renders. Misschien nog even wachten tot april, dan zouden ze er zijn.
Dat zou ook mijn advies zijn, heb ook zit kijken naar die Hudson maar wacht met kopen om die reden. Vindt het namelijk wel een gaaf horloge.
Die Certina DS Action
Ik denk dat er bij deze 38mm DS Action inspiratie vanuit de BB58 38mm heeft plaats gevonden gezien de kenmerkende DS Action bezelring plaats heeft gemaakt voor een Tudor stijl bezelring en dat ze een beetje mikken op kopers die de Tudor mooi maar te duur vinden. (handig bedacht van de Swatch Group?)
De groene varianten (foto’s geleend van Certina):
Hoe smal zijn jouw polsen? Ik heb zelf ook smalle polsen dus misschien kan ik je twijfel wegnemen. Mijn pols is 16,5cm in omtrek en dan draagt hij zo:
Ik snap je struggle, ik heb ook altijd twijfel over male endlinks.
Ja ik vind female endlinks ook mooier, naast de draagbaarheid. Vind het wel jammer, door male endlinks vallen voor mij ook een boel mooie horloges af.
Ik heb een foto verkregen van Maen! Het gaat om de quartz versie van de mk4. Ziet er op het eerste zicht netjes uit.
Ik zou hem gewoon even gaan passen.
Ik lees dat ook, en als een wel-Maen Hudson 38 (Jetblack LE)-eigenaar van ondertussen het meest strak lopende horloge dat ik heb (+/- 1 sec. per dag) word ik wel een beetje moe van al dat ge-papegaai van mensen die er nooit één hebben vastgehad. Ja, dit heb ik vaker gezegd op dit forum. Maar nog steeds minder vaak dan al die ‘ja maar de renders waren strakker/afwerking was meh’ posts.
En ‘moet zich nog bewijzen’…hmm, voor een horloge wat al 5 jaar op de markt is, beetje een kul-argument.
Verder, vind ik die Certina ook best mooi, maar ze zijn qua stijl niet heel erg vergelijkbaar.
De Maen is duidelijk meer vintage-inspired en IMO wat eleganter/dressier, daar waar de Certina duidelijk sportiever oogt.
Ik vind bij Maen het jammer dat sinds de MKIII (of MKII?) 2 van de 5 segmenten van de bracelet ineens gepolijst zijn. Doet mijns inziens afbreuk aan de klasse van het horloge.
De Baltic heb ik ook altijd mooi gevonden; waarschijnlijk omdat ik wel van die vintage inspired look houd.
De Helson Sharkdiver 38 heeft op papier hele goede afmetingen (38mm diameter, L2L 46mm, 12mm hoog), maar schijnt wel wat lomper/forser te dragen, door z’n design. Iets om rekening mee te houden.
Ik zag vandaag deze Unimatic U2 Classis UC2
prijs is 400€
zit een NH35A in
waterdicht tot 300m
40mm zonder draaibare bezel, komt dit strak ontworpen horloge ten goede