Keuzestress Zenith Chronomaster Sport staal of titanium.

Beste HF’ers :grin::four_leaf_clover:,

Al enige tijd heb ik de Zenith Chronomaster Sport op het oog. Ik vind dit een geweldig mooi horloge. Zenith is de laatste 2 jaar meer bij mij op de radar gekomen. Ik waardeer hun historie en met name hun focus op nauwkeurigheid van hun uitwerken.

Nu heb ik dus een Zenith Cronomaster Sport Titanium op het oog. Ik vind deze toch wel heel vet. Met name dat die rust uitstraalt door de eentonige kleur. Ik vind de geborstelde bezel ook wel vet i.c.m. De sunburst dial. Nu zie ik ook veel gave stalen modelen en zelf een rose two tone knaller.

Zijn er mensen met de titanium variant? Of mensen met de stalen variant? Wat vinden jullie van de titanium variant?

Graag jullie ervaringen met Zenith en de Chronomaster Sport :grin::four_leaf_clover:. Hieronder wat foto’s gepikt van het internet.

26 likes

Blij met de mijne :heart: Titanium is ook gaaf, maar iets te monochroom geheel voor mij. Met witte dial, ceramische bezel en de gekleurde subdials gebeurt er iets meer.

19 likes

Tevreden met deze? Betrouwbaarheid goed? Inderdaad ook vet!

De eerste producties (2021) hadden een probleem in Cal3600. Onderste wijzer bewoog vanzelf.

De titanium is jonger. Maar misschien iets om uit te kijken als je voor de stalen variant zou gaan.

2 likes

Ow ja joh? Hoe hebben ze dit opgelost?

1 like

Je mocht ze insturen om een onderdeel te laten upgraden. Geen gezever hierover.

Maar niet zeker dat ze dit nu nog doen. Maar je ziet er nog veel op C24 waarvan de onderste wijzer ietwat bewogen heeft.

1 like

Tuurlijk titanium.

2 likes

Ik heb hem dit jaar gebruikt gekocht en hij draagt erg fijn! Loopt snaarstrak op tijd, maar;

Dat heeft mijne dus ook :expressionless:, de minutenwijzer loopt heel soms mee terwijl de chronograaf uit staat. Wordt onder garantie verholpen, maar ik wil hem eerst nog even dragen voordat ik hem naar de AD breng. Ik heb er niet minder plezier van maar dit zou niet mogen bij een horloge van 12k nieuw …

2 likes

Oehhh. Ik zal eens goed op de subdials kijken wel dit dan zijn. Inderdaad wel slordig zou je stellen?

Ik heb de mijne bijna altijd om, al krap 4 jaar. Ik denk dat ik toch weer voor deze ga als ik opnieuw moest kiezen tussen deze en de titanium.

7 likes

Heb je hier een voorbeeld van? Deze horloge staat op mijn verlanglijstje en wist hier niks van en was me ook nog niet opgevallen

2 likes

Deze heeft het bvb

5 likes

Ik ben over die van mij ook erg tevreden en zou geen andere willen dan met de witte plaat.
Een “fris” en interessant horloge dat nooit verveelt.

8 likes

Sowieso met keramische bezel!

2 likes

Heb je al aan een daytona gedacht?
Is maar 3k duurder bij de AD.

4 likes

In de praktijk €16k verschil?

2 likes

Als de AD die mij gunt dan wel :rofl::stuck_out_tongue_winking_eye:.

Meer. :rofl:

2 likes

Nouja de zwarte 126500 zit op zo’n 25-26k dus ja het verschil is groot, maar niet zó groot :wink:

2 likes

De zwarte cms op 6500.
Been there. :wink:

3 likes