Keuzestress

Inderdaad. Dat is ook de reden waarom ik de laatste tijd afscheidt heb genomen van een aantal horloges. Ben bang als ik voor een grail watch zoals de Rolex ga, dat dit ook gebeurt.

Het is zo ontzettend persoonlijk… zelf vind ik de Oris mooier.

Gewoon passen, de tijd nemen en dan komt het vanzelf goed:grinning:

1 like

Dat snap ik wel! Er is ook niks mis met goed nadenken en alles uitzoeken, maar zoals hierboven gezegd, laat je gevoel spreken en niet teveel bezig zijn met het waardebehoud.

Kun je het betalen? Ja? Mooi, geniet ervan. :sunglasses:

1 like

Mijn keuze zou de BB S&G zijn. Ooit in bezit gehad maar ‘moeten’ verkopen omdat er iets anders aan kwam.

Vind dit nog altijd de leukste BB ever!

De Oris Clean Ocean is ook prachtig. Alleen zoals hierboven beschreven moet je deze wel met een leuke korting kopen.

3 likes

Mooi dat je deze keuze mag maken! Beide horloges zijn zeker geen straf om te dragen, dus koop wat je het mooiste vindt.
De BB blue vond ik persoonlijk vrij fors om de pols, waar de Aquis wat dunner is. Er is nu van de BB een model met een meer bescheiden maat, die ik eens wil zien. Voor nu zal ik de Aquis zeggen, tenzij je forse polsen hebt.
Een Oris moet je niet voor de volle mep willen kopen. Het zijn mooie horloges, van een leuk en onafhankelijk merk, maar ze schrijven aardig af. Overigens is dit bij tudor relatief misschien iets minder, maar qua geld gaat het even hard.
Omdat Oris een klein merk is, is een oplage van 2000 behoorlijk veel. Hier zal ik niet veel waarde aan hechten en het gaat zeker geen waardevermeerdering geven oid.

1 like

Op Chrono24 kwam ik deze tegen: Oris Aquis Date
€ 1.640

Het is 410 euro goedkoper dan de listprice van 2050 euro, wat mij een meer redelijke prijs lijkt voor dit horloge. Is dit echter wel te vertrouwen?

Nette prijs, al denk ik dat 20% korting bij een welwillende AD in Nederland ook mogelijk is

Aan de reviews te zien zit dat wel goed.
Trusted Checkout ook dus :+1:

1 like

Trusted check out, 213 reviews; lijkt mij ok.

Mocht je deze overwegen dan bij de verkoper vooraf informeren of en wanneer de garantiekaart is ingevuld.

Ik ben niet zo bekend met Oris dus geen idee of 20% bij een AD écht haalbaar is.

2 likes

Niet totaal onhaalbaar, maar wat optimistisch is het misschien wel. Bij de Aquis heeft het ook wel een meerwaarde als je band met goed gereedschap wordt vermaakt. Die schroeven, met soms een flinke klodder loctite, gaan niet makkelijk.

2 likes