Keuzestress

Thanks, ik heb hem omgehad bij Schaap en Citroen Amsterdam en in de Breitling boutique. kans op een leuke korting dus beter bij S&C denk je?

1 like

Mijn mening is gebaseerd op eigen ervaring binnen de projectontwikkeling. Ik weet niet bij wat voor soort meetings jij zit (of zat, toen het nog face to face kon), maar in mijn ervaring is de Apple Watch absoluut dominant.

Ik ben het overigens volkomen met je eens dat de Navitimer een prachtig horloge is, maar met je werkveld hoef je waarschijnlijk weinig rekening te houden :wink:

1 like

Navitimer Chrono IMO, de enige echte.

1 like

bedankt voor je antwoord, het is ook niet zo zeer dat ik rekening wil houden met de andere kant van de tafel, maar ik wil het ook niet te flashy maken,.

De eerste spreekt me erg aan qua cleane look maar de 2e is voor mijn gevoel wel meer een navitimer. het gaat mij eigenlijk meer om het gevoel wat ik na de koop zou hebben als ik de 1e koop. qua prijs is hij uiteraard wel interessanter maar heb je een echte navitimer?

Misschien een beetje een vreemde redenatie, maar dit speelt in mijn hoofd al enige maanden.

Echt even passen :slight_smile:
De time only zal een stuk platter zijn. Het chrono uurwerk is een beetje dik, dus met passen kan het meevallen, of niet.

Beide erg gaaf iig.

1 like

Chrono … geen discussie over nodig :wink:

(Uiteraard mijn persoonlijke mening, ook gezien de historie)

1 like

Toch nog vaak een denkfout die horloge gekken maken. Denken dat andere mensen net zo naar horloges kijken, als hun zelf. :sweat_smile:

2 likes

Dat kan ik me voorstellen idd. :stuck_out_tongue:

1 like

Eerste!
Cleaner. ‘echte navi’ of niet gaat erom wat jij mooiste vind.
Dus sowieso beide passen en welke je ook beslist… Breitling: nooit full list kopen! Altijd deals te maken, en zo niet doorlopen!

1 like

Hoi Daan, Daan hier. En een die ook van Breitling en Navitimers houdt en recent daar de knoop heeft doorgehakt.

Beide hebben geen inhouse uurwerk. Dat scheelt al in onderhoudskosten op langertermijn. En dan scheelt chronograaf vs niet chronograaf volgensmij ook nog behoorlijk. Persoonlijk had ik voor het bovenste type gekozen als die geen kralen lunette had. Hoewel klassiek was dat niet mijn ding. Echter de 38 of 41 mm is wel een tegekke maat. Als je totaal geen behoefte voelt aan een chronograaf maar je de rekenlineaal wel te gek vindt zou ik de bovenste doen.

Echter wat vind je van deze?

Echt eentje die mij toch wel deed twijfelen. Hoewel die geen goude vleugels heeft, kralen lunette of subdials. Maar het is er wel een die zowel dressy is als sportief met karakter en prachtig contrast.

Deze heb ik daarnaast zelf nog bekeken. Is geserviced maar vond die uiteindelijk te opvallend.

Owhja mocht je voor leer gaan dan zou ik de nieuwe vouwsluiting even uitproberen ergens. Daarnaast is zoeken op typenummer via chrono24 en de zoekmachines wel handig. Zijn in deze categorie altijd mensen die er een kopen en het dan toch al snel het net niet vinden.

2 likes

Bedankt voor je uitgebreide reactie, die zwarte is ook wel erg gaaf!
Zijn er zover jij weet nog andere plekken waar je evt. mooie gebruikte exemplaren kan opzoeken?

En welke heb jij zelf nu aangeschaft?

Zeker mooie horloges maar wel behoorlijk casual hoor

Ik vind ze zelf niet goed passen in een formele setting en dan al zeker niet uitgevoerd in goud :thinking:

Heeft iemand @anon53002072EV al om foto’s gevraagd van zijn Navitimer?

En wat voor polsen heeft dat model, dat een 41mm horloge er uit ziet als 34mm?

Verder, ik vind de time only mooier qua look, maar zou voor een Navitimer wel een chrono nemen.

2 likes

Is het al ten overvloede geadviseerd dat een echte navitimer een chrono hoort te zijn? :joy: Succes mooi horloge :ok_hand:t3:

Chrono24 is denk ik het makkelijkst. Omdat je daar veel handige filters hebt. Waar de omschrijving nogal veel kan verschillen. Ook proffesionele handelaren zitten daarop.

Verder googlen met variaties van de modelnummers. Dan zie je een enkele advertentie van een juwelier nieuw of tweedehands meer dan de gemiddelde persoon.

Alhoewel dat bij een 2018 AB0120 wat oplevert en bij deze misschien niet zoveel.

1 like

Welkom bij de club Daan

1 like

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties, conclusie: ik weet het nog steeds niet :stuck_out_tongue:
Ik ga inderdaad lekker passen en wanneer hij gekocht is plaats ik er een plaatje van.

1 like

Oe plaatjes posten.

43mm en niks groots aan door de korte lugs.

Dik?
K vind van niet, balans en draagbaarheid zijn groots.

7 likes

Zelf vind ik de Chrono echt even te druk, iets wat ik al gauw heb bij Breitling natuurlijk. De assymmetrische subdials helpen er niet bij. Daarom zou ik persoonlijk 1.5K in je portemonnee houden en tot het einde van het jaar de rondjes uitdelen in de kroeg, en dat met een Navitimer automatic om :stuck_out_tongue_winking_eye:
(Wel moet ik te kennen geven dat Navitimer en Chronograaf toch wel hand in hand gaan, voor ‘the feeling’ is het misschien wat zonde)

Ik weet niet hoe vastgenageld je al bent op Breitling, maar je horizon verbreden op dit budget opent flink wat opties hoor!

2 likes

Ze zijn gewoon top. En met goud erbij staat ook niet verkeerd vind ik.

4 likes