Het door mij genoemde model van U-Boat, in deze samenstelling, is ook voor mij het enige van U-Boat dat ik mooi vind. De rest vind ik puisten.
Er stond aanvankelijk ook een model van Frederique Constant op mijn lijstje. Door de afwezigheid van een secondenwijzer is deze ook weer van het lijstje afgevoerd.
Ik snap wat je zegt met het tweedehands ik vind dat ook, die u-boat heeft echt een eigen smoel he. Ik zou daarvoor gaan .
Ook een mooi horloge.
Toevallig staat er een horloge op m’n shortlist voor volgend jaar die ook een secondewijzer mist. Ik ben er zelf nog niet over uit of dat een showstopper is. Ergens is het ook wel weer lekker zen en het is nu niet zo dat ik de afspraken/planningen die ik heb op de seconde nauwkeurig afmeet.
U-boat is natuurlijk ook zo courant als een rotte aardappel, dus dat kan een argument zijn voor Oris, mocht je er ooit vanaf willen.
Wat vind je van Nomos als grafisch designer? Het zijn horloges in Bauhaus stijl en hier op het forum vaak te vinden binnen je budget, met name de Club Campus. Je hebt ze in allerlei kleuren, dus je kan voor heel vrolijk gaan, maar ook voor wat serieuzer gaan. Over het algemeen heeft de secondewijzer een vrolijke felle contrasterende kleur.
Voorbeeldje:
Dit is wel een Neomatik (automatic). Die alleen streepjes en Arabische cijfers bevat. Je hebt ook handwinders. Deze hebben dan weer een California dial, maar zo eigenzinnig als Nomos is, hebben ze de Romeinse cijfers op de onderste helft van de wijzerplaat geplaatst ipv de bovenste helft.
Als ik in jouw string…uuuh schoenen zou staan, dan zou ik gaan voor de Oris.
Ja de fonts zijn niet gelijk aan elkaar. Maar zo’n datumaanduiding moet vooral functioneel zijn in zo’n design en krijgt daarom een andere font. Hierbij gaat functie boven vormgeving
Om een bandje zou ik me niet storen. Binnen een week voelt ie volledig als van jou, je zou het schoon kunnen maken of zelfs kunnen vervangen. Een bandje is simpelweg heel snel op te lossen.
Good luck met kiezen!
Zo’n secondewijzer houdt me wakker tijdens saaie overleggen
Het is een mooi helder ontwerp. Het doet me denken aan enkele van mijn vintage horloges. Daarom misschien geen aanvulling. Ik ben trouwens uiteindelijk afgestudeerd als beeldend kunstenaar, niet als grafisch ontwerper.
Ik hou erg van metaforen. Om deze moest ik lachen.
Eens!
Film heb ik minstens 50x gezien, 6-delige miniserie 5x ofzo en het boek ook 5x gelezen. En een keer op de set geweest in München. Blijft altijd m’n nr 1 favo film/boek. Zie ook mijn avatar
Anyway, ontopic. Puur naar het model kijkend zou ik voor de U-Boat gaan. Niet vanwege bovenstaande, maar omdat het best een vet ding is én quartz, dus handig.
Ik zou voor de Oris gaan, vind ik gewoon mooier. Aan de verschillende lettertypen zou ik me niet storen. Mijn grailwatch heeft meer lettertypen op 1 wijzerplaat, dan sommige andere merken in de totale collectie. Ik denk dat het met 1 lettertype een lelijker horloge zou zijn:
Je bent de mogelijkheid “Ander horloge” vergeten.
Het stringvergelijk onderschrijf ik niet.
Ik denk zelf eerder aan andermans onderbroek…
Die u-boot wil ik geeneens over nadenken.
De Oris zou ik ook niet nemen, pointer dates zijn vervelend om af te lezen.
Ondanks het stemmen op de Oris zou optie 3, een ander horloge, de voorkeur hebben.
Genoeg beters in de commentaren.
Dankjulliewel voor het meedenken. Ik heb een paar mooie andere opties langs zien komen die de keuze nog wat ingewikkelder maken. Ik kom hier terug om de NA te showen zodra deze er is.
En de keuze stress is voorbij. Wat een reis was dat zeg. Ik vertel met liefde hoe ik tot deze keuze gekomen ben. Maar eerst… Tromgeroffel…
Fijn dat de stress voorbij is. Ben zelf toch iets teleurgesteld geen fraaie Oris te zien. Dus… de uitleg?
Waarom geen Oris. Het verschil in lettertype tussen de datumring en de uuraanduiding heeft mijn aanvankelijke liefde genekt. De Oris:
In mijn zoektocht kwam ik bij deze Mido. Het kan wel. De lettertypes zijn gelijk. Maar helaas was de prijs niet in verhouding tot de onderhoudsstaat. En ik vond het wit iets te klinisch.
De volgende Mido pakte wel mooi de sfeer die ik ervaar bij de Oris. Geen Pointer date, wel een mooie buitenring in het juiste lettertype met… Met wat? Een rare gimmick, asymmetrisch, hartslag meten met een vinger op de pols? Right. Met enige aarzeling toch verder zoeken.
Dit is maar een heel klein deel van de zoektocht. Maar het beantwoordt geloof ik wel je vraag
Grappig, ik ben redelijk lastig met dit soort dingen, maar in dit geval zie ik het probleem totaal niet.
Da’s helemaal niet zo raar. Fraaie Mido!
Ik begin een beetje te zien waarom het je zoveel moeite kost. Fijn dat je uiteindelijk geslaagd bent in ieder geval.