Ik wil mezelf verwennen met een nieuwe aankoop en heb een paar mooie exemplaren gevonden. Maar het lukt me gewoon niet om een keuze te maken dus ik ben heel benieuwd waar jullie voor zouden gaan en het liefst ook te weten waarom (kwaliteit etc).
Zou top zijn als er mensen zijn die hun mening willen geven!
Persoonlijk zou ik voor een van de Squale’s gaan. Waarom? Omdat ik ook 2 Squale’s 1545 had. Heb er nu nog steeds 1 en de andere zijn vooralsnog niet persé mijn smaak.
Het “nieuwe” model, zonder crownguards vind ik persoonlijk lekkerder dragen.
Vind die Squale ook echt fantastisch.
Ontlopen de gekozen horloges elkaar veel in kwaliteit?
Ik heb zelf Seiko en Tissot waar ik echt blij mee ben.
Ik heb een Orient en ooit 1x een Citizen gehad, maar ik vond die banden daarvan zo goedkoop aanvoelen… ligt dat aan mij? Sindsdien beetje afgeknapt op Citizen maar vind deze exemplaren wel heel mooi.
Schitterend horloge wat de keuze alleen maar moeilijker maakt haha. Ik heb alleen al 2 Seiko’s en zou voor de collectie ook wat andere merken toe willen voegen, maar deze had er zo tussen gepast.
Squale is kwalitatief helemaal goed, zal je geen miskoop mee doen. Zelf zou ik kiezen voor Hamilton. Kwalitatief opk helemaal goed maar net niet wat de meeste andere zouden kiezen. Afgezien van dat mooie horloges.
Komt toch een beetje over alsof je gewoon nog niet klaar bent met kiezen of het echt juiste niet bent tegengekomen. Misschien ook een belangrijke vraag voor jezelf is of je deze lineup ziet als iets waar je mogelijk nu iets van zou kopen, maar bij de juiste deal later ook nog iets anders. Verder zou ik graag behulpzaam zijn, maar dit is totaal niet mijn smaak en heb alleen ervaring met Citizen op z’n goedkoopst en dat is ook voornamelijk omdat het niet lelijk en goedkoop was.
Als ik het zou terug moeten reduceren zouden de Citizen horloges afvallen en dan wordt het dus de Hamilton VS Squale.
Dat maakt het kiezen in ieder geval al een stuk eenvoudiger.
Het gaat mij er ook om om mijn collectie dus wat gevarieerder te maken.
Ik heb een Presage cocktail, een Seiko 5 sport, een Tissot Prx 80 powermatic. Zoals ik het heb gelezen de afgelopen tijd zijn dat wel klassiekers (in een bepaald budget) en dat wil ik dus verder uitbreiden. Must haves.
Ik mag concluderen dat een Squale daar niet aan mag ontbreken?