Keuzestress!!

Ik wil mezelf verwennen met een nieuwe aankoop en heb een paar mooie exemplaren gevonden. Maar het lukt me gewoon niet om een keuze te maken dus ik ben heel benieuwd waar jullie voor zouden gaan en het liefst ook te weten waarom (kwaliteit etc).

Zou top zijn als er mensen zijn die hun mening willen geven!

13 likes

Persoonlijk zou ik voor een van de Squale’s gaan. Waarom? Omdat ik ook 2 Squale’s 1545 had. Heb er nu nog steeds 1 en de andere zijn vooralsnog niet persé mijn smaak.

Het “nieuwe” model, zonder crownguards vind ik persoonlijk lekkerder dragen.

9 likes

Ik had deze nog willen toevoegen aan dit rijtje.

2 likes

De eerste Squale! Waarom? Omdat ik die gewoon het tofste vindt!

5 likes

Goedenavond, bedankt voor je reactie!

Vind die Squale ook echt fantastisch.
Ontlopen de gekozen horloges elkaar veel in kwaliteit?

Ik heb zelf Seiko en Tissot waar ik echt blij mee ben.
Ik heb een Orient en ooit 1x een Citizen gehad, maar ik vond die banden daarvan zo goedkoop aanvoelen… ligt dat aan mij? Sindsdien beetje afgeknapt op Citizen maar vind deze exemplaren wel heel mooi.

2 likes

Natuurlijk is in deze prijsklasse een Seiko de beste optie!

Bijvoorbeeld deze topper:

7 likes

Schitterend horloge wat de keuze alleen maar moeilijker maakt haha. Ik heb alleen al 2 Seiko’s en zou voor de collectie ook wat andere merken toe willen voegen, maar deze had er zo tussen gepast.

2 likes

Squale is kwalitatief helemaal goed, zal je geen miskoop mee doen. Zelf zou ik kiezen voor Hamilton. Kwalitatief opk helemaal goed maar net niet wat de meeste andere zouden kiezen. Afgezien van dat mooie horloges.

3 likes

Dat durf ik je niet te zeggen. Om dat te kunnen doen, zou ik met elk exemplaar ervaring moeten hebben.

Maar er zijn mogelijk wel leden die ze allemaal wel eens hebben gehad. Het is een grote vijver hier op het forum. :sweat_smile:

2 likes

Ik zou de selectie aanpassen, je vind ze allemaal leuk, maar als je er zelf echt een topper tussen zou zitten, dan was je keuze al gemaakt.

De topper ontbreekt! Dus zou je verder moeten zoeken, de squale vind ik een sub replica als ik eerlijk ben.

4 likes

Komt toch een beetje over alsof je gewoon nog niet klaar bent met kiezen of het echt juiste niet bent tegengekomen. Misschien ook een belangrijke vraag voor jezelf is of je deze lineup ziet als iets waar je mogelijk nu iets van zou kopen, maar bij de juiste deal later ook nog iets anders. Verder zou ik graag behulpzaam zijn, maar dit is totaal niet mijn smaak en heb alleen ervaring met Citizen op z’n goedkoopst en dat is ook voornamelijk omdat het niet lelijk en goedkoop was.

3 likes

1545 :star_struck:

3 likes

Deze?

7 likes

Squale numero uno!

3 likes

Ik denk dat jouw keuze nog te breed is, het is bijna niet te doen om te kiezen. Misschien eens proberen om terug te brengen naar 2-3 horloges?

3 likes

Als ik het zou moeten doen de Squale Rootbeer.
Maar ik hoef het niet te doen.

2 likes

#metoo.

5 likes

Je zou deze uit het blauw op kunnen pikken

Team Squale in dit geval

6 likes

Toch wel heel veel team Squale dus!

Als ik het zou terug moeten reduceren zouden de Citizen horloges afvallen en dan wordt het dus de Hamilton VS Squale.
Dat maakt het kiezen in ieder geval al een stuk eenvoudiger.

Het gaat mij er ook om om mijn collectie dus wat gevarieerder te maken.
Ik heb een Presage cocktail, een Seiko 5 sport, een Tissot Prx 80 powermatic. Zoals ik het heb gelezen de afgelopen tijd zijn dat wel klassiekers (in een bepaald budget) en dat wil ik dus verder uitbreiden. Must haves.

Ik mag concluderen dat een Squale daar niet aan mag ontbreken?

Hele fijne kerstdagen allemaal!

2 likes

ik kan je geen mening geven anders dan dat ik een citizen fan ben :ok_hand:
dus dat zegt genoeg, me dunkt :slightly_smiling_face:

1 like