Keuzestress!!

De Hamilton Khaki is toch best mooi.

1 like

Aangeboden op het forum… toch ook heel mooi :star_struck:

3 likes

Van de getoonde modellen, zonder enige twijfel, de eerste Squale 1545! Gewoon een super degelijk en fijn dragend horloge, van een merk met een geweldige historie, op het gebied van duikershorloges!

Enige horloge dat ik kan bedenken, dat misschien deze nog zou kunnen verslaan is de Squale 1521. Heb er daar inmiddels 3 van en zou er best nog een willen!:blush::+1::heart::shark:

2 likes

Welke 3 heb je dan Ed?

1 like

Van de door jou aangegaalde modellen zou ik persoonlijk voor de Certina gaan.

Pluspunten:

• Titanium
  • Gangreserve van 80 uur

Minpunten:

• 43mm*

*Naargelang je polsmaat uiteraard.

2 likes

1 like

Ik heb een blue blasted, een full lume en een Onda Azzurro. Met de Von Burenkast gewoon lekker onderscheidend en super comfortabel!:heart::shark:

2 likes

Op jubilee wel erg fraai :+1:

4 likes

Van de originele selectie die je had heeft de Hamilton veruit mijn voorkeur! Maar als het budget opgerekt kan worden… dan komt er met bijvoorbeeld de Oris Aquis en Oris diver 65 wel een nieuw niveau in zicht.
Niks ten nadele van de Hamilton, maar het zal je niet verbazen dat als je het budget 2x zo groot maakt, er horloges van een nieuw kaliber binnenkomen :joy:

Als de keuze Squale of Hamilton is, kan je wat mij betreft geen foute keuze maken. Allebei top horloges. Mijn voorkeur gaat naar de hamilton, vanwege de kastvorm en de (niet aanwezige) bezel. Squale heeft wel een spannendere wijzerplaat & wijzers, dus dat spreekt weer heel erg in het voordeel van de Squale. Daarbij moet je jezelf wel altijd afvragen: gaat dit kleurtje of dingetje mij niet gauw vervelen?
Zoals gezegd, een persoonlijke keuze, maar qua kwaliteit heb je met allebei horloges gewoon een topper

5 likes

Squale FTW! :shark:

2 likes

Top stukje info en bedankt voor je reactie!

Ja dat budget is natuurlijk wel een dingetje. De Squale en Hamilton liggen in mijn budget, de Longines en Oris erboven, niet dat dat er niet is maar of ik denk niet dat ik het er extra voor wil uitgeven in vergelijking met de Squale en Hamilton.

Heb gisterenavond overigens nog op YouTube wat revieuws bekeken over de Squale en de Hamilton, erg leuk en informatief.

1 like

Ik zou ook eens bij Mido of Maen kijken.
Zitten echt hele mooie pareltjes tussen!!!

2 likes

De citizen :wink:.

2 likes

Ik zag de Mido Ocean star voorbij komen, past naadloos in dat rijtje.

De keuze gaat op dit moment tussen de Squale 1545 en de Hamilton khaki navy scuba.

Met in mijn achterhoofd nog die Longines…

Het is natuurlijk ook wat de markt te bieden heeft, die Mido lag wel weer wat hoger qua prijs.

1 like

Geen van allen.

Van Squale zou ik de super Squale pakken, op dit moment.

Van Hamilton doe ik niks meer. Ik erger me altijd dood aan de überslechte kristallen, want ze doen vaak niet aan AR coating, dus dat zijn vokking spiegels. Als ik het echt moest doen, dan de Murph 38.

De Squale 1545 zit mij te dicht op een ordinaire Submariner hommage, Hamilton’s duikers zijn ook niet tof. Dan zou ik uit de Swatch Groep eerder een Certina DS Action kopen, in 38mm. Misschien zelfs wel de bi-color met groene bezel:

Maar wat dacht je van de Baltic Hermetique?

Of de Serica 6190 Storm Grey.

Die Citizen zou ik niet overwegen. Te lomp, te druk. Sterker nog, als het geen The Citizen is met bijvoorbeeld een AQ4100 kast, overweeg ik geen enkele Citizen meer, maar dat zal boven budget zijn.

4 likes

Fraaie suggestie in het sportieve genre

2 likes

Mooie uitgebreide reactie! Dank!

Wat vind je van de Longines?

3 likes

De hamvraag is; heb je al dingen gepast?

1 like

Voor de oris aquis gaan. En dan de 41,5mm pakken. Valt iets kleiner uit op de pols door de korte lugs. Robuust horloge.
Rubber band erbij voor de zomers en klaar ben je!

1 like

Vooralsnog zou ik nog steeds gaan voor de Hamilton al is de Squale kroeg wel erg aantrekkelijk. :grin:

Fate_Amenable_To_Change heeft wel een punt en vaak goed onderbouwde kritiek en suggesties. Hoewel ik het zeker niet altijd eens ben met zijn smaak, zou ik zijn advies zeker ten harte nemen en serieus meewegen in de keuze.

2 likes