KHS H3 verlichting defect

Ik ben sinds kort in het bezit van een KHS commander h3 titan pro. Deze zat in de nalatenschap van mijn broer.
Dit horloge is uitgerust met H3 verlichting. Het probleem is: het werkt niet. Het blijft zo donker als de nacht. Weet iemand of dit te verhelpen is, en zo ja, wat dat ongeveer gaat kosten?

1 like

Deze?

41qxCyZyBML

De verlichting bestaat uit tritiumbuisjes, eigenlijk kunnen die niet kapot. Het is wel zo dat de verlichting in de loop der jaren minder fel wordt. Heb je een idee hoe oud het horloge is? De buisjes geven na 12,5 jaar 50% minder licht, na 25 jaar wordt dit 75% minder.

Ik denk dat je de buisjes wel kunt laten vervangen als je wilt, dat zal wel bij de fabrikant van het horloge moeten: https://www.khs.net/en/contact.html Het is denk ik goed om te weten dat tritiumbuisjes een stuk minder fel zijn dan superluminova, dus het hangt er ook een beetje vanaf wat je verwacht :slight_smile: Zo lang je de buisjes nog enigszins kunt zien in het donker zou ik niet aan vervanging denken.

2 likes

Dat is hem. Ik heb geen idee hoe oud hij is, maar volgens een Duitse website is hij sinds 2012 op de markt. De buisjes geven echt helemaal geen licht. Zelfs als ik in de kast ga staan met de deur dicht (dus echt aardedonker) en ik hou het horloge zo’n beetje tegen mijn oog aan dan zie ik nog niks.

2 likes

Heel vreemd, ik zou er zeker een mailtje naar KHS aan wagen. De buisjes worden overigens niet door KHS zelf, maar door MB Microtec gemaakt.

1 like

Bedankt Stefanmol. Ik heb een mailtje verstuurd. Ben benieuwd…

2 likes

Wij ook !.

Succes.

1 like

Ik ben benieuwd! Houd je ons op de hoogte? :slight_smile:

Maar natuurlijk…

Gecondoleerd :neutral_face:

1 like

Dank je wel