KHS Missiontimer automatic, en meer H3 spul

Na intensief van de Missiontimer quartz,genoten te hebben, kwam bij mij de vraag of dit klokje ook met een automatic, Zwitsers uurwerk leverbaar zou zijn.

Ik ben mij dus gaan verdiepen in KHS modellen en wat bleek, hij is gewoon leverbaar.

Zijn er overigens meer leden die een KHS bezitten?
Het is een jong merk, onder de vlag van MB-Microtec, zoals ook Traser is.

Hierbij mijn nieuwe aanschaf.

Automaat en quartz,

Boven de quartz, onder de autom.

Mooi afgewerkte kast, geen scherpe hoeken etc.

PVD kast en Sapphire, en geschroefde kroon om de zaak tot 200m waterdicht te krijgen.

De zeer degelijke originele nylon band vervangen voor leer.

Ready for de aankomende zomer mission…

De redenen voor mij om deze klok aan te schaffen heb ik proberen te verwoorden op mijn blogspot.

http://ehwatch.blogspot.com/2010/04/khs-missiontimer-h3.html

Mijn verzameling met H3, is nog net niet volledig uit de hand gelopen.

Groeten Erik

prachtig horloge erik, trouwens de hele verzameling mag gezien worden, helemaal top(tu)

Mijn verzameling met H3, is nog net niet volledig
uit de hand gelopen.

Vind je ??? :wink:

groets
arrie rombout.

(ps mooie collectie)

Ik ben selectief aan de slag gegaan met de aanschaf.:wink:

De laatste tijd komen steeds meer horloges met die H3 wijzers, maar voor mij blijft er maar 1, en dat is de Traser, omdat dit merk van de uitvinder MB-Microtec is. KHS is een onderdeel van Traser.

Het gaat mij echter niet enkel om de H3 technologie, maar de gehele robuuste opzet van deze horloges is zeer goed. Het zijn echte werkpaarden, die mij ook nog eens erg lekker om de pols dragen.

Loop je tegen een deurpost aan :frowning: , kijk je daar eerst naar, de Traser heeft meestal niets te bekennen aan schade (tu) , zeker de uitvoeringen met Sapphire glas niet. Gewoon top! :smiley:

Ik vind de automaat mooier :smiley:

Hallo Erik,

het symbool doet mij denken aan een ander merk (Armani), maar dat terzijde.

Vette shit die horloge’s:} heeft de automaat een doorzicht bodem?
zoiets mis ik nog in mijn verzameling:)o

Mvg
Roberto.

De Traser heeft een dorkijk bodem, de KHS heeft een mooie PVD bodem.
Een 200m diver met doorkijkbodem zie je ook niet zo veel.

Greetz Erik

Leuke verzameling (tu)

Merk je nog verschil in de “felheid” onderling?

De Buisjes van MB-Microtec geven onderling het zelfde sterkte af. Ik zeg bewust onderling want als je de blauwe en groenen naast elkaar legt, lijkt de groenen wat duidelijker te zijn.
Leg je groen naast groen of blauw naast blauw, merk je geen verschil.

Oorspronkelijk zijn deze buisjes geconstrueerd aan de eisen van de Amerikaanse defensie. Ze zouden denk ik feller kunnen zijn, maar spec. MIL-PRF-46374F schrijft dat voor.

Het is immers een uitvinding voor de Amerikaanse defensie, omdat magazijn medewerkers begin jaren 80 last kregen van stralingsziekte, door de vele 10 duizende horloges in het magazijn.

Stocker&yale en US Marathon zochten naar een oplossing. Stocker&yale maakte toen al nachtkijkers voor de Amerikaanse defensie met Traser buisjes van MB-Microtec, en heeft dat toen los gelaten voor de productie van Horloges.
Later is US marathon zo slim geweest de horloges met H3 in groote getallen te fabriceren. Ze hadden een vooruitziende blik, want de US wilde er heeeel veel van kopen voor de komende golfoorlog. Stocker&yale kon niet aan die vraag voldoen en verloor het US Gouverment contract.

Mvrgr, Erik

Dit verhaal ken ik: het ging om de Sandy 184. Deze had destijds nog “geverfde” Tritium en het maximum was toen op 50 dpm gesteld.

In het “New Cumberland Army Depot, Pennsylvania” werden zelfs horloges gevonden welke 100x sterker waren dan hetgeen toegestaan was ::o

Waar het mij om ging was met name het lichtverschil tussen de nieuwe en oude klokken.

Die Adanac vindt ik trouwens heel erg mooi :~ en is in zeldzaam goede staat volgens mij :}

Hartelijk dank voor de aanvulling.

Indien ik de lichtsterte tussen een nieuwe KHS vergelijk met de oudere US marathon, zie ik nauwelijks verschil. De US marathon is ook nog niet al te oud, de Adanac is NOS dus nieuw en ongedragen, die heeft wel wat sterkte verloren, maar nog steeds duidelijk te zien.
Ik heb een vergelijk op mijn blog tussen de Adanac en US Marathon.
http://ehwatch.blogspot.com/2010/04/adanac-militair-us-h3.html

Ik heb echter ook nog een Sandy 490 met H3 buisjes van 1984, en daar kan je jammer genoeg weinig nog van zien. Klopt ook wel want het zou tegen de 25 jaar meegaan. De buisjes kan je overigens wel nieuw bestellen bij MB-Microtec, dus restauratie moet mogelijk zijn.

De Adanac heeft een stalen kast en geschroefde kroon en deksel.
Het model van de kast is exact gelijk aan die van de Marathon, echter is die van een high impact kunstof, het glas is van een soort kunstof helikopter glas.

Ja, vooral die Adanac valt me op in je verzameling. Maar de rest vind ik uiteraard ook schitterend! :}
Zelf heb ik de P6500 gehad, maar die heb ik weer verkocht, omdat ik 'm toch wel erg licht aan mijn pols vond. Toch wil ik nog wel weer eens iets aanschaffen met die buisjes, want die zijn perfect.

De KHS quartz Missiontimer gaat door de aanschaf van de automatic de collectie verlaten. Ik voorzie namelijk een afnemende draagtijd, door de komst van zijn mechanische broer…

De quartz is inmidels naar een forumlid gegaan, ben blij dat hij toch nog in de horloge familie is gebleven

Mooie klok!

Is er ook een website van KHS?