De komende tijd zullen ongetwijfeld onder een groot aantal kerstbomen kubus-achtige pakketjes te vinden zijn. Wel of niet door de “kerstman” achtergelaten (waarschijnlijk hebben de meesten zelf voor kerstman gespeeld aangezien het een geldige reden is om flink uit te pakken, toch??)
Deze middag is middels de FedEx koerier mijn pakket gebracht. Het betreft een merk welke niet oververtegenwoordigd is op dit forum:
Mijn voorkeur ging uit naar een bescheiden horloge van toch wel een merk in het hogere segment (imo), stoer en degelijk, maar toch verfijnd. Het liefst met metalen band, wat niet misstaat onder een business-suite. Uiteindelijk is dit hem geworden:
IMO beschaafd horloge met 41mm niet groot, maar zeker niet te klein om mijn pols.
Helaas nog geen wristshot, moet de band nog even op maat laten maken.
Daarnaast wil ik jullie toch nog deelgenoot maken van een aanwinst van zo’n twee maanden geleden. Tijdens de D-D-Dagen van de Bijenkorf heb ik mijzelf niet in bedwang kunnen houden en heb een handopwinder van Alpina aangeschaft, welke hoog op mijn wishlist stond.
Heerlijke handopwinder op rubber (mijn eerste), maar ik moet zeggen dat dat heerlijk draagt (had ik eerst niet gedacht).
Alvast goede dagen en in afwachting van posts aangaande uw oogst…
Van alles maar geen horloge (b.v. een rondreis door Marokko, misschien dat ik daar op een of andere bazaar iets kan scoren) en een webradio (ibood actie van vandaag).
Voor allen die wel een timepiece mogen ontvangen, lucky bastards and a lot of fun, fun, fun.
Proficiat! Vind em ook stoer en door de
schaalindeling ook sportief, maar vraga me ook af
wat je er verfijnd aan vind?
Het is toch wat contrasterend: stoer en toch verfijnd.
Maar het verfijnde vind ik terugkomen in de smalle zilverkleurige indices, de dunne, naaldachtige, roodgetipte (iets meer dan dat) secondewijzer wat de wijzerplaat toch zijn rust geeft.
Grappig is wel de tekst onder het midden van de wijzerplaat “Rotor Self-Winding”, is zoiets als een op een auto van nu “katalysator” achterop plakken, maar voor de opmaak van de plaat maakt het wel af.
Vandaag de band op maat laten maken en denk dat het horloge voorlopig niet van mijn pols afkomt.
Het is toch wat contrasterend: stoer en toch
verfijnd.
Maar het verfijnde vind ik terugkomen in de smalle
zilverkleurige indices, de dunne, naaldachtige,
roodgetipte (iets meer dan dat) secondewijzer wat
de wijzerplaat toch zijn rust geeft.
Aha, op die manier verfijnd. Verfijnde details dus.
Grappig is wel de tekst onder het midden van de
wijzerplaat “Rotor Self-Winding”, is zoiets als
een op een auto van nu “katalysator” achterop
plakken, maar voor de opmaak van de plaat maakt
het wel af.
Zo vanzelf sprekend is dat toch niet, met al die quartz en handopwinders, maar ik denk dat die tekst vooral iets nostalgisch is:
Vandaag de band op maat laten maken en denk dat
het horloge voorlopig niet van mijn pols afkomt.
Fijne dagen allen.
gr
Dick
Again, veel plezier met je stoere Tudor met verfijnde details en natuurlijk de Alpine niet te vergeten.
Ik vind waarschijnlijk niets onder de kerstboom. Misschien een vintage Edox die ik van de duitse baai heb, maar ik weet niet of die er op tijd is voor de kerst
In januari komt er misschien wel wat, ik hoop op een leuke ‘donatie’ in januari, als dat inderdaad door gaat koop ik waarschijnlijk van een deel daar van een leuke klok
Onder de kerstboom…
Nee: geen pakje,
Ja; wel een rekening.
Een rekening voor een stalen band voor mijn Glycine Limited Edition MLV.
Zodra de band er is volgen “real life” fotoos.
Hier de MLV zònder stalen band:
Terzijde:
In oktober, op vakantie in Spanje, ontmoette ik in ons hotel, ergens boven op een berg in Andalusia, twee Amerikanen.
Eén ervan vindt mijn horloge wel mooi.
Blijken die twee een B&B te hebben op Hawaï, op de flanken van Mauna Lua, de vulkaan die de naam heeft gegeven aan mijn Airman.
Nee: ik heb 'm niet verkocht aan hen.
Ja: ik investeer nu wel in een stalen band, naast de lederen en de rubberen die ik al heb.
Geen pakje onder de boom dus,
wel een pakje onderweg.
Beste mensen:veel plezier met juilie pakjes onder de boom,
mijn plezier komt nog,
Bij de DD-dagen zat er 40% korting op de retailprijs, scheelt inderdaad flink. Het fijne is dat de inhouse Diamond Point meedoet aan de dd-dagen, en Alpina als merk zou verdwijnen uit het aanbod.
Dat maakt mijn Alpina iet goedkoper dan de nieuwe Alpina in zwarte uitvoering welke nu op Marktplaats aangeboden wordt (volgens mij een nette prijs).