Wat vinden jullie hiervan? Doodgewone rip-off/homage of toch genoeg eigens?
Mijn ervaring met kickstarter is dat ik 3 keer een horloge heb gekocht waar ik zeer snel op uitgekeken was. En dus snel weer verkocht heb. En qua prijs kun je leuk ander spul kopen. Nogmaals mijn ervaring.
Ik vind dit model niet verkeerd. Maar voor dat geld zijn er leuke alternatieve. Maat is goed.
Voor 320 iets te koop zetten via Kickstarter en dan dit eronder plempen:
“We could have sold our watches for $2.000 in terms of quality, movement and materials used, but we accept lower margins to enable our customers to make the best possible watch buy.”
Dan ben je niet goed wijs…
Nee, een eigen gezicht heeft het niet. Naast de opmerking “We could have sold our watches for $2.000”, struikel ik over deze “The price starts at only $320 - 62% off future retail price”. Dat is bedrijfseconomisch onverantwoord of complete onzin. Instinctief ben ik geneigd het laatste te denken, anders heb je eigen merk kapot gemaakt…
Ik ben geen kenner dus zou niet weten aan welk horloge dit een hommage zou moeten zijn
Maar lelijk kan ik hem in staal niet vinden en met 36mm nog een mooie maat.
Ik kan alleen nergens een specificatie van het uurwerk vinden. Oftewel merk en type uurwerk.
Maar dan de merknaam: geeft meteen een plakmerk connotatie
Het lijkt op een Fossil (STP1-11) uurwerk, die hebben precies hetzelfde rondgepolijste binnenwerk.
Edit:
Even specificaties opgezocht van een STP1-11 en het kan bijna niet missen:
26 jewels
28,800 A/h
Power reserve 44 hours
Wat is de connectie tussen Fossil en STP?
mijns inziens gebruikt Fossil miyota uurwerken. (mechanische)
STP is eigendom van Fossil. Zo kan Fossil Swiss made horloges maken.
Raar dat Fossil dan niet "eigen " uurwerken in hun horloges verwerken.
Er is niks mis met STP uurwerken.
Heet toch ook Alexander Vernachel?
leg eens uit?
Ik maak eerst een foto, kan even duren!
was ik al bang voor.