Kickstarter horloge: toekomst of snel vergeten?

Het onstaan van de aarde "in a nutshell":ok_hand::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Het hangt ervan af. Veel microbrands bedienen zich van crowdfunding om uit de startblokken te raken. Sommige lukt dat aardig, andere niet.

Dit horloge is op het eerste gezicht i.i.g. samengesteld met onderdelen van goede kwaliteit. Zo maakt Miyota met de 9000 serie echt degelijke uurwerken.

Het uiterlijk is een kwestie van smaak, natuurlijk. Dat de campagnetekst overladen is met superlatieven boezemt me daarentegen niet erg veel vertrouwen in. Wellicht is dat onterecht.

1 like

Dat zit wel goed fout met ome Willy, eerst een beetje paard verkopen als rund en nu ruimtebrokken in horloges stoppen of is dit een andere Selten :thinking:

3 likes
  1. Gas
  2. Mass + Pressure
  3. Time
  4. Profit!

Waar komt die Profit! meme toch vandaan, lieve mensen?

1 like

Ik heb het Kickstarter filmpje gekeken en dan zie je hoe ze de Rotor monteren en dan zie ik al dat het uurwerk in het horloge goedkoop is. Het zijn allemaal leuke initiatieven maar ik vindt dat een horloge van meteoriet niet met een Chinees (niet Zwitsers) uurwerk mag zijn uitgerust en er zijn heel veel van dit soort projecten je moet maar geluk hebben als je het project financiert dat het een succes wordt. En wie zegt dat het echt meteoriet is en niet nep nagemaakt meteoriet uit een Chinese fabriek het bewerken van meteoriet is volgens mij ook niet zeer makkelijk dus hoe ze die kast dan persen ik weet het niet.

Ik bestel nooit meer wat bij KS. Ben in zoveel projecten gestonken waarvan ik nooit het product heb ontvangen, maar wel ons geld kwijt. KS zelf doet er helemaal niks tegen (want hun vangen net zo hard een percentage voor elke scam).

Gewoon links laten liggen als je jezelf een hoop frustratie wil voorkomen.

Ooit een NTH gehad, prachtig horloge, super mooi afgewerkt, top specs maar het zijn kleine dingen die je gaan irriteren waar microbrands op hebben moeten bezuinigen of concessies in hebben moeten doen…in dit geval was dat de rammelende rotor van het miyota uurwerk.

Douglas ook gehad, oud merk en via kickstarter een nieuw leven in geblazen. Was leuk horloge maar raak je toch na tijdje op uitgekeken…noem het de x factor van de bekende merken.

And last but not least zijn wij hier zelf ook debet aan op het forum…ook wij hebben het grotendeels over de grotere bekende merken …. worden wij met zijn allen lekker gretig van :slight_smile: hebben! Hebben! Hebben!

Vergeet niet dat bij een start up vooral veel geld verloren word. Dat is leuk voor zolang de droom duurt maar op een bepaald punt moet er wat worden verdiend of gaat de handdoek in de ring. Ik gok dat de meeste initiatieven ergens in dat proces sneuvelen.

Het gaat niet om de kast, maar om de plaat, deze is van geëtst meteoriet, zodat de structuren van de steen zichtbaar worden. Overigens hoeft meteoriet niet duur te zijn, een paar euro per gram voor ‘doorsnee’ meteoriet. Wil je echter stukjes bekende meteoriet, hebben dan betaal je grof geld. Een stukje meteoriet waarvan men heeft aangetoond dat het van Mars komt kost je vrij veel, paar honderd per gram…

1 like

]

wow

De NH werkjes zijn niet echt duur (echt niet duur), maar wel erg degelijk. De 9000 is het dunnere antwoord van Citizen Miyota op de ETA 2824-2.

wow, echt wow

Die meteoriet is indertijd neergestort in mijn Zweedse achtertuin. Waarom zouden de Zwitsers er meer “recht” op hebben dan anderen?

:thinking:

't is een klomp ijzer, FFS.
Zelos (om maar eentje te noemen) heeft al jaren meteoriet wijzerplaten in hun horloges. Het is geen rocket science. :smiley:

Ik al evenmin. Waarom zou je een kast in 316L roestvast staal moeten persen? Het zou me erg verbazen als die niet gewoon m.b.v. “stock removal” (geen idee of die term ook in deze horlogekast-context gebruikelijk is, maar je begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel) wordt gemaakt.

3 likes

Ik vind de Selten wel gaaf! Mijn vinger zweefde zelfs even over de “back this”-knop, om zich vervolgens, denkende alle andere te veel ongebruikte horloges in mijn verzameling, weer terug te trekken.

Overigens is Selten nu al een succes voor de makers. Goed gedaan!

Independent watchmakers worden niet tot nauwelijks getroffen door een crisis. De simpele simpele reden hiervoor is dat mensen met veel geld ongeacht een crisis welvarend blijven. Juist deze doelgroep is de gemiddelde klant van de merken die je hier boven noemde.

1 like

Deze ziet er nog best netjes uit. Ik heb even zitten twijfelen om deze te backen, maar 40mm is voor mij te groot.
Ik heb intussen een 8-tal horloges vanuit Kickstarter gebacked. Tot nu toe ook allemaal ontvangen. Slechts eentje zit er nog in de verzameling, de rest zijn weer verkocht.
Qua kwaliteit was het wisselend. Vooral de horloges met stalen band waren matig. Er was altijd wel iets met de band wat niet goed doordacht of geproduceerd was. Bij één Kickstarter was het hele horloge ver onder de geadverteerde kwaliteit. En bij een kickstarter heb ik geluk gehad en mijn horloge wel ontvangen terwijl er nog best wat mensen zijn die uiteindelijk niks ontvangen hebben.
Ik verwacht nog één horloge, dat zal ook mijn laatste Kickstarter zijn.

1 like