Kickstarter - Jacob & Sköld

Plaatje van een Kickstarterproject waar ik een van de “backers” van ben.
Het primaire doel is inmiddels gehaald en ze zijn nu op weg om in de resterende 6 dagen een “stretched goal” te bereiken, wat dan een extra bandje oplevert. Ziet er naar uit dat dat ook gaat lukken.
Keuze uit twee uitvoeringen en drie banden.
Vindt het ontwerp wel mooi rustig en voor SEK 1.400 val ik me geen buil.
Voor dat geld uiteraard geen handopwinder of automaat, voordeel is dan wel dat 'ie het altijd doet, zolang er leven in de knoopcel zit.

Info hier, levering naar verwachting ergens in april, verzending vanuit Zweden.
Wordt ongetwijfeld vervolgd…

1 like

Mooi, en absoluut niet te duur :grinning:

Mooi design! Alvast veel voorpret gewenst.

Update (21-01-2016):
De funding is succesvol afgesloten, 255 “backers” hebben samen ingetekend voor SEK 366.580.
De initiatiefnemers kunnen dus echt aan de slag.
Omdat na het eerste doel ook nog twee “stretched goals” zijn gehaald, krijg ik nu voor mijn centen er een tweede band en een bandentooltje bij geleverd.
Reuze benieuwd wat in het echt het resultaat zal zijn.
Wordt vervolgd…

1 like

Vandaag gearriveerd.
Eerste indruk: simpele, lowbudget quartz.
Wel z’n Kicstartergeld waard, niet het dubbele.
Goed afgewerkt, dat weer wel, maar geen hoogvlieger.
Kan ook niet voor dat geld.

1 like

Ziet er best leuk uit. Maar het doel “Exceptional quality” is kennelijk niet gehaald. De pre-order prijs is SEK 2290 & de uiteindelijke retailprijs zou dus nog hoger moeten worden. Dat gaat moeilijk worden?

Na bijna drie jaar is de batterij leeg, of al eerder zonder dat ik het merkte want zo vaak draag ik hem niet meer.
Dus maar opengeschroefd en eens gekeken wat er in zit…

Stockfoto:

Voorkant, nu:

Achterkant nu:

Binnenkant met héél véél plastic:

Binnenkant zonder al dat plastic toont een grote leegte:

Gauw batterijtje er in, nog sneller weer dicht en snel vergeten wat ik daar zag.
Maar goed, het ding kostte ook indertijd niet veel.

3 likes

Jezus… :joy:

Bestaat het merk overigens nog? Vraag me vaker af net dit soort projecten hoe lang leven deze bedrijven/merken beschoren is.

Stop er een kwaliteitsbatterij in. Gaat gelijk de intrinsieke waarde van het horloge omhoog :wink:
Voordeel is wel dat die Miyotas echte werkpaarden zijn.

1 like