Kickstarter watches (ongoing topic)

Het is meteen al wel een diepte investering, maar dit lijkt wel een gaaf horloge te worden:

A-13A Pilot Watch, via @Kickstarter

2 likes

Ziet er cool uit. Maar inderdaad wel een berg geld. Als ik dat al aan een horloge zou uitgeven dan zou ik hem toch echt wel van tevoren even willen zien en voelen en niet op een render of foto afgaan.

Belachelijke prijs voor een even belachelijk horloge,perfect in balans dus :grin:

Ja haha. Ik snap hem ook niet. 16mm dik ook. Geen bijzondere spec’s en dik 2000 euro.

De hoop is natuurlijk dat per ongeluk een Hodinkee er een artikel over schrijft. Dan zijn ze zo weg, en heeft de maker een lekker spaarcentje verdiend.

1 like

Ik kwam de Wolbrook tegen op Worn & Wound en ben toen ook gaan zoeken op het forum of er ook hier iets over bekend was en ontdekte toen pas dit Kickstarter topic.

Voor de 149 Euro voor de quartz variant kon ik de verleiding niet weerstaan dus ben ingestapt … nu nog wachten tot mei 2020.

(nog even plaatje toegevoegd)

9 likes

Staat ie niet al op hun Insta pagina? Ik zag het horloge van de week op een Instagram pagina voorbij komen en toen dacht ik daar ook gelijk aan.

Ben benieuwd. Laat tegen die tijd maar weten wat je ervan vindt!

Ik hou je / jullie op de hoogte … nog een paar maanden … :wink:

1 like

@Daan010 mee eens, en ik heb de eerste versie die quartz aangedreven is en die bevalt heel goed. Het is een super duidelijk af te lezen wijzerplaat dus de chrono functie is optimaal. Paolo Fanton bouwt kwaliteit dus dat zal met de nieuwe Flyback ook wel goed komen. Wil je de kroon en pushers aan de rechterkant van de kast dan kan dat ook !

1 like

ben benieuwd wat jullie hier van vinden. 1000 euro voor een no-name, wel interessant mechanisme (waar doet dat nu aan denken?..)

3 likes

Heel tof!

Wel vreemd dat minimum van 4585 euro. Die kan ik niet plaatsen. Dat is 4 horloges?

Omrekening van 40.000 HK$ naar euri.

Bijzonder dat deze nog niet is langs gekomen.


Ontwerp van Nederlandse bodem, 39,5mm, enamel dial, Sellita SW260-1 uurwerk voor €390,-

Heb ik al gezien op HF!

Toch wel:

@Janszoon @Paul2all de prijs lijkt mij redelijk voor een mechanische chronograaf met Flyback ? Wat koste een Sinn of Dodane met die functie ? Flyback is wel een extra functie en het is geen massa artikel. Ik heb de quartz versie en die is een stuk goedkoper, ook nog te koop via zijn eigen website.

@ravvie worn & wound heeft er al wel over geschreven
https://wornandwound.com/first-look-the-a-13-pilots-chronograph-is-going-mechanical-with-central-minutes-and-flyback-functions/

https://www.nardiwatches.com/

Prachtig ontwerp, imho!

1 like

Het gaat me niet zozeer om de functionaliteit. Ik vind hem niet mooi. Zo dik. Looks gaan bij mij voor op functies.

Ieder zijn ding!