Vanmiddag liep ik op de rikketik bij een Duitse verkoper tegen een Kienzle horloge aan.
Het betrof een limited edition en was ongeveer 5 jaar oud. Er zat een Valjoux 7750 caliber in en had qua uiterlijk erg veel weg van een IWC Portoguese
Ter illustratie:
Alleen had deze nog een datumaanduiding waar in het plaatje IWC Schaffhausen staat.
Ik heb net al een en ander doorgespit op internet, maar kan eigenlijk niks over dit horloge vinden (waarschijnlijk omdat het limited is). Kienzle kom ik wel her en der tegen, maar vind dan ofwel goedkope klokjes (s, maar gewoon goedkopere series.
Ik vind het horloge er wel erg gaaf uitzien, maar vraag me af of het de 600 euro (vraagprijs) wel waard is, en of ik dan niet beter gewoon wat geld erbij kan leggen voor een nieuwe klok in dezelfde stijl (als ik die weet te vinden met een goed caliber erin).
Mmmmm… nu kwam ik deze tegen bij Zeno Watch basel:
(Magellano Chronograph Silver)
Die lijkt er toch wel HEEEEL ERG VEEL op… tot en met de witte datumaanduiding, de opgelegde cijfers, de wijzers en het 7750 caliber… enige verschil dat ik zo 1,2,3 kan ontdekken is de merknaam die erop staat :D…
Thanks voor de linkjes! Die IWC blijft gewoon de max, maar die zal ik nooit kunnen betalen.
Ik trek eigenlijk de conclusie dat Zeno Basel dit model niet alleen zelf verkoopt, maar ze ook als OEM verkoopt, of is die conclusie verkeerd? Zeno kan trouwens wel ook passende stalen banden leveren, daar word ik wel blij van !
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het zo erg vind dat er meerdere merken dezelfde klok maken… het zal allicht zijn werking hebben op de restwaarde… maar in essentie is het gewoon een goede klok, toch?
Afijn, weer iets om over na te denken… bedankt voor het meedenken