Kienzle mechanik I

Graag zou ik iets willen weten of het kaliber in dit horloge: Kienzle Automatik
Mechanik I.Is dit Unitas,Eta of Asian ? Er staat een kroontje op het binnenwerk.Verder kan ik niets ontdekken.Op de Rotor staat Kienzle 1822.Dank U

Ha Peacock: welkom hier.
Zonder foto is jouw vraag lastig te beantwoorden natuurlijk.
Heb je hier http://www.kienzleuhren.de/index.php?id=265&artikelnummer=88&fm_scroll=0&L= al gekeken??

dit zijn chinese werkjes de zelfde werkjes die rexxor/trias/steinbach enzenzenz

Hallo Peacock

als het een moderne kienzle is, is het hoogstwaarschijnlijk een Miyota 8215(citizen) de asiatisch tegenhanger van de eta 2824-2.
Een goed en sterk werkje maar zonder sekondenstop en met een lagere slag per sekonde van 6 dan de eta die 8 slagen per sekonde heeft.

En volgens veel kritieken op hetinternet een steviger en beter tegen grove behandeling kunnende werkje dan de eta.

Tip gewoon eens miyota 8215 versus eta 2824-2 in en je vindt al veel op het internet.

groeten

stefaan

Dank U voor de reacties.Een Miyota uurwerk is mogelijk gezien het aantal BPH’s:21600.Dit kaliber is echter uitgebreider dan de 8215 gezien
a.gangreserve
b.Extra urenaanwijzer
c.datumfunctie.
Ik heb bij Kienzle om uitleg gevraagd.Mocht ik meer weten dan hoort U dat.
groeten uit de sneeuw

Zojuist bericht ontvangen van Kienzle:
Bij alle Kienzle 1822 Mechanik Modellen worden Eta kalibers gebruikt.

Weet iemand of er ook winkels zijn waar Kienzle horloges (in Nederland) te koop zijn? Of zijn er misschien ook internet adressen? Bij voorbaat dank.

Ik heb ooit eens bij een Juwelier in Delfzijl gezien dat ze daar Kienzle horloges verkochten. Echter het waren wat ’ oudere ’ modellen.

Ik ben ook benieuwd aangezien ik voor iemand opzoek ben naar een betaalbare maanfase horloge!

Iemand nog tips?

Mijn horloge komt van juwelier Scheich ,Oosterstraat Groningen.U kunt googelen of een email sturen naar:info@kienzle-ag.de.Deze kunnen U zeker verkoopadressen in Nederland leveren.Succes

Bij chrono24.com staan diverse Kienzles uit hogere prijsklassen met eta,valjoux 7750 etc.Schijnbaar timmert Kienzle aan haar kwaliteitsimago.

Bist ook een Grunninger dan mien jung?

sil ik mat neat sizze bin ien fries.:smiley:

Kweet niet wat je zegt :wink: :slight_smile: