kiezen met hersenen of hart?

Altijd kiezen met het hart :heartpulse:

Er is overigens ook wel wat bewijs dat we dat meestal sowieso al doen, zelfs als we het niet doorhebben: in de eerste milliseconden maken we een besluit op emotionele (of op z’n minst onderbewuste) basis, en dan kickt je bewustzijn in dat rationele argumenten gaat verzinnen om die initiele keuze naar jezelf (en misschien later ook anderen) te legitimeren.

Altijd met je :heart:️ kiezen. Hangt ook van de liefde voor het (mechanische) uurwerk af.
Deze combineert het wellicht beide: Meister MEGA


Mvg. Bertjan

2 likes

Welkom op het forum!

Altijd kiezen met je hart!

Maar eh… als je mechanisch niet accuraat genoeg vindt wellicht toch iets met je hoofd kopen.

Grand Seiko dan maar… Quartz. Want die zijn accuraat. Heb ik van horen zeggen.

:beers:

Ik heb mijn vrouw met mijn hart gekozen. Achteraf misschien toch mijn verstand moeten gebruiken. Kan ook voor horloges gelden toch?

7 likes

De foto van de rolex staat er enkel omdat ik die ook wel mooi vind. Ik moet mijn keuze nog maken, waarschijnlijk met mijn verjaardag…

Ik zou zeggen verdiep je tot dan nog wat meer in de materie.
En kijk eens op het ‘Wat dragen wij vandaag’ topic, daar komt veel langs
en kun je er wellicht wat inspiratie opdoen.

Succes :+1:

1 like

Ik sluit mij aan bij wat drex zegt. Daarnaast vind ik dat de ‘gekozen’ horloges ook niet makkelijk met elkaar te vergelijken zijn. De Certina, Jughans en Nomos zijn erg minimalistisch en de chrono’s zijn weer een stuk drukker. Dan laat ik nog even de uurwerken buiten beschouwing.

Ook vind ik dat een horloge naast een instrument ook vooral een sieraad is. Dat je dan af en toe de tijd wat moet bijstellen of af en toe moet opwinden hoort er dan ook bij voor mij als ik een automaat draag. Dat is ook de charme :wink:

Dus laat vooral ook je hart spreken! Als dat NU de Strela is, dan is dat nu de Strela!

1 like

Welkom op HF en kies met je hart bijvoorbeeld een vintage Omega😀. Ik heb ondermeer een 40 jaar oude Omega caliber 1370, deze heb ik al bijna twee jaar niet hoeven te corrigeren, loopt dus uitzonderlijk nauwkeurig:

4 likes

Altijd met je hart. Die zorgt al dan niet dat je ergens blij van wordt. Kies je met je hersenen, tegen je hart in, dan krijg je de volgende discussie met jezelf: “ik zou dit leuk moeten vinden vanwege specificatie a, b en of c maar ik wordt er niet blij van”

Mooiii !

Ik zou persoonlijk altijd met mijn hart kiezen. Als je met je verstand wilt kiezen kan je beter je telefoon uit jouw broekzak halen en daarop de tijd aflezen (nauwkeuriger dan dat wordt het niet) :wink:

1 like

Die is een partij mooi !!!

1 like


Nog een kanshebber

1 like

Dat is echt wel een mooie Longines!

image
Deze is iets makkelijker af te lezen.


Origineel concept voor een tachymeter… gebruikt iemand dat ooit?


Beetje het idee van een type B-flieger

image
Ik ben Zwitserse uurwerken aan het bekijken… Deze is wel leuk…
Dan heb ik nog budget over om later misschien toch ook een strela te kopen… jing en jang

Van de getoonde horloges zou ik zeker de Certina kiezen.