kiezen met hersenen of hart?

Mijn vrouw vindt dat het tijd wordt voor een degelijk Zwitsers uurwerk, Tissot bijvoorbeeld…

Mijn hersenen verkiezen de Junghans
image
verdomd accuraat, absoluut geen overbodige dingetjes, degelijke materialen

mijn hart of oog heeft het eerder voor de Strela…
image

en dit vind ik toch ook een mooie
image

Ik heb nu een ETT van 100 Euro (specs van de Junghans) en een Sturmanskie van 100 Euro…
Nomos vind ik ook mooi, de metro…
image

De Certina DS1 vond ik ook niet mis
image

Ik vind het vooral jammer dat de mechanische uurwerken niet zo nauwkeurig zijn, zelfs die Rolex Daytona moet je toch minstens één keer in de week een minuutje bijstellen… terwijl die Junghans en ETT knal op de seconde lopen…

2 likes

Die loopt + of - 2 seconden per dag. Hoeft zeker niet wekelijks dus.

Maar ik zou gaan voor de Strela, leuke horloges zijn dat!

4 likes

Altijd hiervoor kiezen ipv met je verstand, het is een luxe product waar je van moet genieten! Mooie Strela ook!

Ik stel mijn horloges pas bij als ze minstens 5 minuten voor- of achterlopen. :grimacing:

1 like

Ik stel mijn horloges bij wanneer ik ze uit de horloge kist pak. Meestal draag ik mijn beater die een paar seconden per dag voorloopt.

Mijn polerouters draag ik meestal een dagje. Enige jammere is dat ik een Polerouter date heb zonder datum quickset (niet dat ik tenminste gevonden heb)

On topic: Ik zou kiezen met je hart/oog. De strela dus.

Misschien eentonig . . . :wink:
maar de strela zou ik ook hebben gekozen.

Werkelijk het mooiste horloge uit dit rijtje.
Als ik moest kiezen dan absoluut deze.

1 like

Die Daytona was ook al boven budget, al is dat mogelijk wel een investering,
image
Mocht geld geen rol spelen, dan vind ik deze Bovet toch ook wel goed gemaakt, het klopt ook wat erop zit, maangestaltes en zo…

2 likes

Dan nog liever de strela

Strela (en welke adviseert je vrouw jou?)

Lekker die Junghans: alleen om de tijd te zien hoef je er naar om te kijken.

Solar en zendergestuurd Makkelijker kan niet.

(en nog een leuk horloge ook)

Strela hela, hela. Poepiedoe, poepiedoe.

Vandit rijtje aub de Certina

Vindt vrouwlief vast ook het mooiste

2 likes

Met het hart kiezen. We hebben het hier over sieraden, die kies je niet met je verstand.

2 likes

Met het hart natuurlijk. Keuzes die je met de hersenen of een ander lichaamsdeel maakt, zijn nooit zo verstandig.

haha, beide alhoewel het hart dikwijls wint. 'k vind de Junghans 't mooist

Dat kan inderdaad een hoop narigheid opleveren…

1 like

Junghans is de mooiere in mijn ogen., maar dat je Rolex zoveel afwijkt!
Ik heb sinds 2 weken een Tudor BB 58 en die loopt 7 seconden achter na 2weken, Dit is wat je mag verwachten van een klasse horloge.

Zou een mooie strela met 3133 kopen voordat ze op zijn… Productie is gestopt en nieuwe zijn met een chinees uurwerk…das het dan toch niet echt

Dit is een reproductie van degene die Leonov droeg op zijn historische uitstap in het vacuum van de ruimte…wel grotere maat dan het origineel

Al is het type die je liet zien op veel meer ruimte vluchten geweest

Luister naar je hart.

Met je hersenen kiezen kom je uit op het moderne zak horloge. Je telefoon. Goedkoop (want je heb hem toch al), accuraat als geen ander.

Dus kies je horloge met je hart. Alleen je hart mag best uitgaan naar een quartz. Als je daar een lekkerder gevoel bij heb is toch prima.