Kiezen tussen twee Russen

Beste forumers,

ik wil een Rus en ik ben aan het twijfelen tussen twee verschillende, namelijk:

De eerste is de Poljot Automatic Traveller met 2624-2 uurwerk (is dit een ETA uurwerk? Want dat staat vermeld op
http://www.poljot24.de/en/pd-1498822970.htm?categoryId=4
maar kon er weinig over vinden…) met een diameter van 39 mm. Ik hoorde wel dat er iets mis was in het model, iets rammelde? Is dit heel erg? Hoe is de kwaliteit van het uurwerk?

De tweede die jullie natuurlijk ook wel kennen is de Vostok Europe Rocket Nr. 1 met een 2426 uurwerk en 42 mm in doorsnee.

Ik kan niet zo goed kiezen maar vertrouw dat mankementje van de Poljot (als dat er is) niet. De Vostok is iets groter wat ik eigenlijk wel mooier vind, de Poljot is simpeler en zonder rood wat ik ook wel weer mooi vind…

Nu is de vraag aan jullie: Welke zou jij kiezen en waarom? Wat is er te zeggen over de uurwerken?
Als iemand ervaring heeft met 1 van deze horloges wil ik dat graag horen.
b.v.d.

Mvg,

Coen

De eerste!
Puur om 't uiterlijk.

De eerste!

Over “rammelen”: ik heb een vergelijkbaar model. De verstelbare uren-ring zit niet helemaal strak in de kast. Af en toe hoor je 'm iets tikken, verder niets mee aan de hand. Het uurwerk loopt perfect!

Veel succes met je keuze.

KJ

Coen,

Ik vind de eerste mooier, maar er is ook een Poljot Traveller met Russisch uurwerk, die vind ik veel leuker. De Traveller met Russisch uurwerk heeft geen datum-aanduiding, maar wel een mechanische wekker! Dat is wel erg leuk en handig hoor. Die met het ETA-uurwerk heeft geen wekker.

Coen, je hebt een PM

Dat rammelen kan inderdaad geen kwaad, dat is alleen de buitenring die soms wat losjes zit. Ik ken wel iemand die het rammeltje heel irritant vind.

Overigens vind ik ze beide erg mooi, de Poljot lijkt nogal op Sinn. De Vostok vind ik een mooiere afmeting hebben.

Succes met kiezen.

Zou voor de Poljot gaan,
Mijn vostok is voor de 2de keer weer terug naar Moskou. Heb er tot nu toe alleen maar gezeik mee gehad.
Kan goed liggen aan dat het een van de eerste series K3 was, maar toch.

Een eta is toch veel betrouwbaarder dan een Vostok 2426

Ik ga toch voor de eerste, de Poljot. Ondanks dat ik het tikken van de ring dus heel irritant vind. Hopelijk is dat bij dit model wel wat minder geworden.

Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ga toch voor de Poljot denk ik en moet het dan maar doen met een tikje maar dat heb ik er wel voor over.
Dus binnenkort een pak koekjes :wink: en een nieuwe Rus… Ik houd jullie op de hoogte.

mvg,

Coen

:):):slight_smile:

http://horloge.paginamarkt.nl/polljot-alarm-traveller/74423.html

Ga je voor de Eta, of het Russisch caliber met alarm?

Toch maar voor de ETA, zo niet (er kan altijd iets gebeuren) dan laat ik het wel even weten Leen.

Coen

spam ! :wink: