Kiezen voor een Certina?

Beste liefhebbers,

Ik heb nog vrij weinig ervaring op het gebied van horloges. Ik heb vroeger een Fossil gehad en een jaar geleden een mooie MVMT aangeschaft (Amerikaans merk, mooie prijskwaliteit verhouding naar mijn mening). Hoewel dit horloge mij erg bevalt, ben ik nu op zoek naar een ‘middensegment’ horloge met een automatisch uurwerk. Voor mij als leek kwam het merk Certina mij niet bekend voor. Desondanks lijkt mij dit merk erg mooi en ook de prijs valt mee.

Nu aan jullie de vragen: Is Certina inderdaad een merk die het goed doet qua prijskwaliteit verhouding? Welke merken zijn er te vergelijken met Certina? En wat vinden jullie van Certina?

p.s: Ik ben op zoek naar een automatisch horloge met een stalen band onder de 1000,-.
p.s.s: Ik vind zelf het model ‘Certina DS 4 Small Second’ er eentje om je vingers bij af te likken!

3 likes

Ik heb al jaren een Certina DS-1 automaat en ben er nog steeds erg tevreden over. Zeker een aanrader als je een mooie automaat tegen een nette prijs zoekt.

1 like

Certina is zeker goed qua kwaliteit.
Maar voor 1000 EUR heb je keuze zat.
Enkele voorbeelden:

  • Archimede Outdoor Protect
  • Mido All Dial
  • Hamilton khaki of was het kahki?

Vooral de Mido en de Archimede vind ik persoonlijk iets meer présence hebben dan een Certina

3 likes

Als tevreden bezitter van een DS First raad ik Certina zeker aan :sunglasses:

5 likes

Beste Floris. Ik ben 25 jaar geleden met mijn eerste Certina begonnen, tot nog toe heeft alleen het digitale deel van 1 model cascadeur uit mijn verzameling het opgegeven. Kapot gaan ze zeker niet zomaar en over de stijl en uitstraling…daar zijn net zoveel meningen als mensen. Ik denk dus dat je er zeker een goed horloge mee koopt :+1:

2 likes

Ds podium ben ik erg blij mee :slight_smile: goed merk hoor!

1 like

Beste Tissot 75,

Bedankt voor de reactie. Ik ga snel even een kijkje nemen naar de door jouw genoemde horloge(merken)!