Kiezen voor een Certina?

Beste liefhebbers,

Ik heb nog vrij weinig ervaring op het gebied van horloges. Ik heb vroeger een Fossil gehad en een jaar geleden een mooie MVMT aangeschaft (Amerikaans merk, mooie prijskwaliteit verhouding naar mijn mening). Hoewel dit horloge mij erg bevalt, ben ik nu op zoek naar een ‘middensegment’ horloge met een automatisch uurwerk. Voor mij als leek kwam het merk Certina mij niet bekend voor. Desondanks lijkt mij dit merk erg mooi en ook de prijs valt mee.

Nu aan jullie de vragen: Is Certina inderdaad een merk die het goed doet qua prijskwaliteit verhouding? Welke merken zijn er te vergelijken met Certina? En wat vinden jullie van Certina?

p.s: Ik ben op zoek naar een automatisch horloge met een stalen band onder de 1000,-.
p.s.s: Ik vind zelf het model ‘Certina DS 4 Small Second’ er eentje om je vingers bij af te likken!

3 likes

Ik heb al jaren een Certina DS-1 automaat en ben er nog steeds erg tevreden over. Zeker een aanrader als je een mooie automaat tegen een nette prijs zoekt.

1 like

Certina is zeker goed qua kwaliteit.
Maar voor 1000 EUR heb je keuze zat.
Enkele voorbeelden:

  • Archimede Outdoor Protect
  • Mido All Dial
  • Hamilton khaki of was het kahki?

Vooral de Mido en de Archimede vind ik persoonlijk iets meer présence hebben dan een Certina

3 likes

Als tevreden bezitter van een DS First raad ik Certina zeker aan :sunglasses:

5 likes

Beste Floris. Ik ben 25 jaar geleden met mijn eerste Certina begonnen, tot nog toe heeft alleen het digitale deel van 1 model cascadeur uit mijn verzameling het opgegeven. Kapot gaan ze zeker niet zomaar en over de stijl en uitstraling…daar zijn net zoveel meningen als mensen. Ik denk dus dat je er zeker een goed horloge mee koopt :+1:

2 likes

Ds podium ben ik erg blij mee :slight_smile: goed merk hoor!

1 like

Beste Tissot 75,

Bedankt voor de reactie. Ik ga snel even een kijkje nemen naar de door jouw genoemde horloge(merken)!

Ziet er zeker strak uit! Hoelang heeft u dit horloge al?

Bedankt. Begin 2016 gekocht

Certina is waar voor z’n geld. Kwalitatief dik in orde!

1 like

Certina is zoals oa Hamilton, Tissot en Mido deel van de midrange van de Swatch groep en biedt vind ik de perfecte instap in swiss made horloges.
Mijn eerste serieuze klok was een Hamilton en ik heb een Certina aan mijn vrouw cadeau gedaan afgelopen kerst. Mooi merk!

2 likes

Certina is ok maar hhmmmmmm…
Hamilton is veel cooler natuurlijk.
Of kijk ook eens bij de Duitsers: Stowa, Laco ed.

Maar het uurwerk in veel van deze round 1000 horloges
is vaak een ETA 2824 of Miyota 9015 of Sellita SW200, prima werkpaarden.

Ik zou Certina laten liggen maar da’s persoonlijke smaak.

1 like

Heb je al wel eens gekeken naar de oris aquis date en de longines hydroconquest gekeken? Ook voor rond de 1k te vinden (HQ) zelfs minder en in mijn ogen merken met wat meer uitstraling. :slight_smile:

Die Miyota is wel even een paar graadjes minder hoor… Ik ken ze van dichtbij. Sellita heeft momenteel mijn voorkeur - ze doen net even beter hun best dan ETA.

2 likes

@PeterLC
Eensch!

Ik heb momenteel een mooie pilot met Sellita SW220
die is dus met day/date.
zeer over te spreken :+1:

1 like

Hamilton is zeker een gaaf merk, die ik ook zeker mee neem in mijn keuze. Hamilton is alleen wel zo’n merk die veel mensen hebben. Ook voor de naam…,

1 like

Ja, dat is wel een beetje waar.
Hamilton heeft een historie en het is absoluut top voor de prijs.

Maar wat ik al eerder zei, check ook de Duitsers, Archimede bijv.

En dan heb je nog Glasshutte, maar dat gaat boven budget denk ik.

Ik zou zeggen schrijf al die merken op en besteed er een lekker lange
googlesessie aan.
Veel plezier :+1:

1 like

Poe he, voor 1000 euro zijn er natuurlijk genoeg alternatieven maar het belangrijkste is wat jij het mooiste vindt! Zolang jij er zelf tevreden mee bent is er natuurlijk geen “foute” keus :wink:

1 like

Beste Willem, bedankt voor de reactie!

Heb ik zeker naar gekeken. De Longines vind ik heel erg mooi, maar mijn voorkeur gaat uit naar een automatisch uurwerk en dat heeft deze niet. De Oris daarentegen wel, maar deze is pas vanaf 1300 eu. Net wat te prijzig voor het mooie

Heb ongeveer 7 jaar geleden een Certina gekocht toen ik me iets meer in de horlogewereld verdiepte. Was weliswaar een quartz, maar geen seconde spijt. Heb het jaren gedragen en ziet nog fantastisch uit. Dat ding gaat nooit weg!

1 like